Infinity Ward demonstrerar grafikmotorn för Call of Duty: Ghosts

Permalänk
Melding Plague

Infinity Ward demonstrerar grafikmotorn för Call of Duty: Ghosts

Utvecklaren Infinity Ward laddar om med uppdaterad grafikmotor för kommande Call of Duty: Ghosts. En kort demonstration i videoform visar grafiska förbättringar jämfört med Modern Warfare 3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Härl igt

Permalänk
Medlem

Jag var besviken på hur CoD genren blev efter Black Ops, men det här ser ju ändå lovande ut!

Permalänk

ja gillar texturerna i cod serien, speciellt vapnen, fett feta

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte tycker att det är något speciellt? Samma teknik (och bättre) har ju redan visats i flera andra motorer, enda skillnaden är att de aldrig lagts in i spel pga. gamla konsolernas extrema begränsningar. Detta känns mer som något som kommer bli gammalt redan 6-12 månader efter next-gen release.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

På det stora hela var det ju fint och så, dock inget revolutionerande.
Sen är det bara dumt att jämföra med den supergamla MW3 motorn.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Undrar om dom behåller kontrollschemat på wii U som dom hade med black ops på wii. det var riktig bra när man väl vande sig har nog iaf 40 timmar online där med hyffsad K/D

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

För första gången någonsin har jag blivit intresserad av ett CoD spel. Kanske jag skaffar Call of Duty Ghosts till min PC

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Bättre? Ja, delvis i alla fall.

Men, skulle MW3s arm-modeller vara vakra "för sin tid"? Och skulle Ghost vara "Fotorealistiskt"? Nej, ge er.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Tycker helt klart det ser lovande ut, Men vet inte om man ska lägga pengarna på ett xbox one, ps4 eller ett geforce titan? :S

edit. Alla tre såklart.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Skrivet av Pennybridgarn:

ja gillar texturerna i cod serien, speciellt vapnen, fett feta

vapen texturerna och modellerna har varit CoDs styrka hela tiden, karaktärernas texturer och modeller har inte alltid varit så bra som det antagligen kommer vara i Ghost, detta är ju endå bara en förhandsvisning, det kan ändras en del. till exempel tror jag inte low-end system kommer kunna köra spelet + subdiv modeller, även det mest effektiva real-time subdiv pluginet i Maya är långsamt på i5-3570k

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk

Tycker det ser ut som skräp, efter allt annat man sett för nästa generation. Så med andra ord ingen skillnad från hur COD varit denna gen. (Sen har jag hört att motorn inte ens är nybygge utan en uppdatering av den gamla.. yuck)

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

Åh nice, dom har kommit lika långt som Dice 2011

Permalänk

*plockar fram popcorn*
Ja snart är dom väl ikapp BF3

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

På det stora hela var det ju fint och så, dock inget revolutionerande.
Sen är det bara dumt att jämföra med den supergamla MW3 motorn.

Haha ja, varför jämför dom med MW3? (Från 2011)

Black ops 2 är ju från 2012 och är väl aningen snyggare (inte snyggt dock). Men jämför dom BO2 och Ghost så skulle väl ingen se någon skillnad därför jämför dom väl med MW3.

Roligat att 2 år gamla BF3 fortfarande är snyggare än detta.

Fast vi vet ju alla också att grafiken inte är allt, men såklart, CoD har ju inte riktigt visat något bra alls, för mig iallafall. Är väl helt enkelt inte min speltyp

Permalänk
Medlem

mm, fett dynamiskt...

Dold text
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Bättre? Ja, delvis i alla fall.

Men, skulle MW3s arm-modeller vara vakra "för sin tid"? Och skulle Ghost vara "Fotorealistiskt"? Nej, ge er.

Jag tycker att grafiken ser bättre ut på alla sätt och vis. På vilket sätt tycker du att den inte är bättre?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

mm, fett dynamiskt...

Fy fan va bra.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

ÄR det fortfarande Quake III Arena motorn som de envisas med att behålla?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Egentligen kan man inte slopa alla försök att göra fotorealistiska spel genom rasteriseringsteknik? skeppa raytracing hårdvara om nu grafik är så viktigt.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

ÄR det fortfarande Quake III Arena motorn som de envisas med att behålla?

Japp det är ingen ny motor de använt. bara uppdaterat samma gamla motor som tidigare COD-spel.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Jag tycker att grafiken ser bättre ut på alla sätt och vis. På vilket sätt tycker du att den inte är bättre?

Vakna och läs vad han skrev igen!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Han missbruk av ordet "fotorealistiskt" är lite roande, och varför kallar dom det för "sub-d"?
Jag antar då att dom inte kommer använda DX11s tesselering, och är det bara jag eller är den "nya" grafiken knappt ens bättre än 2008s Crysis Warhead.
Nej ska jag sluta vara negativ.
Detta är helt klart en förbättring och ett stort steg åt rätt håll
Vattnet var mycket snyggt och om det var så dynamiskt som han påstod blir det nog bra.

Visa signatur

| Intel i9 9900K | 1080 TI x 2 SLI | Valve Index |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Haha ja, varför jämför dom med MW3? (Från 2011)

Black ops 2 är ju från 2012 och är väl aningen snyggare (inte snyggt dock). Men jämför dom BO2 och Ghost så skulle väl ingen se någon skillnad därför jämför dom väl med MW3.

Roligat att 2 år gamla BF3 fortfarande är snyggare än detta.

Fast vi vet ju alla också att grafiken inte är allt, men såklart, CoD har ju inte riktigt visat något bra alls, för mig iallafall. Är väl helt enkelt inte min speltyp

Det kan ju bero på att det är Treyarch som har gjort Black Ops, och inte Infinity Ward.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Pre rendering är ju jävligt fränt!
Fortfarande lågupplösta texturer överallt, BF:BC2 ser bättre ut och det spelet kom 2009(?)

Nej ännu mer skit dom spottar, motorn har ju bara fått sig ett face lift och ett nytt namn.

Men när en sak dom pushar för är en hund... Då vet man att de ta mig fan inte bryr sig längre! ^^

Permalänk
Medlem

Han förklarade inte vadsom inte är bättre än föregångaren. Delvis, tar jag som att allting inte är bättre utan det finns vissa saker som är sämre än föregångaren. Då undrar jag ju på vilka punkter den "nya" grafikmotorn inte ser bättre ut än den förra.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Otroligt att det finns dom som gnäller på grafiken. personligen tycker jag utvecklingen av spelgrafik är helt fantastisk, och den blir bara bättre. Det kanske är för att jag jämför med dom spel som fanns när jag var liten i början av 80 talet. Hade någon sagt till mig då att när du är 38 år kommer man att se alla rynkor på människorna i spelen hade jag inte trott på dom. Jag kommer ihåg när Nitendot 8 bitars kom, vilken grafik! Jag kan inte fatta varför ni gnäller. Nej, ge er!

Permalänk

Ser fint ut, kanske blir till och köpa detta CoD.
Gillade MW2 starkt tills communityt gick åt skogen.
Black Ops var iofs också redigt soft, men MW3 fick mig att avstå från Black Ops 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

mm, fett dynamiskt...

haha grym.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Crysis ser fortfarande bättre ut i många fall crysis photoreal 2
och crysis kom 2007.

d-sub = subdivision? är det som korskompatibel tesselation eller vad är det ? model swapping som i unreal 3?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself