Permalänk
Avstängd

Rift, F2P!

Så då går även Rift F2? den 12:e juni i år!
Är det någon mer än jag som längtar?

Älskade spelet när det kom ut, men det blev sen att man väntade på GW2, lirade det ett tag för att sedan återvända till WoW. Kommer bli så jävla kul med att äntligen vara en TANK igen!

Permalänk

Och om man vill slippa vissa av begränsningarna, så kan man passa på och köpa spelet nu.

tex på CDON, 59kr, (fri frakt om man handlar över 100kr)
http://cdon.se/spel/rift-13591804

Så får man fler "Char slots", 6 st, Free player har 2.

Och mera plats i kappsäcken, "Bag slots" 5st, Free player får 3.

http://www.riftgame.com/en/promo/freetoplay.php

Sen finns ju också "Trial", så kan man spela upp till lv20 nu, och sedan fortsätta när det gått f2p..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Jag längtar! =D Tycker Rift är skitkul. Mitt favorit MMORPG lätt och jag har haft planer på att börja spela igen så har kört lite nu. Jag hade fått tre dagar speltid på grunda av någon säkerhetsuppgradering så körde med min main i helgen. Skitkul ju. Alla events och Rifts och allt som händer. Alltid nåt på gång.
Sen har jag kört upp en till karaktär till level 20 så länge

Fixade även Raptr bonus medan koder fanns kvar så fick expansionen med nya klasserna och allt sånt gratis så är nu redo för 12:e Juni.

Försöker få kompisar att spela också men känner inte så många som gillar MMO:n. Skapade till och med ett extra konto där jag levlar upp en karaktär så kompisar ska kunna låna om de vill testa.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

Att Rift blir F2P är verkligen positivt. Vi är flera inom Friskyttarna som kommer att återvända till Telara inkluderat undertecknad. Med tanke på att F2P modellen är generös tror jag att det kan bli riktigt bra för spelet.

Permalänk
Medlem

Ohh vad trevligt! ett av de roligaste spelen jag lirat som jag blev tvungen att lägga ner pga att jag blev för seriöst med raidandet och det tog för mycket tid, men f2p så kan man ju lira lite när man känner för det

Permalänk

Nice,, fick just Storm Legion expansionen gratis.:)

Är med i Raptr, men missade förra utdelningen med några timmar när de tog slut, men Raptr la nyss till 3000 nya key codes.
http://raptr.com/game/Rift/rewards/rift-storm-legion

Håller på att levla upp en Elf tank nu, alltid kört dps förut, men tänkte man kanska ska prova, och det går väldigt bra faktiskt..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Kommer köra det igen, tänkte hoppa in med Friskyttarna då.

Aldrig varit en healer i något spel men chloromancer var ritkigt tilltalande i RIFT, varför vet jag inte.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Fick tag på Rift + Storm Legion via Raptr. Levlat till 20 nu, känns som det kommer att hålla. Hade varit roligt att gå med i något svenskt guild, hojjta gärna om någon vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Är med i Raptr, men missade förra utdelningen med några timmar när de tog slut, men Raptr la nyss till 3000 nya key codes.

Håller på att levla upp en Elf tank nu, alltid kört dps förut, men tänkte man kanska ska prova, och det går väldigt bra faktiskt..

Jag använde mig av Raptr för få spelet. Dock jag gjorde en fuling.

Jag startade upp rift och loggade in, och så ploppade de upp "playing rift" eller något liknande med raptr's klient, så jag lät spelet bara idla. (Räcker att du loggar in och är vid 'Character Selection' och låter den idla där, du kommer få en popup ruta som det står att du har blivit klickad/disconnected. Bara låt den rutan vara uppe, raptr registrerar att du spelar än.)

Efter ~13 timmar så var det klart och jag kunde claima fulla spelet. Fult som fasiken men effektivt. Gjorde det under tiden jag söv och kollade på film. Hehe

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag använde mig av Raptr för få spelet. Dock jag gjorde en fuling.

Jag startade upp rift och loggade in, och så ploppade de upp "playing rift" eller något liknande med raptr's klient, så jag lät spelet bara idla. (Räcker att du loggar in och är vid 'Character Selection' och låter den idla där, du kommer få en popup ruta som det står att du har blivit klickad/disconnected. Bara låt den rutan vara uppe, raptr registrerar att du spelar än.)

Efter ~13 timmar så var det klart och jag kunde claima fulla spelet. Fult som fasiken men effektivt. Gjorde det under tiden jag söv och kollade på film. Hehe

Jag har ett konto hemma som står och tickar nu Koden ska en kompis få. Går gärna med i något Guild sen också. Är på Icewatch just nu men går ju att byta.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Att Rift blir F2P är verkligen positivt. Vi är flera inom Friskyttarna som kommer att återvända till Telara inkluderat undertecknad. Med tanke på att F2P modellen är generös tror jag att det kan bli riktigt bra för spelet.

Vilken server kommer ni finnas på? Blir det Blightweld som ni var på tidigare? Var ju med er i starten och funderar på att återkomma

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Vilken server kommer ni finnas på? Blir det Blightweld som ni var på tidigare? Var ju med er i starten och funderar på att återkomma

Vi kör vidare med Blightweald.

Du är hjärtligt välkommen tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Är ni redan där kanske?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Är ni redan där kanske?

Jepp, men bara en handfull. Fler ansluter efter F2P releasen.

Permalänk
Medlem

Måste man "transfera" eller aktivera sitt account nu innan den 12e för att inte missa något eller det är bara att logga in den 12e som vanligt och så får man allt extra för att man äger spelet sen innan?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Kom igen nu och visa att svenskar är lite pvp, bloodiron behöver liv i grytan! Jag kommer iaf vara där när det blir f2p, tanken på pve server är så tråkig... flaggande och noobande, även om skillen för pvp veteranerna i Rift är att ganka noobs så är det bra med lite levande värld åtminstone. Minns dock att det var ganska härliga krig på Ember isle events när det begav sig.
Så, visa att pvp servrarna inte ska dö, bloodiron is the answer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Kom igen nu och visa att svenskar är lite pvp, bloodiron behöver liv i grytan! Jag kommer iaf vara där när det blir f2p, tanken på pve server är så tråkig... flaggande och noobande, även om skillen för pvp veteranerna i Rift är att ganka noobs så är det bra med lite levande värld åtminstone. Minns dock att det var ganska härliga krig på Ember isle events när det begav sig.
Så, visa att pvp servrarna inte ska dö, bloodiron is the answer!

Lirar där nu jag också. Kör väl tills Wildstar kommer.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

någon, kanske du som blev citerad som kan förklara vad Raptr är och hur de kan dela ut gratis spel?

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

någon, kanske du som blev citerad som kan förklara vad Raptr är och hur de kan dela ut gratis spel?

Har ingen aning om vilka de är. Vet bara att det funkade, fick spel m.m från dem.

Och hur de kan dela ut gratis, tja, finns nog inget som är gratis, de räknar nog få igen pengarna senare i ingame shop och annan mer försäljning.
De får ju också väldigt bra reklam för spelet av det här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

De samarbetar med Rift kring det här, http://eu.riftgame.com/en/ Rift gör även reklam för det på sin hemsida. Så du kan gå in och läsa på osv... finns inget att vara orolig för, helt legit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Vilken sida kör ni?

Skrivet av Teagirl:

De samarbetar med Rift kring det här, http://eu.riftgame.com/en/ Rift gör även reklam för det på sin hemsida. Så du kan gå in och läsa på osv... finns inget att vara orolig för, helt legit

Tackar, har kollat lite på det och det är nice, tänkte att om något verkar för bra för att vara sant så är det de, men inte alltid tydligen

Nu till en helt annan fråga, finns det någon fördel (förutom achivments...) att fortsätta på sitt gamla konto som var helt ok med hög pvp rank och progress halvvägs in i hammerkneel på den tiden det var modernt istället för att skapa ett nytt konto direkt och dra nytta av de 30 gratisdagarna man får via raptr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Vilken sida kör ni?

De flesta kör som Guardians, men vi har ett par Defiants i gillet också. De båda sidorna kan göra nästan allt tillsammans på pve-server. Man har dock inte alltid samma quests/qusthubs och kan inte hänga i motståndarsidans städer.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

De flesta kör som Guardians, men vi har ett par Defiants i gillet också. De båda sidorna kan göra nästan allt tillsammans på pve-server. Man har dock inte alltid samma quests/qusthubs och kan inte hänga i motståndarsidans städer.

Du menar att de har öppnat upp så man kan köra dungeons osv tillsammans trots att man är från olika factions?

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Du menar att de har öppnat upp så man kan köra dungeons osv tillsammans trots att man är från olika factions?

Jepp, det är ett bra tag sedan Trion införde Rifts cross faction system, vilket innebär att båda factions kan köra quester, dungeons och raids tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jepp, det är ett bra tag sedan Trion införde Rifts cross faction system, vilket innebär att båda factions kan köra quester, dungeons och raids tillsammans.

Där ser man, mycket har hänt sen jag lira senast. Har du koll på hur mycket som är account bound och hur mycket som är karaktärsspecifikt? Har som sagt mitt gamla konto sen tidigare fast på någon annan server (som jag för övrigt inte känner igen från listan, kan den ha försvunnit?) och funderar på om jag vinner någonting på att starta upp det kontot igen på en ny server istället för att starta ett nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Lär också dyka upp som Casual om det går bra
Fick Storm Legion som bonus tillsammans med Defiance så känner mig redo

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Har som sagt mitt gamla konto sen tidigare fast på någon annan server (som jag för övrigt inte känner igen från listan, kan den ha försvunnit?) och funderar på om jag vinner någonting på att starta upp det kontot igen på en ny server istället för att starta ett nytt?

Har du dina gubbar på nån gammal död server nu, så är det väldigt enkelt att flytta dem, är gratis också.
Vissa begränsningar finns dock.
Läs mer här.
http://www.riftgame.com/en/community/character-transfer.php

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man äger Rift men inte Storm Legion, hur skaffar man Storm Legion billigast?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Har du koll på hur mycket som är account bound och hur mycket som är karaktärsspecifikt? Har som sagt mitt gamla konto sen tidigare fast på någon annan server (som jag för övrigt inte känner igen från listan, kan den ha försvunnit?) och funderar på om jag vinner någonting på att starta upp det kontot igen på en ny server istället för att starta ett nytt?

Det finns några fördelar med att använda ditt gamla konto.

F2P konto

• 2st character slots

• 3st bag slots

Rift eller Rift+Storm Legion ägare

• 6st character slots

• 5st bag slots

• Expansion souls

När det gäller character vs account bound så verkar dessvärre väldigt mycket bli character bound i F2P versionen, åtminstone om man skall utgå från vad Trion skriver på deras forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Om man äger Rift men inte Storm Legion, hur skaffar man Storm Legion billigast?

Skickades från m.sweclockers.com

169kr enligt prisjakt. Var dyrare på Greenmangaming och G2Play.
Kollade även Steam via webben men där finns inte ens något pris, så det kanske är gratis där?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9