Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Man ska alltså utgå från att alla SDs kandidater skriver rasistiska kommentarer annoynymt på nätet?

Nej, man kan dra slutsatsen att SDs nolltolerans endast utsträckers sig till dom som blir avslöjade av expo och dylikt.
De gör inte ett skit för att aktivt motverka rasistiska medlemmar och upptäcka deras avsikter, det ger uppfattningen om att man bara blundar för de man misstänker.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Nej, man kan dra slutsatsen att SDs nolltolerans endast utsträckers sig till dom som blir avslöjade av expo och dylikt.
Det gör inte ett skit för att aktivt motverka rasistiska medlemmar och upptäcka deras avsikter, det ger uppfattningen om att man bara blundar för de man misstänker.

Vilket parti sitter och åsiktsregistrerar sina medlemmar? SDs nolltolerans gäller de som uttrycker eller har rasistiska åsikter. Du verkar, av någon underlig anledning, fått för dig att det är rimligt att ett parti med tusentals förtroendevalda kandidater ska anställa privatdetektiver för att hitta rötäggen. Fattar du inte själv hur orimligt det är?

Skrivet av Uzor:

10 år har gått utan att SD som parti kunnat göra sig av med dom, du är ju naiv att tro att de inte skulle kunna avslöja någon rasist i partiet under alla dessa år utan hjälp av media.

Jag anser inte att det är partiernas uppgift att granska deras medlemmar. Det gäller alla partier och inget parti gör heller det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Vilket parti sitter och åsiktsregistrerar sina medlemmar? SDs nolltolerans gäller de som uttrycker eller har rasistiska åsikter. Du verkar, av någon underlig anledning, fått för dig att det är rimligt att ett parti med tusentals förtroendevalda kandidater ska anställa privatdetektiver för att hitta rötäggen. Fattar du inte själv hur orimligt det är?

Jag anser inte att det är partiernas uppgift att granska deras medlemmar. Det gäller alla partier och inget parti gör heller det.

Strawman, vem har sagt något om åsiktregistrering?
Du förstod ju inte det jag pratade om, det jag sa är att om Jimmie Åkesson vet att en av hans medlemmar har rasistiska åsikter så kommer han inte göra ett skit åt det förräns någon avslöjar honom. Den slutsatsen kan enkelt dra i och med att de har misslyckats trots att det är så många SD kanditater hoppade av i och med att de blev avslöjade.

Hur sjutton skulle inte partiet i sig inte kunde märka något över huvud taget?
man behöver inte alls lägga mycket krut för att ta reda på någons riktiga avsikter.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Strawman, vem har sagt något om åsiktregistrering?

Vad skulle du kalla det för?

Skrivet av Uzor:

Du förstod ju inte det jag pratade om, det jag sa är att om Jimmie Åkesson vet att en av hans medlemmar har rasistiska åsikter så kommer han inte göra ett skit åt det förräns någon avslöjar honom. Den slutsatsen kan enkelt dra i och med att de har misslyckats trots att det är så många SD kanditater hoppade av i och med att de blev avslöjade.

Har du något som helst belägg för att ledningen skulle veta vem det är som skriver anonymt på nätet och att de skulle välja att inte agera om de visste innan media? Att du tycker dig kunna dra en slutsats duger ej.

Skrivet av Uzor:

Hur sjutton skulle inte partiet i sig inte kunde märka något över huvud taget?
man behöver inte alls lägga mycket krut för att ta reda på någons riktiga avsikter.

Därför att man skriver anonymt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Valiumballong:

Vilket parti sitter och åsiktsregistrerar sina medlemmar? SDs nolltolerans gäller de som uttrycker eller har rasistiska åsikter. Du verkar, av någon underlig anledning, fått för dig att det är rimligt att ett parti med tusentals förtroendevalda kandidater ska anställa privatdetektiver för att hitta rötäggen. Fattar du inte själv hur orimligt det är?

Nu försöker du byta ämne. Frågan var "Att partiet faktiskt har uteslutit medlemmarna visar väl ändå att nolltoleransen gäller?", och nej, det gör det inte.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Nu försöker du byta ämne. Frågan var "Att partiet faktiskt har uteslutit medlemmarna visar väl ändå att nolltoleransen gäller?", och nej, det gör det inte.

Och varför gör den inte det?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Valiumballong:

Och varför gör den inte det?

#14876532

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Svarar inte på någonting. Du gör ett antagande om att antingen måste ledningen känt till att medlemmar skriver rasistiska kommentarer, anonymt, på nätet och bortser från det eller att man är för inkompetent för att veta.
Du väljer att bortse från det uppenbara: att anonyma kommentarer är svåra att koppla till en specifik användare och inget parti i Sverige försöker att göra detta. När det uppdagats att någon uttryckt sig rasistiskt av tredje part så har de behandlats av partiet, i enlighet med deras nolltolerans.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Valiumballong:

Svarar inte på någonting. Du gör ett antagande om att antingen måste ledningen känt till att medlemmar skriver rasistiska kommentarer, anonymt, på nätet och bortser från det eller att man är för inkompetent för att veta.

Nej. Det förklarar för dig varför det inte kan bekräfta partiets interna kultur.

Skrivet av Valiumballong:

Du väljer att bortse från det uppenbara: att anonyma kommentarer är svåra att koppla till en specifik användare och inget parti i Sverige försöker att göra detta. När det uppdagats att någon uttryckt sig rasistiskt av tredje part så har de behandlats av partiet, i enlighet med deras nolltolerans.

#14881674

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Fast, deras partiprogram är inte associerat med fascism vilket kompenserar över hans uttalanden
Men visst, han är rasist!

Jag kunde inte bry mig mer då jag inte är sosse.

Åfan, så han har så att säga ett frikort att säga vad han vill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Åfan, så han har så att säga ett frikort att säga vad han vill?

Alla har ett frikort att säga vad de vill, så länge det inte är hets mot folkgrupp.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

jag förstår inte problemet...

om dom nu är rasister, nazister eller påskkärringar, spelar ingen roll, sålänge dom motverkar att svenskar är minorietet i sitt eget land om några tiotal år..

Så "Svenskar" är en hyffsat homogen folkgrupp som nödvändigtvis måste vara i majoritet? Varför?

Citat:

speciellt när 7 partier är emot att ställa krav på folk som kommer hit, har du inget giltigt pass, där är dörren, det enda vi gör är förstör svenska pass värde i världen.. för vem fan som helst kan få tag i ett svenskt pass via migrationsverket och en snyfthistoria..

Ingen som inte är Svensik medborgare kan ju skaffa pass från början ändå? Menar du att vi ska villkora vad som erbjuds i ett medborgarskap beroende på var man är född, eller göra det svårare att bli medborgare?

Citat:

för min del spelar det ingen roll vafan expressen och research gruppen plockar fram på SD, sålänge som han är den trovärdigaste partiledaren så är han enda valet, om än ett halvdåligt val, bättre än pest, kolera, ebola som dom andra 7 partierna är..

Du har inte funderat på att rösta på Svenskarnas Parti? De har i alla fall ett ärligt uppsåt och granskas knappt alls av media, och "bevara Sverige Svenskt" är högsta prio.

Citat:

och nej jag är inte rasist men jag älskar mitt land, så jag är patriot, men jag anser att vi kan ta hit folk som vi kan intergrera i samhället, inte ta hit folk för att moderaterna vill ha städare, eller sossarna vill ha väljare som är bidragsberoende..

Inte rasist, men... :/

Citat:

hur ska vi kunna ta hit 100k pers eller mer, om året när det inte byggs lägenheter för oss som redan bor i landet?

Byggs gör det, men det byggs fel. Ett totalförbud mot nybyggnationer av bostadsrätter och en stegvis avveckling av den boendeformen hade löst sågått som alla problem.

Citat:

hur fan är det humanitärt att folk som kommer hit ska behöva tränga ihop sig i små lgh som är så små att dom skickar ut ungarna på stan och många av dom ungarna skapar kaos i området...

En motfråga: Hur fan är det hummanitärt att GB säljer glass med cyanid i till oskyldiga barn som sedan blir ihjältrampade av hästar eftersom goddag yxskaft?

Citat:

och det här jävla snacket om vi och dem.. all politik handlar om vi och dem.. frågan är bara hur dom olika partierna delar upp folket, rika/ fattiga, miljömedvetna/icke miljömedvetna etc..

Polarisering finns alltid, men att dela upp vi/dem i invandrare vs "Svenskar" är lika logiskt som att dela upp folk efter ögonfärg.

och miljöpartiet.. fattar inte dom att alla invandrare som kommer hit, vad kostar inte det miljön att frakta folk runt halva världen, isf att hjälpa i närheten?! åter igen har miljöpartiet visat att dom skiter i miljön..[/QUOTE]

De skiter i miljön för att en isolerad del inte prioriteras? Bra där..

Det finns Svenskar som föds i Sverige som ligger som kollin hela livet och kostar samhället massa pengar tills de dör. Ska vi slänga ut dem också? Eller har de mer rätt till bidrag bara för att de råkar vara "Svenskar"?

Om du är före detta moderat.. Varför ser du "invandrare" som ett kollektiv istället för att se varje indivit separat? Att klumpa ihop folk är mer åt vänster på den politiska skalan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Nej. Det förklarar för dig varför det inte kan bekräfta partiets interna kultur.

Existensen av en nolltolerans bekräftar existensen av en nolltolerans. Betyder det att det inte finns rötägg inom partiet? Givetvis inte, men när de hamnar på medlemsutskottet radar så behandlas de omgående. De absolut flesta utesluts. Det om något är en bekräftelse på att partiet inte accepterar extremister.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Valiumballong:

Existensen av en nolltolerans bekräftar existensen av en nolltolerans. Betyder det att det inte finns rötägg inom partiet? Givetvis inte, men när de hamnar på medlemsutskottet radar så behandlas de omgående. De absolut flesta utesluts. Det om något är en bekräftelse på att partiet inte accepterar extremister.

Hur vore det om du faktiskt läste hela inlägget och bemötte det istället för att försöka byta ämne eller lägga ord i mun på andra?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har lite input på vad som kan tänkas hända med försvaret de närmsta åren?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Existensen av en nolltolerans bekräftar existensen av en nolltolerans. Betyder det att det inte finns rötägg inom partiet? Givetvis inte, men när de hamnar på medlemsutskottet radar så behandlas de omgående. De absolut flesta utesluts. Det om något är en bekräftelse på att partiet inte accepterar extremister.

Givetvis.
De accepterar inte extremister som är kända för att vara extremister i allmänheten.
Du kan lätt motbevisa mig genom att du eller någon annan tar upp fakta där partiet på eget initiativ har uteslutit medlemmar som har visat sig vara extremister. Än så länge är det godtyckligt att dra slutsatsen, rent statistiskt att de flesta SD är rasister, statistisk på det sättet att en allmän stämning ute i samhället gav goda ledtrådar om att det skulle gå bra för SD detta år.

Skrivet av ilstallione:

Någon som har lite input på vad som kan tänkas hända med försvaret de närmsta åren?

Det skulle uppskattas, själv håller jag tummarna på allmän värnplikt.

Skrivet av Ozzed:

Så "Svenskar" är en hyffsat homogen folkgrupp som nödvändigtvis måste vara i majoritet? Varför?
Om du är före detta moderat.. Varför ser du "invandrare" som ett kollektiv istället för att se varje indivit separat? Att klumpa ihop folk är mer åt vänster på den politiska skalan.

Precis, han är förmodligen en gammal-moderat som inte förstod vad de nya moderaterna stod för.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Givetvis.
De accepterar inte extremister som är kända för att vara extremister i allmänheten.
Du kan lätt motbevisa mig genom att du eller någon annan tar upp fakta där partiet på eget initiativ har uteslutit medlemmar som har visat sig vara extremister.

Alla medlemmar som har uteslutits har blivit det på SDs eget initiativ. Nolltoleransen är på SDs eget initiativ. Känner du dig överbevisad nu? Bra.

Skrivet av Uzor:

Än så länge är det godtyckligt att dra slutsatsen, rent statistiskt att de flesta SD är rasister, statistisk på det sättet att en allmän stämning ute i samhället gav goda ledtrådar om att det skulle gå bra för SD detta år.

Jag tror inte att du förstår vad statistik är.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Alla medlemmar som har uteslutits har blivit det på SDs eget initiativ. Nolltoleransen är på SDs eget initiativ. Känner du dig överbevisad nu? Bra.

Jag tror inte att du förstår vad statistik är.

Suck, syftade på medlemmar som har uteslutits utan att medlemmarna har blivit avslöjade som rasister av expo.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Suck, syftade på medlemmar som har uteslutits utan att medlemmarna har blivit avslöjade som rasister av expo.

Visst, finns flera exempel där de uteslutits efter att ha avslöjats av Expressen/Researchgruppen.

Nej, men det här har jag faktiskt redan gått över. Det går inte att, politiskt parti, idrottsförening eller företag sitta och granska sina medlemmars anonyma vanor på nätet. Det är en praktisk omöjlighet, för att inte tala om att det kan vara lagvidrigt. Det betyder inte att man inte bryr sig eller att policies är spel för gallerierna, det är verkligheten. Hitta ett svenskt parti där man granskat de egnas anonyma nätinlägg och sedan uteslutit medlemmar. Du kommer inte att lyckas därför att det inte är något man gör, av mer än förklarliga skäl.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Visst, finns flera exempel där de uteslutits efter att ha avslöjats av Expressen/Researchgruppen.

Nej, men det här har jag faktiskt redan gått över. Det går inte att, politiskt parti, idrottsförening eller företag sitta och granska sina medlemmars anonyma vanor på nätet. Det är en praktisk omöjlighet, för att inte tala om att det kan vara lagvidrigt. Det betyder inte att man inte bryr sig eller att policies är spel för gallerierna, det är verkligheten. Hitta ett svenskt parti där man granskat de egnas anonyma nätinlägg och sedan uteslutit medlemmar. Du kommer inte att lyckas därför att det inte är något man gör, av mer än förklarliga skäl.

Det behöver inte vara anonyma inlägg, är tvärsäker på att folk som skriver sådana inlägg gör bort sig i verkligheten. Speciellt i en sluten främlingsfientlig krets; förstår du vad jag menar? Med att döma på hur många som har uttryckt sig rasistiskt på nätet och därav de som inte har blivit avslöjade så borde det finnas enstaka fall där de på fritiden har avslöjat sina rasistiska avsikter. Därmed har Jimmie friheten att blunda för de medlemmar han hörde uttrycka sig rasistiskt i något möte där median inte kollade, det kan Sd-medlemmarna göra också.

Det är godtyckligt att vara oerhört misstänksam. Det gäller även vänsterpartister; att det är godtyckligt att tro att en vänsterpartist är medlem av revolutionär front. Däremot ska det inte utsträcka sig till raser i och med att man inte väljer sin hudfärg eller etnicitet. Att vara med i revolutionär front är ett val och att ha fördomar mot vänsterpartister samt Sverigedemokrater är befogat.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Det behöver inte vara anonyma inlägg, är tvärsäker på att folk som skriver sådana inlägg gör bort sig i verkligheten. Speciellt i en sluten främlingsfientlig krets; förstår du vad jag menar? Med att döma på hur många som har uttryckt sig rasistiskt på nätet och därav de som inte har blivit avslöjade så borde det finnas enstaka fall där de på fritiden har avslöjat sina rasistiska avsikter. Därmed har Jimmie friheten att blunda för de medlemmar han hörde uttrycka sig rasistiskt i något möte där median inte kollade, det kan Sd-medlemmarna göra också.

Det är inte så att hela SD sitter i samma rum. Vad som sker ute i enskilda kommuner i, som du säger, sluta sällskap är återigen en omöjlighet för partiet att reda ut. Ska man bugga deras hem så man får veta vad de säger i samtal med familj, vänner och kollegor?

Skrivet av Uzor:

Det är godtyckligt att vara oerhört misstänksam. Det gäller även vänsterpartister; att det är godtyckligt att tro att en vänsterpartist är medlem av revolutionär front. Däremot ska det inte utsträcka sig till raser i och med att man inte väljer sin hudfärg eller etnicitet. Att vara med i revolutionär front är ett val och att ha fördomar mot vänsterpartister samt Sverigedemokrater är befogat.

Det är inte befogat att göra minoritet till majoritet. Lika lite som vi ska anta att alla vänsterpartister är extremister ska vi anta att Sverigedemokrater är det. När moderata valarbetare avslöjades i valstugorna inför valet 2002 var det väl ingen som på allvar menade att det var åsikter som representerade Moderaterna?
Är du medveten om vilket jävla liv det hade blivit inom partierna om de började spela in samtal, filma med dolda kameror eller hacka användaruppgiftsdatabaser? Hade det företag jag är anställd hos gjort det hade jag sagt tack för mig och lämnat. Effekten hade blivit detsamma ute i våra politiska partier.

Man har en policy som medlemmar förväntas följa. De som inte känner sig förmögna att göra det har ombetts att, på eget bevåg, lämna partiet. De som avslöjas av tredje part (och för femtielfte gången så krävs det att det är tredje part) utesluts. Det här är inte svåra saker, det är du som gör en höna av en fjäder i din överambition att utmåla SD som rasistiskt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Valiumballong:

Det är inte så att hela SD sitter i samma rum. Vad som sker ute i enskilda kommuner i, som du säger, sluta sällskap är återigen en omöjlighet för partiet att reda ut. Ska man bugga deras hem så man får veta vad de säger i samtal med familj, vänner och kollegor?

Varför vill du hela tiden blanda in åsiktsregistrering när det inte har något med frågan att göra? Sluta använda dig av dessa retoriska tjuvknep och håll dig till ämnet.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Varför vill du hela tiden blanda in åsiktsregistrering när det inte har något med frågan att göra? Sluta använda dig av dessa retoriska tjuvknep och håll dig till ämnet.

Nu har du skrivit det flera gånger. Vad är din plan för att avslöja någon som rasist?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Legendarisk

Eftersom att valet är över och vissa deltagare här är ute och slirar för mycket är det dags att avsluta diskussionen. Klarar man inte av att diskutera sakligt bör man även fundera på om det här verkligen är rätt forum.

*** Tråd låst ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.