Permalänk
Medlem

MSI GT780DX - Värmeproblem

Tja! Sitter på en GT780DX och har på senare tid fått fruktansvärda problem med värme, ligger på ~80grader enligt msi afterburner när jag bara kikar på en stream som tar ungefär 5% av GPU-usage.
Edit2: Detta gäller för både CPU och GPU enligt HWmonitor,

Har skruvat upp datorn och sprutat rent av damm, inget sånt i vägen!
Edit: Splelar jag ett spel går det genast upp mot 90-95grader vilket ger fruktansvärt lagg

Så, några förslag?

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kontakta försäljaren skulle vara enklast. hur länge sen har du haft problemet och hur länge sen var det sen du köpte datorn? om du har så hög temperatur och du har rensat kylflänsen på damm utan större skillnad så verkar det som nog med kontakten mellan kylaren och GPU:n.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

kontakta försäljaren skulle vara enklast. hur länge sen har du haft problemet och hur länge sen var det sen du köpte datorn? om du har så hög temperatur och du har rensat kylflänsen på damm utan större skillnad så verkar det som nog med kontakten mellan kylaren och GPU:n.

Var rädd för att jag skulle få det svaret, datorn är inköpt i december 2011, så har fortf garantitid kvar!

Aja, tack för hjälpen iaf

Visa signatur

Äsch...

Permalänk

Har du rengjort kylflänsarna noga på varje sida runt fläkten så du ser igenom dom små gallren från utsidan till insidan ?

Jag hade liknade problem med värme och skruvade upp fläktluckan och blåste bort allt damm runt flänsarna och det gjorde susen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Har du rengjort kylflänsarna noga på varje sida runt fläkten så du ser igenom dom små gallren från utsidan till insidan ?

Jag hade liknade problem med värme och skruvade upp fläktluckan och blåste bort allt damm runt flänsarna och det gjorde susen.

Yup, jag ser igenom :/

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Yup, jag ser igenom :/

Prova att sätta på ny kylpasta på CPUn och skruva upp så mycket av datorn som möjligt så det inte finns dolda damm partiklar.
Sen är det alltid bra att ha en kylplatta om du nu inte redan har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Prova att sätta på ny kylpasta på CPUn och skruva upp så mycket av datorn som möjligt så det inte finns dolda damm partiklar.
Sen är det alltid bra att ha en kylplatta om du nu inte redan har det.

Känns som ett säkrare alternativ att bara skicka in den! Har aldrig skruvat i en laptop innan och har ändå garanti kvar...

Men tack för hjälpen ändå!

Visa signatur

Äsch...