Ny tv till spel, serier och film via PC

Permalänk
Medlem

Ny tv till spel, serier och film via PC

Tjena, tänkte köpa mig en ny TV för att koppla in min laptop via HDMI/displayport till.

Den ska alltså funka bra till spel fast de inte är prio och så kommer den användas mycket till serier. Väldig sällan/aldrig som en vanlig TV via uttag.

Max 10.000 (med väggfäste så att jag kan ha den i ett hörn upphöjd) och något mellan 46-55tum.
Har ingen koll på plasma vs LCD så helt enkelt vad som funkar bäst till vad den ska användas för.

Tack för alla svar!

MvH,
Humper

Permalänk
Avstängd

Har en 42" Andersson TV från Netonnet, sedan hösten 2010. Använder TVn mest som bildskärm för datorn/HTPCn via HDMI.
Har även gammal DVD-spelare kopplad också men den används knappast.

TVn är lite irriterande långsam, att starta, växla källa och kanal men det går utmärkt att läsa texter på hemsidor och spela upp filmer av alla de slag: tecknat, HD-filmer, gamla svart-vit och senaste storfilmer.

TVn kostade 4500kr 2010 och även om den skulle sluta fungera i morgon, så är den prisvärd och jag skulle köpa en Andersson 55 tums 3D TV på stört.

Mest irriterande med TVn är dock touch-knapparna på ena sidan, svåra att finna i mörker men katterna kommer åt dem när de söker sig till värmen på TV-bänken, alldeles för ofta. När datorn tappar HDMI-kontakt med TVn, växlar den från 1080p till 720p och alla ikoner och gadgetar flyttas och öppna programfönster andrar storlek
+Avsaknaden av en strömbrytare.

En 55" 3D Andersson TV kostar ca: 8000kr...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej så det är det som gäller? 3D är inget intressant men om de finns så gör de väl inget dock kommer de inte användas.