Battlefield 3 funkar inte :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Battlefield 3 funkar inte :(

Hej! Min vän tjatade på mig i en vecka att jag skulle köpa battlefield 3. Jag köpte det på retrospelbutiken och fick en kod via mailen som jag aktiverade och sen laddade jag ner spelet. När jag sedan öppnade det och försökte gå in på någon server eller spela på campaign kommer det upp en ruta som säger att jag behöver battlefield 3, och att jag ska uppgradera till premium edition om jag vill komma in på den servern eller campaign...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av barren123:

Hej! Min vän tjatade på mig i en vecka att jag skulle köpa battlefield 3. Jag köpte det på retrospelbutiken och fick en kod via mailen som jag aktiverade och sen laddade jag ner spelet. När jag sedan öppnade det och försökte gå in på någon server eller spela på campaign kommer det upp en ruta som säger att jag behöver battlefield 3, och att jag ska uppgradera till premium edition om jag vill komma in på den servern eller campaign...

Verkar som du köpt standard versionen av Battlefield 3 och inte premium versionen.
För att spela de flesta kartor behöver du premium, annars kan du bara spela standard banorna. Finns även så man kan köpa map pack men det är nog dyrare.

I filterinställningarna så kan du välja bort alla map packs så att du bara får fram standard banorna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleffteå
Registrerad
Jul 2010

det enda jag vet är att vissa servrar med P i är premium only, går ju bocka för och av den rutan, men att det ej går spela single player vet ja inget om så vitt jag vet joinar du ingen server då ? eller kör du det där uppdragen asså CO-OP ?

Asus Z170gaming - i7 6700K @ 4.5Ghz + Allt vattenkylt..- 980 ti 6gb strix - EVGA G2 750W - Vengance LPX 2*8gb DDR4 @ 3000MHZ - 120HZ - Massa ssd:s osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Jul 2012

Varken campaign eller CO-OP påverkas av premium. Testa köra repair game i Origin och testa sedan.

Multiplayer kan bero på de ovannämnda anledningarna. Antingen försöker du joina en server med expansions banor eller så är det en premium server.
Men i de fallen borde den säga "You need battlefield premium" eller "You need End Game" inte "You need Battlefield 3".

Testa repair och återkom sedan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2009

Testa starta om webbläsaren när det står att du behöver ladda ner något du redan har laddat ner. Om det står att du inte kan gå in på en server p.g.a. premium så välj en server som inte är för premiummedlemmar. Utan premium är urvalet av kartor väldigt tunt, 9/29 totalt. Värt att tänka på är att premium ger dig inte endast tillgång till alla kartor utan även vapen, fordon, skins mm. Med andra ord är premium allt i samma paket, oftast mer prisvärt än att köpa expansioner separat.

P67A-UD4-B3 λ i5 2500K λ Freezer 7 Pro Rev. 2 λ Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB λ Corsair 4GB XMS3+HyperX 8GB x2 λ Samsung 750GB λ Maxtor 250GB λ Intel 330 180GB λ Asus Xonar DS λ Fractal Design R2 λ LG 23" W2363D 120HZ λ Logitech G500 λ Steelseries 6Gv2 λ Qpad QH-90 Pro λ Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad