iPhone 5 eller Galaxy S4 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218473:

Om du förstod vad jag menade så behöver man inte rätta?

Jag förstod inte, jag skrev bara vad jag trodde det var

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Sen kan man sätta in mer utrymme SD kort upp till 64Gb går, plus 50Gb i dropbox

Glöm inte att det finns en 64 GB's version av S4an också.
Blir sammanlagt 128 GB + molndata (om man nu har det).

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Jag tycker TS ska köpa en HTC One, den är som ett mellanting mellan iPhone 5 och Galaxy S4

Agreed.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

båda av dom är onödigt dyra om du inte tänker använda dom till spel... vilket skulle också suga, eftersom smartphones har inga fysiska knappar längre, vilket vore bra att ha i vissa spel. köp en android smartphone för 2000 kr istället så sparar du lite pengar.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Jag har själv alltid hållit mig på windows (linux) och android sidan. Jag har en fin s3a med cyanogenmod som jag är nöjd med.
Kör på s4an, du får så mycket mer för pengarna!

Dock har jag funderat på att gå från windows till osx (imac) då jag inte spelar längre, mest slöjsurfar. Dessutom är jag intresserad av finalcut

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Jag förstår liksom inte hur valet kan vara så svårt mellan två helt olika mobiler för två helt olika målgrupper.

Gillar du iPhones mindre format och mindre skärm eller vill du ha betydligt större mobil med större skärm?
Liksom du borde veta lite vad du vill ha så du kan specificera ditt köp.

Dessa "vs" trådar handlar bara om vad andra tycker personligen och vad för märke de föredrar och kommer ingen vart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

S4 pissar totalt på iPhone 5.

80% större batteri
Full HD-skärm
Gorilla glas 3
Quad-core
2 GB ram
SD-kort
1 års längre garanti
Widgets
NFC
IR-kontroll
Tempsensor

etc etc

Hur är batteriets storlek relevant när dess skärm är betydligt större och driver en högre pixelupplösning som slukar mer energi, i jämförelse med en iPhone 5? Detta meningslösa rabblandet av dess interna hårdvara såsom 2 GB ram, när Samsung fortfarande inte lyckas leverera en upplevelse utan lagg tack vare det bloatware som Touchwiz är.

Till TS, pröva gärna båda och skapa din egna uppfattning. Det är så pass etablerade telefoner att du kommer kunna få ut det mesta av båda parterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

En annan sak att tänka på är förstås skärmstorleken, jag har små händer och når inte ordentligt på så stora skärmar som High-End Android kör men det är ju upp till var och en!

Jag har ganska små händer (på grund av min ålder) och jag klarar att hantera en Note II utan problem. Tycker att 4.7" är på gränsen till för litet. Men som du skrev, det är upp till var och en.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

Sluta stirra blint på specs och använd erat förnuft. Galaxy S4 är som bäst jämnlik Iphone 5 när man räknar ihop riktiga tester som speglar verkligheten.
Jag skulle ta en Iphone 5, snyggare snabbare, bättre batteritid, bättre optimerade appar och mer stöttålig än S4.

Haha dagens skämt.
Bara att köra igång 3dmark för dig på din iPhone5 då?;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ts borde köpa sig en Xiaomi MI-2 S. Piskar skiten ur både S4 och iPhone 5 prestandamässigt.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Avstängd

Min polare var så sjukt nöjd med sin iphone 5 tills han fick leka med min s4:a

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Det där var nog det mest vinklade och usla argument jag läst hittills på detta forum...

De med bilar är värre (har själv kört en sådan och ångrar det).

Jag säger iaf S4 :> Ned med iPhone! Viva la Samsung.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Fanboys... '

Jag har varken tyckt om eller hatat iphone eller samsung innan men jag gjorde några tester och kollade runt lite på internet,
Helt klart är samsung galaxy s4 bättre på alla tester, och ni som tycker den dålig för att iphone har 56% bättra batteri tid så är det pga dålig skärm och annat, samsung är mycket bättre så är det och jag är ingen fanboy som ni kallar det.

Samsung:
+större skärm (kan vara bra och dåligt, bra till film dåligt för att den inte får plats i fickan)
+1080x1920 skärm
+full hd (1080x1920) på fram kameran,
+högre upplösning på bakkameran i stillbild.
+quad core processor på 1,9 ghz
+bättre gpu
+mycket mer som jag inte kommer på just nu,
+större batteri
+kan ha extra minneskort (som tex 16gb internt och 64gb extra)
+kan byta batteri
+går inte sönder lika lätt

-kanske för stor
-tar mycket batteri pga skärm och annat
-plastig
-affären kan vara dålig i bland, (play butik)

Iphone:
+snyggare
+bättre affär (appstore) mer saker
+mindre

-inte extra minneskort (MAX 64gb internt)
-kan vara för liten till tex film/spel
-dålig skärm
-bara dual core på 1,3 ghz
-sämre grafikkort
-dålig upplösning på skärm, kamera, framkamera

SÅ enkelt är det men jag säger inte att det är fel att skaffa samsung eller iphone men jag tror enligt detta att samsung är mer prisvärd eftersom den också bara är 200kr dyrare på billigaste stället. Jag förstår att vissa tycker om iphone för att det är kändare och snyggare.

OBS! mycket stav fel jag vet...

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s4-recension/ säger väl allt? S4 eller htc one är det bästa du kan köpa idag, iPhone kommer långt ner på min lista.

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

Glöm inte att det finns en 64 GB's version av S4an också.
Blir sammanlagt 128 GB + molndata (om man nu har det).

Det med:) Sen är ger den sidan falskt intryck med för inte kostar iphone 64gb som iphone 16gb eller S4 16gb

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Skumläste igenom tråden lite snabbt och alla som klagar på att menyerna laggar... lägg av.
1: De laggar INTE på min nexus 4!
2: Såklart att iphone flyter på. Det är 1x1 ikoner som ska flyttas åt sidan. Det drar sjukt mycket mer att det ska komma fram bakom ikonerna osv...
3: Lagg i menyerna är inte en anledning till att jag skulle skippa att köpa en jätte bra mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Skumläste igenom tråden lite snabbt och alla som klagar på att menyerna laggar... lägg av.
1: De laggar INTE på min nexus 4!
2: Såklart att iphone flyter på. Det är 1x1 ikoner som ska flyttas åt sidan. Det drar sjukt mycket mer att det ska komma fram bakom ikonerna osv...
3: Lagg i menyerna är inte en anledning till att jag skulle skippa att köpa en jätte bra mobil.

Det är för att Nexus 4 inte är full med massa skit som Samsungs telefoner är.
Nexus 4 är nog bland det bästa man kan ha just nu.

Permalänk

Ni som säger att iPhone 5 har sämre GPU än Samsung Galaxy S4 vet verkligen inte vad ni pratar om. Hittills, det enda bra jag någonsin sett i en iPhone är GPUn. Piskar alla androidmobiler där ute, men så piskar S4 iPhone 5 på allt annat ^^

Permalänk
Medlem

Don efter person. Jag jobbar på ett företag som säljer mobiler. Bägge är bra telefoner men de beror helt på hur man använder dom och vilken kringutrustning man har. Sen skiter man väl i vilken som sopar skiten med vilken huvudsaken är att man själv trivs med luren och att de användningsområde man själv använder sin lur till fungerar för en själv. Min far tex skulle jag aldrig rekommendera en Android lur, där är det enklare med en iPhone 5, medans jag själv har en note 2. Don efter person...

Permalänk

Håller med föregående talare (DC_DJ). Jag skulle aldrig rekommendera en androidlur till en person som är tekonlogiskt ointresserad och bara vill ha en mobil, då brukar jag föreslå iPhone. Man slipper oftast problem så, då man annars kanske kan bli beskyllen för att ha "lurat på" personen en telefon.

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Jag har båda. iPhone 5 framstår sin en gammal jävla knapptelefon bredvid en S4:a.

iPhone 5 är fortfarande en bra mobil, men inte om man jämför med en S4.
Det är ungefär som att spaghetti och köttfärsås är gott käk, men har inget att komma med jämfört med en blodig biff.
Man skulle inte köpa spaghetti och köttfärssås till samma pris som en mör biff, eller hur?

HAhha helt rätt!! Skriver denna kommentar med min s4 som jag älskar med hela mitt hjärta, dock så kan jag inte låta bli att undra vad samsung tänkte när det gäller touchwiz ibland... vet inte om det är själva problemet men ibland buggar saker o ting. Som till exempel slutade min kamera att fungera idag men jag tror att det var på grund av ett live wallpaper som jag hade installerat...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det är för att Nexus 4 inte är full med massa skit som Samsungs telefoner är.
Nexus 4 är nog bland det bästa man kan ha just nu.

Du kan nog ha rätt, även fast jag är nöjd med min s4 så tycker jag att du har en poäng. MMn jag skulle själv inte köpa en nexus 4 i dagsläget då jag skulle vara rädd för att nexus 5 kommer ut inom hyffsat snar framtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

Du kan nog ha rätt, även fast jag är nöjd med min s4 så tycker jag att du har en poäng. MMn jag skulle själv inte köpa en nexus 4 i dagsläget då jag skulle vara rädd för att nexus 5 kommer ut inom hyffsat snar framtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja. Nu har ju s4 kommit ut med vanilla android så jag vet faktiskt inte vad som ska hända med Nexus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

Du kan nog ha rätt, även fast jag är nöjd med min s4 så tycker jag att du har en poäng. MMn jag skulle själv inte köpa en nexus 4 i dagsläget då jag skulle vara rädd för att nexus 5 kommer ut inom hyffsat snar framtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Den skulle nog inte heta Nexus 5 eftersom siffran inte står för vilken generation det är.
Jag tror dom menar vilken tum storlek det är, för tänker man efter har den en 4", en Nexus 7 har en 7"
och en Nexus 10 har en 10"

Skrivet av Theshawty:

Ni som säger att iPhone 5 har sämre GPU än Samsung Galaxy S4 vet verkligen inte vad ni pratar om. Hittills, det enda bra jag någonsin sett i en iPhone är GPUn. Piskar alla androidmobiler där ute, men så piskar S4 iPhone 5 på allt annat ^^

Njae, alltså för det första så kräver säkert Touchwiz en del grafikkraft, samtidigt som S4 har långt mycket högre upplösning.
Jämför du med andra mobiler som HTC One, så märker du att iPhone 5 har en svagare gpu.
I ett test så får iPhone 1 fps mer än HTC One i en gpu benchmark,
och då kör HTC One i 1080p upplösning, ganska mycket högre än iPhone 5s 640p

Permalänk
Medlem

Jag har en s4 och min Fru en i5:a. Det roliga var att jag skröt om hur kraftig och snabb min s4 är mot i5:an. Alla benchmark's visar hur "far behind" iPhone 5 ligger vs Galaxy s4. Iallafall så körde vi ett enkelt live test med internet surf på Wifi (Har 100/100, fiber). Nu fick jag stå som en idiot över mitt skryt då i5:an var 1,5 sekunder snabbare med att ladda alla sidor vi testade. Dessutom saknade i5:an microlagg. Föredrar dock s4 med större skärm. Jag tycker du ska prova båda och gå efter vad som tilltalar dig bäst.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig lägga pengar på en apple produkt, ett hemskt företag att ha o göra med.
Jobbar på en liten elektronik butik, och efter att ha ring runt till våra återförsäljare och frågat varför alla tillbehör till apple produkter är ca 70-80kr mer än motsvarande till android/windows så fick jag reda på att Apple kräver en licens avgift på 7€! på ALLA tillbehör som är gjorda för deras produkter, en komplett microusb laddare kostar tex 35kr + moms att köpa in medans en Iphone 5(Lightning) kostar 97kr + moms för ENDAST sladden alltså ingen väggkontakt.
De vill inte att någon tjänar pengar på att sälja deras produkter förutom dem själva.

Permalänk
Medlem

Om du väntar lite så kommer Google s4 med vanilla android släppas snart.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Om du väntar lite så kommer Google s4 med vanilla android släppas snart.

Den verkar onekligen mycket intressant.

Permalänk
Skrivet av Leechu:

Köp en HTC One istället, garanterar att du blir mer nöjd med den än någon plastig S4a eller en sölig Ifön.

Ja, om man vill betala för problem så är ju HTC One väldigt bra, det är nog den telefonen som har mest fel av alla telefoner på dagens marknad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AgentDinozzo:

Ja, om man vill betala för problem så är ju HTC One väldigt bra, det är nog den telefonen som har mest fel av alla telefoner på dagens marknad!

Tänker du inte på one x?