Ovanlig fråga angående spel och internet

Permalänk

Ovanlig fråga angående spel och internet

Hejsan! Tänkte beställa några nya spel men dock har jag ett problem. Jag har telia mobilt bredband med 20gb surfmängd och vi är 5 pers som delar på det.
Har inte haft problem tidigare eftersom vi "hamnat utanför systemet" eller nåt så vårt internet har inte blivit stryp på 1 år även fast vi gjort av med hundratals gigabyte, Men nu har det blivit fixat så vi för strypt hastighet när vi överskrider datamängden på 20gb, Därför kan jag längre inte köpa spel på steam eller ladda ner spel på annat vis. Har bindingstid till november så kan inte göra mig av med den här skiten heller.
Så till frågan:
Tänkte köpa fysiska kopior av Bioshock Infinite, L.A Noire och Crysis 3.
Jag vet att det förekommer att man behöver ladda ner spelet även fast man har skiva, T.ex Homefront tror jag det va.
Typ som att skivan bara skulle vara nån slags verifiering att man köpt spelet och har en legit kopia.
Så nån som vet om någon av dessa 3 spel är så? Vill vara säker bara.

Permalänk
Medlem

Sålänge du inte bor för långt ut i ingenstans e mitt tips att skaffa ett trådlöst nätverkskort till din dator och att du ger en snäll granne någon krona eller frågar om du får använda deras trådlösa nät.
Så skulle iaf jag personligen ha gjort.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|