Gigabyte visar Z87X-UD4H med nytt färgschema

Permalänk
Cylon

Gigabyte visar Z87X-UD4H med nytt färgschema

Det blir fler moderkort för Intel Haswell. Gigabyte förbereder en välutrustad mellanklassare med styrkretsen Z87 och nya färger.

Läs artikeln

Permalänk
Avstängd

Snyggt med rött och svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Snyggt med rött och svart

kanske, men tycker inte det passar gigabyte här dock

Permalänk
Medlem

Snyggt moderkort
Alla moderkortstillverkare verkar fått bra smak senaste tiden då alla de nya ser väldigt bra ut

Permalänk
Medlem

Vad händer på moderkortsmarknaden?
Är färgbyte den nya trenden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Utseende säljer, dom har börjat förstå det som resten av världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Alla tillverkare har väl alltid bytt färger till och från? Knappast något nytt

Permalänk
Medlem

Helt fel nyans på det röda om man frågar mig

Permalänk

Ha Asus korten är snyggare tycker jag. Men hur dom ser ut spelar för mig ingen roll.
För det är inte så ofta man öppnar datorn.

Permalänk

Alltså, den ser röd ut på bilder, men på video är den mer orange? Fel på kameran eller fel på färgerna?

Permalänk
Medlem

Asus blåa är snyggare.

När inte funktioner och prestanda skiljer mellan tillverkarna så får de differentiera sig med design istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Röd och svart: verkligen nyskapande!

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Shockwave:

Alltså, den ser röd ut på bilder, men på video är den mer orange? Fel på kameran eller fel på färgerna?

http://www.youtube.com/watch?v=L7_2sneLIMc

Fel på vitbalansen när han filmar...

Permalänk
Medlem

Sexigt...

Men här är ett förslag, vad hade det kostat extra om man hade haft 5 st utbytbara plåtbitar som är lackade i olika färger och låt användaren själva få bestämma vilken färg det ska vara på accenterna? De bara klickas på, då kan man ha grönt, rött, blått, gult, lila eller vilken färg man nu än vill, kanske rent av ska ha en av de bitarna att vara bara primer målad så lat-moddare(som mig själv) bara kan måla den exakt den färgen man vill ha den. Det kan inte vara många kronor det hade blivit extra...

Och tillsammans med den matt-svarta PCB'n är det ju oslagbart oavsett färgkombination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Asus blåa är snyggare.

När inte funktioner och prestanda skiljer mellan tillverkarna så får de differentiera sig med design istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar väl deras Svart/Guld? Men du kanske tänker på deras äldre modeller.

Permalänk
Medlem

Ska de köra svart PCB på sina grafikkort nu då? Det skulle enligt mig vara bra!

Permalänk
Medlem

VGA och PS/2 kontakt... på ett nytt moderkort Anno 2013? Blärgh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

1. Det är medelklassens moderkort.
2. Både VGA och PS/2 är väldigt väldigt bra vid felsökning då de nästan är helt felsäkra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

PS2 har sina fördelar gentemot USB, framför allt när det kommer till tangentbord

Permalänk
Medlem

Snyggt! Ser mer påkostat och kvalitativt ut i mina ögon än deras sniperkort.

Permalänk
Medlem

haha, lite 80's känsla över färgen/mönstret enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Sexigt...

Men här är ett förslag, vad hade det kostat extra om man hade haft 5 st utbytbara plåtbitar som är lackade i olika färger och låt användaren själva få bestämma vilken färg det ska vara på accenterna? De bara klickas på, då kan man ha grönt, rött, blått, gult, lila eller vilken färg man nu än vill, kanske rent av ska ha en av de bitarna att vara bara primer målad så lat-moddare(som mig själv) bara kan måla den exakt den färgen man vill ha den. Det kan inte vara många kronor det hade blivit extra...

Och tillsammans med den matt-svarta PCB'n är det ju oslagbart oavsett färgkombination!

Det var ett bra förslag och med tanke på att det sannolikt är precis sådant här som de förtvivlade moderkortstillverkarna försöker differentiera sig med så borde du söka anställning på deras designavdelningar. Taiwan är faktiskt ett ganska nice ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Det var ett bra förslag och med tanke på att det sannolikt är precis sådant här som de förtvivlade moderkortstillverkarna försöker differentiera sig med så borde du söka anställning på deras designavdelningar. Taiwan är faktiskt ett ganska nice ställe.

Absolut! Får flörta lite med sambon bara, säga att det bara är en semesterresa eller något.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Arazand:

Sexigt...

Hejsan

Grymt förslag - vi hade faktiskt det uppe och vill ha det precis så. Dessvärre nappade inte HQ denna gång men nu har jag ju SweC-medlemmar med mig så ska lägga fram det igen

Permalänk
Medlem

Snyggaste Z87 brädan hittills faktiskt! Clean och bra färger!

Permalänk
Medlem

Svart o rött är vad jag tänkt mig i nästa uppgradering så både detta och Asus ROG är klara favoriter.

Permalänk
Avstängd

Gigabyte o deras UD serie kan dra åt helvete..

Gick på den blåsningen en gång o köpte ett UD moderkort som jag varken klockade eller sket i att rengöra..

Det höll i 3 år och 4 månader sen stendog det. Vissa komponenter hade till och med brunnit upp.

Gigashyte kallas det i England och det stämmer väldigt bra.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av tivook:

Gick på den blåsningen en gång o köpte ett UD moderkort som jag varken klockade eller sket i att rengöra..

Det höll i 3 år och 4 månader sen stendog det. Vissa komponenter hade till och med brunnit upp.

Blåsning? På vilket sätt blåste vi dig? Har du någon mer bakgrund till detta så skicka gärna epost till mig rasmus@gigabyte.se. Tänker bilder, vilket kort, vem du kontaktade för att se om vi kan köra RMA o.s.v.

Jag har aldrig hört att vi kallas så i England.

Permalänk
Medlem

Fint med rött och svart tema Gigabyte!

Ett mattsvart PCB moderkort med svart och vitt tema. Intensivt mörk silvriga kondensatorer, VRM kylare och samt vitt DDR3 minnesplatser hade också varit något ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

lol, aggro bara för man haft en produkt som gått sönder.
Om man ska gå efter det är alla märken skit, har haft iaf 1 sak av varje tillverkare som gått sönder. Tusan ska jag nu köpa då ;O Göra eget kanske.