Grafikbug/textus problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Grafikbug/textus problem

Hej

Jag tror aldrig jag någons sin har ägt ett grafikkort som har funkat som det ska. jag vet inte om det är att jag alltid lyckas få ett defekt kort eller om jag misshandlar mitt grafikkort. Personlig tycker jag att jag sköter min burk bra jag dammar ut den minst en gång i halvåret med luft jag formaterar och hin hårddisk med jämna mellanrum samt att jag hela tiden ser till att jag har bra luftflöde i bruken.

trots allt det får jag en då stora pixelerings problem hela tiden oavsett om det är i CF eller inte. nu har jag inte bra bild direkt så jag fick måla en själv lol!.....

Problem ser typ ut såhär fast med pixeleringar stora sträck över skärmen det kommer inte hela tiden men det är för ofta för att jag ska störa mig på det.
jag kan ta vilket grafikkort i världen och få fram det här resultatet igenom att starta vilket spel som en finns på marknaden.

någon som har en förklaring på vad det kan bero på? kan det va något annat som inte funkar? typ att moderkortet ballar ur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Läst på lite om screen tearing http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing men jag tycker inget av tipsen direkt funkar så bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012

Du har alltså testat med andra kort och fått samma fel? Eller har jag missförstått?

Insert funny joke here

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Slaktardej:

Du har alltså testat med andra kort och fått samma fel? Eller har jag missförstått?

jo då har ett GTX 480 som ligger och skräpar också... som jag har provat även provat att rotera korten och köra dom separat också.
jag vet inte om det går att gör en grafikkorts profil som stämmer överens med skärmen,stod lite om det i wikipedia men vet i fan hur man göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Dooxy:

jo då har ett GTX 480 som ligger och skräpar också... som jag har provat även provat att rotera korten och köra dom separat också.
jag vet inte om det går att gör en grafikkorts profil som stämmer överens med skärmen,stod lite om det i wikipedia men vet i fan hur man göra.

Har du testat med ett annat nätaggregat? Det är inte för svagt men det kan ju vara defekt.

Annars kan du testa korten i en annan dator.

Insert funny joke here

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Fan va smart du är! har inget hemma men det ska jag lätt prova jag tog med det jag har nu från min tidigare datorn kanske är det som är felet!