Grafikkort med Corsair H100 kyl

Permalänk

Grafikkort med Corsair H100 kyl

Exakt som titeln säger, jag har inte det men jag undrar om det är möjligt att man på något sätt kan få på en Corsair H100 på mitt Zotac GTX 560 ti.
Jag har sökt runt lite på google och hittade en person som hade satt fast ett Corsair H60 på ett GTX 460 med buntband. Skulle det funka tror ni?

Eller på vilket annat sett skulle det gå?

Detta känns som en jätte konstig tråd men vill veta.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Det borde väl fungera för att kyla GPU:n. Dock brukar man nog ha kylning på spänningsregulatorer och minnen på grafikkort också, utöver GPU:n. KAn ju efentuellt sätta passiva flänsar på dessa, ej helt hundra så någon med mer koll får gärna fylla i.

Ett problem som skulle kunna uppstå är att GPU:n har större area än kylaren, värt att kolla upp...

Permalänk
Avstängd

Du skulle inte bara kunna köpa en kylare som är anpassad för en gpu?

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Det borde väl fungera för att kyla GPU:n. Dock brukar man nog ha kylning på spänningsregulatorer och minnen på grafikkort också, utöver GPU:n. KAn ju efentuellt sätta passiva flänsar på dessa, ej helt hundra så någon med mer koll får gärna fylla i.

Ett problem som skulle kunna uppstå är att GPU:n har större area än kylaren, värt att kolla upp...

Okaay, joo.

Skrivet av Sim0nT:

Du skulle inte bara kunna köpa en kylare som är anpassad för en gpu?

Men en ny kylare är inte gratis och jag är inte rik ))

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Klart det funkar! Så gjorde jag med mitt GTX670!

Permalänk
Skrivet av borz:

Men hur gjorde du? vill inte hoppa på det utan vara riktigt försiktig, och skulle behöva lite hjälp. har du skype?

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

Exakt som titeln säger, jag har inte det men jag undrar om det är möjligt att man på något sätt kan få på en Corsair H100 på mitt Zotac GTX 560 ti.
Jag har sökt runt lite på google och hittade en person som hade satt fast ett Corsair H60 på ett GTX 460 med buntband. Skulle det funka tror ni?

Eller på vilket annat sett skulle det gå?

Detta känns som en jätte konstig tråd men vill veta.

http://www.sweclockers.com/galleri/10510-antec-kuhler-h2o-620...
Lite mer tips

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Skrivet av kewrabbish:

Men hur gjorde du? vill inte hoppa på det utan vara riktigt försiktig, och skulle behöva lite hjälp. har du skype?

vafan dra av kylaren och kolla om du kan få dit den

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W