Seasonics nätdelar redo för Intel Haswells strömsparlägen

Permalänk
Cylon

Seasonics nätdelar redo för Intel Haswells strömsparlägen

Nätaggregatstillverkaren Seasonic meddelar att samtliga enheter i fem modellserier ska klara av att hantera Intels nya strömsparlägen i arkitekturen Haswell.

Läs artikeln

Permalänk
Medlem

Skönt. Mitt gamla corsair håller på att lägga av så dags att köpa nytt. 520 fanless blir nu när det är framtidssäkrat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hoppas att seasonic inte tappar sitt fötroende som corsair med sin budget serie.

Ser väldigt intressant ut dock!

Permalänk
Medlem

Någon som har koll hur Fractal Designs nätdelar står sig?

Permalänk

seasonic har väl alltid varit #1 i nätaggregat.

Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Någon som har koll hur Fractal Designs nätdelar står sig?

De har ju taiwanesiska kondensatorer, så det är nog kört!

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att blåsa upp detta till någon större grej. De som inte har ett nätaggregat som klarar den låga lasten kan ju bara låta bli att aktivera de sparlägena, inte värre än så.

Inte direkt att någon tillverkare gjort bort sig heller, ett nätaggregat kan vara av allra högsta kvalité men ändå inte klara så låg last för att den helt enkelt inte är byggd för det.

Permalänk
Medlem

Känns som man kan använda sitt X-560 några år till då, även om det inte var med.

Permalänk
Avstängd

Betyder detta att dom helt och hållet plockat bort underspänningskyddet?
Eller har dom bara ändrat underspänningskyddet så att det fortfarande finns kvar men så att de kickar in på 0,04 W eller lägre istället?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Alle22:

Hoppas att seasonic inte tappar sitt fötroende som corsair med sin budget serie.

Första generationen CX var inte en höjdare nej, men andra versionen och framåt har löst problemen. Jag har inga problem med att bygga en burk med CX i dag. Men sant, de fick en törn på sitt rykte som är svårt att återhämta trots att produkterna är åtgärdade.

Skrivet av fredrikstorm:

De har ju taiwanesiska kondensatorer, så det är nog kört!

Och hur är det relevant till hur lågspänningsskydded är konfigurerat?
Än så länge har jag inte sett någon data från Fractals nätagg om de kan/kommer certifieras eller ej.

Skrivet av railman:

Tycker det är konstigt att blåsa upp detta till någon större grej. De som inte har ett nätaggregat som klarar den låga lasten kan ju bara låta bli att aktivera de sparlägena, inte värre än så.

Inte direkt att någon tillverkare gjort bort sig heller, ett nätaggregat kan vara av allra högsta kvalité men ändå inte klara så låg last för att den helt enkelt inte är byggd för det.

Så sant som det är sagt. Särskilt med SSD så slår jag ett slag för att faktiskt alltid slå av datorn "på riktigt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Känns som man kan använda sitt X-560 några år till då, även om det inte var med.

Säger det samma. Dessutom kanske det kraven trots att det inte nämns då modellen utgått såvitt jag kan se.

Permalänk
Medlem

Hmm, undrar om det finns någon specifik anledning til latt de nämner M12II 750w och 850w men inte mitt 520w? Antagligen är det väl inget att oroa sig för, men något måste det ju vara som gör att de inte säger hela den serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Får nästan en tår i ögat när du jämför corsairs budget skit med seasonic. Näe usch.

Verkar som att det blir ett köp av ett seasonic agg nu i slutet av månaden, taggat som fan.

Permalänk
Medlem

Känns ju lite, så där.. , att de flesta nätaggregat som finns ute nu klarar de nya strömsparfunktionerna, när det är meningen enligt standarden att dom inte ska klara det.
I detta fall är det väl bara bra, men man undrar ju lite hur pass noga nätaggen egentligen följer ATX standarden?