Permalänk
Medlem

Problem med ljudet

Det är så att jag precis fått en ny dator, och nu när jag har spelat (LoL och Metro Last Light) har jag märkt att jag bara verkar höra bakgrunds-ljudet. Auto-attacksen i LoL hörs inte, och om jag skjuter med ett vapen i MLL låter det som att det är en bra bit bort, men sedan när jag laddar om låter det som det ska (nära).

Blev rekommenderad att installera Driver Genious Pro för att ladda ner de nyaste drivrutinerna, men problemet löstes inte.

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Skulle tro att ljudet är stället på 5.1. Gå till ljud i kontrollpanelen och och högerklicka på din ljudkälla och tryck på konfigurera högtalare.

Permalänk
Medlem

Herregud! Man känner sig alltid som en idiot när svaren är så enkla! TACK SOM FAN!

Dock tycker jag att det är lite konstigt att ljudet inte är bra när jag faktiskt har ett 5.1 system :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Herregud! Man känner sig alltid som en idiot när svaren är så enkla! TACK SOM FAN!

Dock tycker jag att det är lite konstigt att ljudet inte är bra när jag faktiskt har ett 5.1 system :S

Jo det är ofta svårt att se de enkla

Märkligt att det inte funkade ändå då du har ett 5.1 system. Du kan testa om alla högtalare är inkopplade om du ändra tillbaks till 5.1, högerklickar och trycker på test. Om du inte hör ljud från alla högtalare så är det något skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskarone:

Jo det är ofta svårt att se de enkla

Märkligt att det inte funkade ändå då du har ett 5.1 system. Du kan testa om alla högtalare är inkopplade om du ändra tillbaks till 5.1, högerklickar och trycker på test. Om du inte hör ljud från alla högtalare så är det något skumt.

Alla enheter är inkopplade men det är faktiskt bara de två sido-högtalarna som fungerar. Mycket konstigt. Innan jag bytte dator visste jag att en högtalare av de fem var trasig, men de andra fungerade :S Måste vara något med nya datorn.