Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Så för att det står sverigedemokraterna på bilden så påstår du att det är sverigedemokraterna som har gett ut bilden? Det kan inte vara någon enskild persons initiativ och inte alls något som sd står för tror du?

Det var om jag minns rätt en annons i någon tidning på 90-talet.

Poängen är att det måste till ett nytt parti utan naziströtter om de någonsin skall tas seriöst av andra politiska partier och folket i stort.

Samma gäller V. Så gott som "alla" håller med dem om att vinster i välfärden som drar ner kvaliteten är en dum idé, men man röstar inte på dem, för de har rötter i kommunismen. De har blivit utestängda ur regeringar förr med den motiveringen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det var om jag minns rätt en annons i någon tidning på 90-talet.

Poängen är att det måste till ett nytt parti utan naziströtter om de någonsin skall tas seriöst av andra politiska partier och folket i stort.

Samma gäller V. Så gott som "alla" håller med dem om att vinster i välfärden som drar ner kvaliteten är en dum idé, men man röstar inte på dem, för de har rötter i kommunismen. De har blivit utestängda ur regeringar förr med den motiveringen.

Alla partier har ett lustigt förflutet. Kolla bara på moderaterna. De var emot kvinnlig rösträtt tex. Att SD hade några enstaka lustiga personer i partiet i början. Ja så var det. Det är nu både ut sopade. Samt att de själva har lämnat pga att de inte längre gillar politiken som SD har. SD som parti förändras också mycket fort just nu. Med en bredare massa av människor så kommer de få allt mer Svensson åsikter. Det är också fel att säga att det finns naziströtter, för det gör det inte. Det fanns nazister som var medlemmar. Men SD som parti har inget med nazism att göra alls. Har aldrig haft och kommer inte att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Alla partier har ett lustigt förflutet. Kolla bara på moderaterna. De var emot kvinnlig rösträtt tex. Att SD hade några enstaka lustiga personer i partiet i början. Ja så var det. Det är nu både ut sopade. Samt att de själva har lämnat pga att de inte längre gillar politiken som SD har. SD som parti förändras också mycket fort just nu. Med en bredare massa av människor så kommer de få allt mer Svensson åsikter. Det är också fel att säga att det finns naziströtter, för det gör det inte. Det fanns nazister som var medlemmar. Men SD som parti har inget med nazism att göra alls. Har aldrig haft och kommer inte att ha.

Läs första stycket här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna#Historia

lustigt förflutet säger du? Jag tycker snarare det är olustigt.

Sedan har du ett annat problem med SD.. varenda källa som drar upp partiets naziströtter eller dess i övrigt mörka historia säger SD-sympatisörer är "vänsterpropaganda" och "kulturmarxism", så det går liksom inte att ha en vettig diskussion.

SD har ju sin nolltollerans, och haft haft bra länge.. Men det avskräcker ju inte folk med främlingsfientliga åsikter från att fortsätta vara medlemmar, och fortsätta sprida sin dynga. Vad det inte runt 20 pers som blev utsparkade lagom till valet? Det enda SD har nolltollerans emot är granskning och kritik.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Alla partier har ett lustigt förflutet. Kolla bara på moderaterna. De var emot kvinnlig rösträtt tex. Att SD hade några enstaka lustiga personer i partiet i början. Ja så var det. Det är nu både ut sopade. Samt att de själva har lämnat pga att de inte längre gillar politiken som SD har. SD som parti förändras också mycket fort just nu. Med en bredare massa av människor så kommer de få allt mer Svensson åsikter. Det är också fel att säga att det finns naziströtter, för det gör det inte. Det fanns nazister som var medlemmar. Men SD som parti har inget med nazism att göra alls. Har aldrig haft och kommer inte att ha.

Varför tar du inte ur samhället såg ut vid den tiden när du jämför SD på 90-talet och moderaterna tidiga 1900-talet. Finns det någon nyans där, någon skillnad, eller kan man jämföra de rakt av sådär?

Istället för att säga, ja, SD har varit nazistiskt en gång i tiden, de hade nazister i toppledningen, så försvarar du de, du jämför de med moderaterna för 100 år sen. SD rör sig mot andra ideologier idag, och de är ett annat parti än för 15 år sedan, ingen säger emot, men kom inte och far med falskheter kring deras ursprung och historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Varför tar du inte ur samhället såg ut vid den tiden när du jämför SD på 90-talet och moderaterna tidiga 1900-talet. Finns det någon nyans där, någon skillnad, eller kan man jämföra de rakt av sådär?

Istället för att säga, ja, SD har varit nazistiskt en gång i tiden, de hade nazister i toppledningen, så försvarar du de, du jämför de med moderaterna för 100 år sen. SD rör sig mot andra ideologier idag, och de är ett annat parti än för 15 år sedan, ingen säger emot, men kom inte och far med falskheter kring deras ursprung och historia.

Läfgg därtill detta. http://val.tv4.se/artiklar/partiet-vill-att-%C3%A5kesson-s%C3...

När det väl kommer till kritan är det enda som betyder något för dem invandringsfrågan. Allt annat är fluff och bonnfångeri för att bredda väljarbasen. "Jag är emot." verkar vara ett tillräckligt argument för de flesta.. Skit samma vad de är emot.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tack till alla ordbajsare som indirekt varit SDs bästa valarbetare även på ett forum som detta. Många bäckar små.
13.17% just nu medans utlandsrösterna räknas, smarrigt!

Btw, bussa skolungdomar till stockholms innerstad för att minska segregationen? Låter som ett vettigt förslag.

http://www.dn.se/sthlm/sds-toppnamn-bussa-stockholmselever-fo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norton:

Tack till alla ordbajsare som indirekt varit SDs bästa valarbetare även på ett forum som detta. Många bäckar små.
13.17% just nu medans utlandsrösterna räknas, smarrigt!

Btw, bussa skolungdomar till stockholms innerstad för att minska segregationen? Låter som ett vettigt förslag.

http://www.dn.se/sthlm/sds-toppnamn-bussa-stockholmselever-fo...

"Försedd med personlarm på grund av dödshot riktade mot både henne själv och hennes barn"

Välkommen till Sverige.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Läfgg därtill detta. http://val.tv4.se/artiklar/partiet-vill-att-%C3%A5kesson-s%C3...

När det väl kommer till kritan är det enda som betyder något för dem invandringsfrågan. Allt annat är fluff och bonnfångeri för att bredda väljarbasen. "Jag är emot." verkar vara ett tillräckligt argument för de flesta.. Skit samma vad de är emot.

Klart de kommer försöka påverka invandringspolitiken, det är ju deras viktigaste fråga...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag som är lite äldre än genomsnittet på Sweclockers kommer ihåg fenomenet Ny Demokrati (jag röstade aldrig på dem men ändå).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ny_demokrati

De blev visserligen bara hälften så stora som SD men annars påminner det lite om hur det var då. Upp som en sol och kanske blir det också ner som en pannkaka? Vi får väl se. Jag tror inte de blir lika stora nästa val efter 4 års facit.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Avstängd

Men de underbara Moderaterna som tigger och ber om att svenskarna ska öppna sina hjärtan och plånböcker (Alla utom partiets innersta krets som ska löner på 50 000 100 000 som månadslön).

Citat:

Chania Lundgren, Skellefteå, hets mot folkgrupp 2011

Styrelsemedlem i MUF Skellefteå.

Lundgren gjorde Hitlerhälsning framför en tysk flagga på en bild som hon lade upp på sin blogg.

Hon dömdes för detta för hets mot folkgrupp av Skellefteå tingsrätt, målnr B 1064-11. Påföljden blev 70 dagsböter à 50 kronor. Lundgren försökte överklaga domen men gavs inte prövningstillstånd. En partikamrat var med på bilden. Båda fick lämna Moderata ungdomsförbundet i Skellefteå.

Lundgren hade sedan tidigare ett långt belastningsregister, bland annat olaga hot, flera fall av misshandel och flera fall av narkotikabrott.

http://www.folkbladet.nu/276592/strulig-rattegang-kring-nazis...

Källa på brottsdömda politiker från alla partier
https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic?pli=1#h.hvnkid2lvybn
Självklart är SD, värst för en återfalls förbrytare som våldtar barn är ju ingenting mot vad SD:are har gjort...(Är ironisk för de som inte förstår bättre).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Piratpartiet borde ha funnits med i pollen, även fast de inte är med i riksdagen, eftersom det är många som röstar på dom på en sida som Sweclockers.

Skrivet av ronnylov:

De blev visserligen bara hälften så stora som SD men annars påminner det lite om hur det var då. Upp som en sol och kanske blir det också ner som en pannkaka? Vi får väl se. Jag tror inte de blir lika stora nästa val efter 4 års facit.

Det beror på om de eller andra partier börjar begränsa invandringen. Om inte, så kommer invandringen bara fortsätta skapa fler problem, vilket skulle nog göra att SD ökar rejält även i nästa val.

Under Ny Demokratis tid så fanns det inte alls så många ointegrerade invandrare som det finns nu, så det är inte samma sak. Sverige är i en mer kritisk situation idag.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ronnylov:

Jag som är lite äldre än genomsnittet på Sweclockers kommer ihåg fenomenet Ny Demokrati (jag röstade aldrig på dem men ändå).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ny_demokrati

De blev visserligen bara hälften så stora som SD men annars påminner det lite om hur det var då. Upp som en sol och kanske blir det också ner som en pannkaka? Vi får väl se. Jag tror inte de blir lika stora nästa val efter 4 års facit.

Den gamle gode greven har ju några fingrar i smeten även i denna iteration: Wachtmeister: Jag är rådgivare åt SD [DN].

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FullMoon:

Ordet giraff härstammar från arabiskans zarafa. Giraff heter från och med nu långhäst på svenska - SD 2018

Haha, jag höll på att spruta kaffe över telefonen av skratt. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fråga till er Sverigedemokrater

Fråga till er SD:are. Vill verkligen få svar på detta :).

Har läst runt lite på flashback och olika SD-vänliga sidor och kommit fram till min egen slutsats om vad ni faktiskt tycker.

Här kommer några påståenden som jag tror stämmer in på er ideologi. Har jag rätt eller fel?
- Politisk Korrekthet (PK) är fel och bör kämpas emot
- Kulturmarxismen är ett hot mot samhället
- Feminism är en radikal ideologi
- Feminismens mål är att förgöra kärnfamiljen
- Muslimerna tar sakta men säkert över Europa
- Sharia-lagar smyger sig sakta in i Europa
- Islamofobi är inte rasism
- Muslimernas taktik att ta över Europa sker genom barnafödande då de är militärt underlägsna
- Förbjud Turkiet EU-inträde
- En stor del av våldtäkt i Sverige begås av individer från arabiska länder
- EU fungerar inte och måste läggas ner
- Multikulturalismens mål är att förgöra den Europeiska kulturen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FullMoon:

Fråga till er SD:are. Vill verkligen få svar på detta :).

Har läst runt lite på flashback och olika SD-vänliga sidor och kommit fram till min egen slutsats om vad ni faktiskt tycker.

Här kommer några påståenden som jag tror stämmer in på er ideologi. Har jag rätt eller fel?
- Politisk Korrekthet (PK) är fel och bör kämpas emot
- Kulturmarxismen är ett hot mot samhället
- Feminism är en radikal ideologi
- Feminismens mål är att förgöra kärnfamiljen
- Muslimerna tar sakta men säkert över Europa
- Sharia-lagar smyger sig sakta in i Europa
- Islamofobi är inte rasism
- Muslimernas taktik att ta över Europa sker genom barnafödande då de är militärt underlägsna
- Förbjud Turkiet EU-inträde
- En stor del av våldtäkt i Sverige begås av individer från arabiska länder
- EU fungerar inte och måste läggas ner
- Multikulturalismens mål är att förgöra den Europeiska kulturen

En EU-sympatisörs syn på svenska folkviljan men ack så fel och förvrängd.
Varför skulle en svensk bry sig om vad som händer i europa eller EU?

Red: Majoriteten av den svenska befolkningen vill bara slippa eländet EU och SD är det enda partiet som tagit upp ett svenskt utträde ur EU.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Läs första stycket här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna#Historia

lustigt förflutet säger du? Jag tycker snarare det är olustigt.

Sedan har du ett annat problem med SD.. varenda källa som drar upp partiets naziströtter eller dess i övrigt mörka historia säger SD-sympatisörer är "vänsterpropaganda" och "kulturmarxism", så det går liksom inte att ha en vettig diskussion.

SD har ju sin nolltollerans, och haft haft bra länge.. Men det avskräcker ju inte folk med främlingsfientliga åsikter från att fortsätta vara medlemmar, och fortsätta sprida sin dynga. Vad det inte runt 20 pers som blev utsparkade lagom till valet? Det enda SD har nolltollerans emot är granskning och kritik.

Hur mycket skit ska man få för sin historia? För att om vi ska ge partier skit för sin historia så kommer kommer Vänstern alldeles för lätt undan. Det var ju ändå sisådär 2 år sen deras partiledare var uttalad kommunist.

Att partiet faktiskt har uteslutit medlemmarna visar väl ändå att nolltoleransen gäller?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Crippa90:

Att partiet faktiskt har uteslutit medlemmarna visar väl ändå att nolltoleransen gäller?

Nej. Det visar att de plötsligt har blivit obekväma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tunnelsork:

Nej. Det visar att de plötsligt har blivit obekväma.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är rätt obekvämt att ha kvar medlemmar som uttryckt sig på detta vis när nolltoleransen gäller, eller vad menar du?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av FullMoon:

Fråga till er SD:are. Vill verkligen få svar på detta :).

Har läst runt lite på flashback och olika SD-vänliga sidor och kommit fram till min egen slutsats om vad ni faktiskt tycker.

Här kommer några påståenden som jag tror stämmer in på er ideologi. Har jag rätt eller fel?
- Politisk Korrekthet (PK) är fel och bör kämpas emot
Fel är det inte...men det har gått åt helvete för långt i vårt land. Grundlagarna bör stå över vissa personers tyckanden och tänkanden i vad som får och inte får sägas nuförtiden.
- Kulturmarxismen är ett hot mot samhället
Inte ett hot, men personligen är jag inget större fan av det.
- Feminism är en radikal ideologi
Feminism i sig är absolut ingen radikal ideologi. Jämställdhet borde vara ett faktum år 2014. Men att försöka "kvotera in" kvinnor till jobb som uppenbarligen redan besätts av kompetent personal låter bara fånigt. Och allt är inte "arga vita mäns" fel.
- Feminismens mål är att förgöra kärnfamiljen
Absolut inte, vart fick du det ifrån?
- Muslimerna tar sakta men säkert över Europa
Dom ökar stort i antal ja, men tar över Europa det gör dom inte.
- Sharia-lagar smyger sig sakta in i Europa
Absolut inte. Däremot går många muslimer efter sharialagarna istället för samhällets lagar. Studier visar att 70-75% av alla muslimer anser att sharialagarna står över den sekulära statens lagar.
- Islamofobi är inte rasism
Jag gillar verkligen inte islam. Jag gillar däremot ingen religion överhuvudtaget, men islamofobi kan vara väldigt många olika saker. Till viss del rasism, till viss del okunnande och till viss del helt enkelt dålig införståelse.
- Muslimernas taktik att ta över Europa sker genom barnafödande då de är militärt underlägsna
Ej insatt i muslimernas barnafödande.
- Förbjud Turkiet EU-inträde
Sålänge dom inte ens kan erkänna Cyperns självständighet så ja...varför ska dom särbehandlas?
- En stor del av våldtäkt i Sverige begås av individer från arabiska länder
Ej insatt i denna fråga, men tänker man logiskt och tittar på exempelvis muslimers kvinnosyn skulle jag ej bli förvånad.
- EU fungerar inte och måste läggas ner
EU fungerar till viss del, dock tycker jag personligen inte Sverige hör hemma inom det.
- Multikulturalismens mål är att förgöra den Europeiska kulturen
Definiera den "Europeiska kulturen" tack.

Röstade M, tyckte ändå det var rätt roliga påståenden du hittat

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

En EU-sympatisörs syn på svenska folkviljan men ack så fel och förvrängd.
Varför skulle en svensk bry sig om vad som händer i europa eller EU?

Red: Majoriteten av den svenska befolkningen vill bara slippa eländet EU och SD är det enda partiet som tagit upp ett svenskt utträde ur EU.

Klart att vi svenskar bryr oss om vad som händer i Europa och EU. Om inte skulle vi alltså inte bry oss om vad som händer i Sverige eftersom Sverige är en del av både Europa och EU. EU är det bästa som hänt Sverige. Utan EU skulle vi vara ett obetydligt land som ingen skulle bry sig om. En majoritet av befolkningen vill vara med i EU, det har bestämts i folkomröstningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Röstade M, tyckte ändå det var rätt roliga påståenden du hittat

Well, en samling kommentarer som jag kortat ner till påståenden.

Vill gärna höra en SDare här på SweC om han håller med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Klart att vi svenskar bryr oss om vad som händer i Europa och EU. Om inte skulle vi alltså inte bry oss om vad som händer i Sverige eftersom Sverige är en del av både Europa och EU. EU är det bästa som hänt Sverige. Utan EU skulle vi vara ett obetydligt land som ingen skulle bry sig om. En majoritet av befolkningen vill vara med i EU, det har bestämts i folkomröstningen.

Ännu en EU-sympatisör
DU tycker att EU är det bästa som hänt men det gör inte majoriteten av svenska folket.
Nej, svenskar bryr sig inte om Europa.
Sverige skulle ha varit ett obetydligt land som Norge och Schweits, de rikaste länderna i Europa men du bryr dig inte om Europa bara om EU och det du blir matad med i massmedia.

Enligt folkomröstningen för 20 år sedan skulle vi gå med i EU. Enligt en folkomröstning för 34 år sedan skulle vi ha avvecklat kärnkraften idag. Enligt en folkomröstningen för 60 år sedan skulle vi vänstertrafik likt Storbritannien.

I den så kallade "högertrafikomröstningen" vann vänstertrafiksidan en jordskreds seger med över 80% av rösterna. Har vi vänstertrafik idag, snillet?

Var inte orolig grundlagsändringen om Sveriges som EUs lydstat kan och kommer ändras...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Ännu en EU-sympatisör
DU tycker att EU är det bästa som hänt men det gör inte majoriteten av svenska folket.
Nej, svenskar bryr sig inte om Europa.
Sverige skulle ha varit ett obetydligt land som Norge och Schweits, de rikaste länderna i Europa men du bryr dig inte om Europa bara om EU och det du blir lagad med i massmedia.

Enligt folkomröstningen för 20 år sedan skulle vi gå med i EU. Enligt en folkomröstning för 34 år sedan skulle vi ha avvecklat kärnkraften idag. Enligt en folkomröstningen för 60 år sedan skulle vi vänstertrafik likt Storbritannien.

I den så kallade "högertrafikomröstningen" vann vänstertrafiksidan en jordskreds seger med över 80% av rösterna. Har vi vänstertrafik idag, snillet?

Var inte orolig grundlagsändringen om Sveriges som EUs lydstat kan och kommer ändras...

Sverige gynnas av EU oerhört mycket i och med att ungefär 30-40% av vår BNP består av export till Europa.
Att gå ut ur EU hade försvårat för många internationella företag och jag ser det som en självklarhet att vi är med I EU för att ha inflytande och bestämma över EUs ekonomi.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Sverige gynnas av EU oerhört mycket i och med att ungefär 30-40% av vår BNP består av export till Europa.
Att gå ut ur EU hade försvårat för många internationella företag och jag ser det som en självklarhet att vi är med I EU för att ha inflytande och bestämma över EUs ekonomi.

Sverige hade fortsatt att exportera till Europa även om vi stod utanför EU. Det är inte så att europeisk efterfrågan är bunden till medlemsskapet.

Gällande inflytandet så har vi 2,7% av stolarna i parlamentet, fördelade över sju svenska partier. Vårt inflytande är, i absolut bästa fall, minimalt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Hur mycket skit ska man få för sin historia? För att om vi ska ge partier skit för sin historia så kommer kommer Vänstern alldeles för lätt undan. Det var ju ändå sisådär 2 år sen deras partiledare var uttalad kommunist.

Att partiet faktiskt har uteslutit medlemmarna visar väl ändå att nolltoleransen gäller?

Absolut. Almqvist och Ekeroth och grabbarna fick ju verkligen på nöten samma dag som det hela uppdagades :/

Nej. Den så kallade "nolltolleransen" gäller bara för icke-nyckelpersoner i partiet. Om "Nolltollerans" hade gällt hade dessutom Kasselstrand åkt ut med huvudet före då han uttalade stöd för Almqvist, men han fick lite "kritik" av Åkessons flickvän och sedan var det överspelat. Det är inte nolltollerans någonstans.

Vad gäller vänsterpartiet är det väl ingen där som yrkar på våldsyttringar för sin ideologis skull? Och ghorde de det är jag rätt övertygad om att de skulle åka ut rätt fort, även om VPK väl inte ens har en uttalad nolltollerans.

Jag tycker att ett parti ska få mycket skit för sin historia. Det är oförståeligt för mig hur man kan vilja vara med i, eller rösta på ett parti som har haft den bakgrunden.

Dessutom "tvättar" partier sig då och då genom att byta namn. Vänsterpartiet kommunisterna tog ju t. ex bort just "kommunisterna" på grund av historian, och Sverigedemokraterna kanske också borde byta namn? Till och med det uttalat nazistiska "Svenskarnas parti" har bytt namn från "Nationalsocialistisk front" som de hette innan. Har man en rutten histiria kan det vara idé att städa. Fast jag tvivlar på att det hjälper i SD's fall. Nolltolerans har de ju bara på pappret, eller så är de kvarvarande rasisterna i partiet så obildade att de inte fattar att det parti de valt att bli medlemmar i inte vill ha med dem att göra.

Sedan vet jag att det råder delade meningar om det här. Men rasister brukar ju hävda att Avpixlat inte är en rasistisk tidning, och den sponsras och sköts ju av Ekeroth.. Men det är ju lugnt.. Det är bara en "alternativ" nyhetskälla eller?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FullMoon:

Fråga till er SD:are. Vill verkligen få svar på detta :).

Har läst runt lite på flashback och olika SD-vänliga sidor och kommit fram till min egen slutsats om vad ni faktiskt tycker.

Här kommer några påståenden som jag tror stämmer in på er ideologi. Har jag rätt eller fel?
- Politisk Korrekthet (PK) är fel och bör kämpas emot

Ibland låter det på SD:are och andra som att PK per definition skulle vara något negativt, vilket det givetvis inte är.
Ibland kan dock PK vara ett problem om sådant som behöver göras förhindras av att folk är oroliga för att inte passa in i gänget om de tar upp dem. PK är väl egentligen ett annat ord för grupptryck inom politiken. Grupptryck i sig kan ju ofta vara negativt, men också positivt om det förhindrar att enskilda individer gör något dumt.

- Kulturmarxismen är ett hot mot samhället
All form av marxism borde vid det här laget ha förpassats till historiens soptipp. Något hot mot samhället är det dock knappast.
Det är dock knappast positivt för kulturen..

- Feminism är en radikal ideologi
Feminism är ett idiotiskt ord att överhuvudtaget använda eftersom det kan innefatta personer med rakt motsatta åsikter när det gäller det som borde definiera begreppet. Det är ett sätt för sexister och andra att försöka låna cred från de som står för de positiva värderingar rakt motsatta mot dem själva, så att de kan låtsas som alla som är emot dem inte gillar jämställdhet.
Feminism, beskriven som kamp för lika rättigheter och skyldigheter för män och kvinnor, är givetvis inte radikalt och något alla svenskar utom en minimal extremistisk klick kan ställa upp på.
Pratar vi F! och det socialistiska "feminismen" så är det i högsta grad en radikal ideologi. Att en persons kön ska vara utslagsgivande, som kvotering innebär, är sexism. Att föreslå olika skattesatser och lagar beroende på kön är sexism. Sexism är en lika rutten -ism som rasism och bör bekämpas lika hårt.

- Feminismens mål är att förgöra kärnfamiljen
Inte feminismen i stort. För F! är det väl mer sant, även om det förhoppningsvis bara är en minoritet där också som står frö detta.
Genom att hata och sabba för de traditionella heterofamiljerna verkar vissa tro att de som avviker från denna familjebildning får det bättre.

- Muslimerna tar sakta men säkert över Europa
Nja, knappast. De ökar väl antagligen i antal, men att de skulle ta över är en grov överdrift.

- Sharia-lagar smyger sig sakta in i Europa
En hel del muslimer vill säkert införa detta. Varför skulle folk som haft dem i sitt hemland plötsligt tycka annorlunda för att de kommer hit (om de nu inte flyr specifikt pga dessa lagar) ?
Men att Sharia lagar skulle få något stöd på politisk nivå i Europa är helt uteslutet.

- Islamofobi är inte rasism
Islamofobi är ett idiotiskt ord som urvattnar begreppet fobi. Själva ordet är en enda stor halmgubbe. Folk som verkligen har fobi för islam torde knappast existera. Folk som är kritiskt inställda till islam eller rent av aggressivt inställda till religionen finns dock naturligtvis.
Själv skulle jag gärna se ett samhälle utan islam eller någon annan religion, men det är en förändring som måste ske gradvis genom att individerna själva väljer att överge sin religion.

- Muslimernas taktik att ta över Europa sker genom barnafödande då de är militärt underlägsna
Att det skulle finnas någon gemensam strategi från dem att ta över Europa genom barnafödande är bara konspiratoriskt trams.

- Förbjud Turkiet EU-inträde
Det är väl något som till och med vänstern håller med om ? Så länge mänskliga rättigheter där är eftersatta så bör de inte få komma in.

- En stor del av våldtäkt i Sverige begås av individer från arabiska länder
Ingen aning hur siffrorna ser ut. Med tanke på hur kvinnosynen där nere ser ut så vore jag dock inte överraskad om de var överrepresenterade i statistiken.

- EU fungerar inte och måste läggas ner
EU är, trots sina brister, bland det bästa som hänt Europa det senaste seklet. Vi har haft en långvarig stabilitet inom EU utan militära konflikter länderna emellan, vilket torde vara extremt ovanligt om man ser till Europas blodiga historia.
EU har brister och mycket borde reformeras, men verkligen inte läggas ner.

- Multikulturalismens mål är att förgöra den Europeiska kulturen
Multikulturalism gör vår kultur rikare, inte fattigare.

Röstade FP och håller i stort med Sharkfinz svar, men det är ju kul att svara på väl ställda frågor, så jag skriver vad jag tycker i fetskrift.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Ännu en EU-sympatisör
DU tycker att EU är det bästa som hänt men det gör inte majoriteten av svenska folket.
Nej, svenskar bryr sig inte om Europa.
Sverige skulle ha varit ett obetydligt land som Norge och Schweits, de rikaste länderna i Europa men du bryr dig inte om Europa bara om EU och det du blir matad med i massmedia.

Enligt folkomröstningen för 20 år sedan skulle vi gå med i EU. Enligt en folkomröstning för 34 år sedan skulle vi ha avvecklat kärnkraften idag. Enligt en folkomröstningen för 60 år sedan skulle vi vänstertrafik likt Storbritannien.

I den så kallade "högertrafikomröstningen" vann vänstertrafiksidan en jordskreds seger med över 80% av rösterna. Har vi vänstertrafik idag, snillet?

Var inte orolig grundlagsändringen om Sveriges som EUs lydstat kan och kommer ändras...

Japp jag är EU-sympatisör och det är jag stolt över. Majoriteten har röstat på partier som inte vill att Sverige ska gå ut ur EU. Alltså vill majoriteten inte att Sverige ska gå ut ur EU.

Norge är enbart rika på grund av oljan. Schweiz är rika på grund av att man kan gömma pengar i deras banker. Sverige har inget av detta. Norge och Schweiz tvingas anpassa sig till EU utan att få fördelarna med EU. Men de klarar sig ekonomiskt av andra orsaker som sagt. Hellre vara med och få alla fördelar plus nackdelar än vara utanför och enbart få nackdelarna. EU ger större fördelar än nackdelar så varför ska vi inte vara med?

Att gå ur EU vore en mardröm för Sverige. Se på Ukraina, där krigar de med livet som insats om rätten att få närma sig EU men ryssarna gör allt för att stoppa dem. Skulle ryssarna ge sig på Sverige är hjälp från EU och NATO vårt enda hopp, vi har inget eget försvar. Men går vi med i NATO också kan vi kanske känna oss lite tryggare. Tillsammans kan Europa stå emot ryssarna men ensamma har vi ingen chans. Som sagt var, se på Ukraina.

Att ändra grundlagen kräver stark majoritet i två olika valperioder. Det kommer aldrig att ske eftersom vi inte vill gå ut ur EU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swiifty:

Varför tar du inte ur samhället såg ut vid den tiden när du jämför SD på 90-talet och moderaterna tidiga 1900-talet. Finns det någon nyans där, någon skillnad, eller kan man jämföra de rakt av sådär?

Istället för att säga, ja, SD har varit nazistiskt en gång i tiden, de hade nazister i toppledningen, så försvarar du de, du jämför de med moderaterna för 100 år sen. SD rör sig mot andra ideologier idag, och de är ett annat parti än för 15 år sedan, ingen säger emot, men kom inte och far med falskheter kring deras ursprung och historia.

Nej, nazistiska har de aldrig varit. Det fanns på den tiden rena nazistpartier. SD var redan från början en mycket snällare organisation. Bara för att någon kallar sig nazist och med i ett parti, så betyder det inte att det har inverkan på partiet. Tror du inte att det finns nazister som är medlemmar i Sossarna? Jo det finns det. Men inte påverkar det partiets faktiska politik.
Så de nazister som var med då. De jobbade inte för nazism. Nej, de var för något snällare. Man kan inte koppla samma personer med och ett parti. Det enda du ska och kan göra är att kolla på partiprogrammet. Där har du den faktiska politiken.
När det kommer till tidsperioder. Så ja, det är skillnad. Men SD har en mycket snabbare förändring nu. Då nya partier inte föds varje år. Så kommer alla dessa ha en olika utveckling. Så SD förändras fort i början och denna förändringstakt kommer att plana ut om några år.

SD kommer tex nu att förändras hårt nu, pga att partiet har växt. Så det breddas och därmed blir det ännu tamare, pga att de blir mer som medelsvensson just pga att det är fler människor som är med i partiet.