Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Jan 2005

Projekt Iggot 2.0

Hallå hallå!

Köpte nyligen en ny stationär dator i forrn av en liten mITX burk som jag nu tänkte sätta lite personlig prägel på. Chassit som jag utgår ifrån är ett Cooler Master Elite 120 Advanced som i sitt grundutförande inte är det mest upphetsande mini itx chassit. Det som var tanken från början när jag köpte det var att istället för att lägga massa pengar på ett chassi som redan ser bra ut så kör jag på ett billigare "tråkigt" chassi och använder dom sparade pengarna till att fixa till det istället

Kika gärna in i galleriet Iggot 1.0 för att se han i sitt orörda utförande och bilder på innanmätet.

Komponenterna är som följande:
- Coolermaster Elite 120 Advanced
- Gigabyte Z77N-WIFI
- Intel Core i5 3570K
- Corsair VENGEANCE LP 2x8GB
- Corsair CX500W M
- Noctua NH-L9I cpu-kylare
- Noctua NF-P12-1300 120mm fläkt
- Samsung 830 128GB SSD
- Hitachi 320GB HDD
- Hitachi 80GB HDD

Färgtemat för projektet kommer vara mattsvart, mässing och trä. Chassit kommer förbli svart men det kommer lackas om till mattsvart istället med plastidip. Detaljer i mässing och trä kommer sedan pryda lådan och som pricken över i kommer det bli någon form av mysig orange diskret belysning inne i datorn. Det är väl så långt jag planerat i dagsläget i alla fall men vi får se hur det slutar

Uppdateringar:
2013-05-19: Fronten Uppdateras!

Raspberry Pi's: Statussida med mina RPi's m.m.
Macbook Pro 15" | i7-4770HQ | 16GB | 256GB SSD | macOS Sierra |
Stationära | Define C | RM750x White | Prime X370-Pro | R7 1700x | Cryorig H7 | Flare X 2x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | 850 Pro 2x500GB | 850 EVO 500GB | Seagate 4TB | Acer X34A |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Jan 2005

Fronten uppdateras!

Det första som gjordes var att börja leka lite med fronten. Åkte till bauhaus och gnuggade geniknölarna för att komma på något bra och detta blev resultatet:

Lite material

Den borstade aluminiumbiten som satt i fronten var nog inte tänkt kunna tas bort. Gick åt lite våld innan den släppte (ber om ursäkt för den kassa mobilbilden)

En bordstablett i bambu fick sätta livet till och delar av den sattes fast i fronten och på täckplåten för 5.25" platsen.

L-profiler i mässing kapades till och filades till för bra passform. På bilden är dom inte fast satta än

Hade en burk impregnering ståendes så testade att dra på ett lager för att få lite mera "djup" i bambumattan. Det blev bättre men detta kommer göras om senare med riktig bets och lack.

Sedan limmades mässingsprofilerna fast och loggan sattes dit igen. Här är resultatet:

Det var allt för idag! Uppdateringar kommer under veckan! Så sit tight

Raspberry Pi's: Statussida med mina RPi's m.m.
Macbook Pro 15" | i7-4770HQ | 16GB | 256GB SSD | macOS Sierra |
Stationära | Define C | RM750x White | Prime X370-Pro | R7 1700x | Cryorig H7 | Flare X 2x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | 850 Pro 2x500GB | 850 EVO 500GB | Seagate 4TB | Acer X34A |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Örebro
Registrerad
Apr 2011

Förlåt, men måste bara säga, trodde det stog faggot först:/, Varsågod du gjorde mitt dagens skratt

Annars ser det väldigt bra ut

Nils-Julius