Permalänk
Medlem

|Bygglogg - Mini Lan Pc|

Hoj Sweclockare! Eftersom att jag nästan är klar med mitt andra bygge så började det klia i fingrarna igen och bestämde mig för att göra ett till projekt denna gången kommer jag att kapa ett mATX chassi till ett mycket mindre och smidigare format. Jag hade tänkt mig att denna dator är till för att ta med till polaren eller på ett lan där jag inte lirar så krävande spel då detta är gamla komponenter som kommer att sitta i från min förra dator. Chassiet är från Acer och det var en färdigbyggd dator och modellen heter Acer Aspire M5100. Jag kommer att lacka hela chassiet i en snygg färg, har inte bestämt mig ännu sen kommer jag kapa upp sidan och sätta dit plexiglas. Kommer nog att använda mitt nuvarande nätagg som redan är sleevat, här har ni lite bilder på vad jag har gjort sålänge kommer nog fler ikväll:

Bilderna vart lite hullerombuller men ni ser ju ialla fall vad jag gör

Nästa steg är att åka till Btema och köpa popnitsverktyg, popnitar, plexi och lack.

Seeya soon!

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|