Permalänk
Medlem

Hur är det med elverk? Man kan väl inte använda vilka elverk som helst. Jag och några polare var och kollade på ett Ferax 2200G idag men efter lite googlande så visar det sig att man inte ville koppla känslig utrustning som hemelektronik till det pga dålig strömkvalitet.

Vad för slags elverk borde man ha på studentflaket?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kalium:

Hur är det med elverk? Man kan väl inte använda vilka elverk som helst. Jag och några polare var och kollade på ett Ferax 2200G idag men efter lite googlande så visar det sig att man inte ville koppla känslig utrustning som hemelektronik till det pga dålig strömkvalitet.

Vad för slags elverk borde man ha på studentflaket?

Ett som ger stabila sinusvågor på utgången ?
Sök på "inverter elverk"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ett som ger stabila sinusvågor på utgången ?

Jo, så långt förstår jag, men några modell eller märkesrekommendationer?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kalium:

Jo, så långt förstår jag, men några modell eller märkesrekommendationer?

Vet inte vad som är bra, men lite dyrare verk typ http://www.jula.se/elverk-740035 har ju regleringen medans de billiga inte har det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vet inte vad som är bra, men lite dyrare verk typ http://www.jula.se/elverk-740035 har ju regleringen medans de billiga inte har det.

Mmh... Ska ringa runt och se vad vi kan hitta.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare