Nvidia GeForce 320.18 WHQL

Permalänk
Medlem

Efter ett tag så fick jag massor med texturfel och rosa/lila färger i BF3 så bytte till tidigare 314.22 och den fungerar utmärkt.
Hoppas de fixar nya drivrutinerna snabbt då alla som redan köpt kort ur 700 serien kan utnyttja det som det är tänkt.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med garantier om kortet blir pajat pga drivrutiner som kommer direkt från Nvidia?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Har du testat med en äldre drivrutin och sett efter om fläktarna snurrar då?

Japp det har jag gjort, men det fungerar inte oavsett vilken drivis jag kör på.. Så jag antar att det bara är att kassera kortet och köpa nytt?
Lite surt, inte för att det är något speciellt bra kort, men när jag köper ny dator så hade jag velat haft dessa komponenter till en musik/mediadator..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hur fungerar det med garantier om kortet blir pajat pga drivrutiner som kommer direkt från Nvidia?

ett kort kan inte paja pga drivrutiner, om det nu är så att de har de så kommer de inte tro dig ändå .

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

ett kort kan inte paja pga drivrutiner, om det nu är så att de har de så kommer de inte tro dig ändå .

Det verkar väl som flera haft problem med att kortet drar igång för fullt medans fläktar stängs av? Drivrutiner kan väl ändra volt och sånt på kort om jag inte har helt fel och då borde väl korten kunna börja bete sig konstigt också, rätta mig om jag har fel

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simme300:

ett kort kan inte paja pga drivrutiner

Nvidia har släppt drivisar som bränt kort minst två gånger förut, oavsett om uppgifterna från den här drivrutinen stämmer eller ej. Det som har varit problemet är fläkt/temperaturstyrningen; det säger ju sig självt att om du grillar på för fulla segel i GPUn medans fläkten inte snurrar så ryker något ganska kvickt...

Citat:

om det nu är så att de har de så kommer de inte tro dig ändå .

Det kan du ju knappast ha någon realistisk uppfattning om. Är du tankeläsare, eller?

För övrigt har jag inte märkt några särskilda problem själv (770 *2), men ta i trä; har bara testat en handfull spel än så länge samt lite GPGPU via Boinc.

Permalänk
Medlem

Jag har sålt mitt EVGA 670 FTW och beställt ett Asus 670 DirectCU Mini för att bygga ett mindre chassi. Har fortfarande denna drivrutin installerad och undrar om jag kommer behöva installera om eller bara koppla in grafikkortet och köra vidare?

Permalänk
Medlem

Kan någon konfimera att det här är en säkertkälla?
http://modcrash.com/nvidia-display-driver-damaging-gpus/#.UbZ...
Jag har nämligen bort rest och kommer inte åt min dator. Har inte själv något problem med mitt 660ti. Men har en polare med ett 680 vars GPU inte längre ger någon bild. Fungerar endast i felsäkertläge.

Verkar lite halv skumt om nvidia skulle släppa drivrutiner som eldar upp korten!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Inaktiv

Fungerar felfritt här, men sen har jag inte kört BF3 på flera månader, där problemen verkar vara vanligast förekommande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kunde inte köra metro 2033 Last Light.... Krashade nästan på en gång! Funkar utmärk när jag gick tillbaks till de gamla drivrutinerna.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi_ _ _AMD Ryzen 9 9950X+NZXT Z73_ _ _Palit 4080 Super_ Kingston 6000MHz 2x32GB CL30
1xM.2 512GB 2xM.2 1TB 3xM.2 2TB+ 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL_ _Samsung oled G8 34"_ASUS ROG CHAKRAM
Corsair K100 Air_Logitechprylar: G25, Z-4,

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattromaniac:

Jag kunde inte köra metro 2033 Last Light.... Krashade nästan på en gång! Funkar utmärk när jag gick tillbaks till de gamla drivrutinerna.

Ja det är samma här, gick tillbaka till 314.22 och allt funkar!?
Vete tusan vad de har gjort med dessa drivisar (320...) för ingen av dem funkar för mig, och jag har nästan aldrig haft några problem med drivrutiner från nvidia, men nu får de ta och skärpa sig:(

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Har varit hos min polare idag och försökt lösa hans problem. Utan framgång!

Vi provade ominstallera Windows och körde med 314.xx drivisarna, samma problem uppstod.

Något som fick mig att börja funderar var när det fanns artefakter i UEFI och post på två olika skärmar. (DVI & HDMI)

Han ska till alina imorgon och hoppas på att de vill ta det som ett garanti ärende. Kortet är snabbt använt i knappt veckor.
Inköpt 2013-05-25.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Avstängd

Många kort som dött av den drivrutin har jag läst. Nu till min fråga. Varför tar inte NVIDIA bort drivrutinen för ?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av yoyopro:

Många kort som dött av den drivrutin har jag läst. Nu till min fråga. Varför tar inte NVIDIA bort drivrutinen för ?

Håller med, de är helt tysta och har inte släppt någon ny på nästan 3 veckor nu.... Lite läskigt :S
Påminner mig om:

Där den dåvarande drivrutinen kunde bränna 590-kort (267.52)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Håller med, de är helt tysta och har inte släppt någon ny på nästan 3 veckor nu.... Lite läskigt :S
Påminner mig om:

http://www.youtube.com/watch?v=sRo-1VFMcbc

Håller med. Har inte hört ett pip från dem :/ Jag har ett 780 och vet inte vad jag ska göra. Jag är utan en drivrutin, då jag inte vågar testa 320.18. Tänk om nästa drivrutin blir lika kass som denna? Då är det kört

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Påminner mig om:

http://www.youtube.com/watch?v=sRo-1VFMcbc

Jag ser att du har ett 780. Hur går det för dig? Vad har du för drivrutin?

Permalänk
Medlem

Använd 320.11 den funkar bra på 780 kort.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jefe:

Använd 320.11 den funkar bra på 780 kort.

Den som jag har på skivan eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Den som jag har på skivan eller?

Tror det var dom som kom med skivan. Finns även på Nvidia.com.
Jag körde 320.18 direkt när jag satte i mitt kort men det var
strul direkt från början så ja bytte till 320.11 och sen dess har
jag inte haft några problem när jag spelar.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Entusiast
Skrivet av yoyopro:

Jag ser att du har ett 780. Hur går det för dig? Vad har du för drivrutin?

Jag använder 320.18 (Hur skulle jag kunna använda någon annan till GTX 780 ?:P)
Det fungerar bra för mig, har provat kortet med 38+mV också (Vilket kanske var lite dumt med tanke på hur opålitlig den här drivrutinen är) men jag har fått en hög överklockning på stock-volt (1176MHz/7000MHz) och kortet fungerar med 1163MHz i spel utan att krascha.

Jag har också sökt frenetiskt efter någon som lyckats bränna ett 7xx-kort och det har jag inte hittat, bara 400/500-kort så jag skulle säga att drivrutinen är säker för 700-serien i alla fall.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Jag använder 320.18 (Hur skulle jag kunna använda någon annan till GTX 780 ?:P)
Det fungerar bra för mig, har provat kortet med 38+mV också (Vilket kanske var lite dumt med tanke på hur opålitlig den här drivrutinen är) men jag har fått en hög överklockning på stock-volt (1176MHz/7000MHz) och kortet fungerar med 1163MHz i spel utan att krascha.

Jag har också sökt frenetiskt efter någon som lyckats bränna ett 7xx-kort och det har jag inte hittat, bara 400/500-kort så jag skulle säga att drivrutinen är säker för 700-serien i alla fall.

Vågar inte riktigt testa denna drivrutin. Vad är det värsta som kan hända mig ? Jag väntar nog på nästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Vågar inte riktigt testa denna drivrutin. Vad är det värsta som kan hända mig ? Jag väntar nog på nästa

Har du 770/780 eller titan skulle jag tippa på du är ganska säker.

Har kört enbart denna drivis i en vecka nu iaf.. Spelat: metro 2033, crysis 3, grid 2 och remember me.. Inga som helst problem..

Dessutom kört 1250 boost / 7800mhz minne..

Funkar perfekt för mig.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd

Ännu en vecka har gått och fortfarande ingen drivrutin. Kommer säkert nästa vecka, hörde att den kommer mitten av juni men nu vet jag inte om det är BETA eller WHQL dem släpper

Permalänk
Avstängd

Ännu ingen drivrutin? Herregud !!

Permalänk
Avstängd

Upp & Hoppa ny drivrutin kommer ut alldeles strax !!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yoyopro:

Ok.. vad menar du med det?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Jag använder senaste och har inga problem alls..?
Kör SLI..Har inte haft problem sen jag köpte korten..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av yoyopro:

Hur vet du det och vad menar du med strax? Jobbar du för Nvidia?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

The driver we will be releasing will be newer and with important fixes. We just completed the build and will be performing final testing.....Kan ju komma när som helst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Jag använder senaste och har inga problem alls..?
Kör SLI..Har inte haft problem sen jag köpte korten..

Nu vet jag inte om det är sant....Men jag har hört att denna drivrutin har bränt vissa kort....Nu är en av dem få som jag vet som har haft tur med denna drivrutin?