Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Medlem

Hett men allvarligt, själv bryr jag mig inte.
Låt dom göra vad fan dom vill i reklamerna, varför ska folk bryr sig så jävla mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Vad tror du, deras självbild? De framställs som objekt. "Mindre" attraktiva kvinnor får det sämre av att ständigt behöva stå ut med detta jävla medialarv. Bland annat x 5000.

Hur kan det vara så svårt för folk att förstå?

Så du tycker vi ska förbjuda all reklam då majoriteten av all reklam innehåller både attraktiva män och kvinnor?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Så du tycker vi ska förbjuda all reklam då majoriteten av all reklam innehåller både attraktiva män och kvinnor?

http://cdn1.cdnme.se/cdn/5-1/1927372/images/2011/dressman_163...

Hur vore det om man använde modeller som ser ut som dom flesta av oss gör, istället för att bara välja just dom snyggaste och mest attraktiva?
Eller varför inte bara visa upp plaggen utan modeller? Det är ju trots allt kläderna vi ska köpa, inte modellerna. Vill man veta hur dom ser ut på sin egen kropp är det bara åka till klädaffären och prova dom. Så jävla svårt är det väl ändå inte?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Så ni menar att ni inte bruka montera era datorer iklädda badbyxor?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Så du tycker vi ska förbjuda all reklam då majoriteten av all reklam innehåller både attraktiva män och kvinnor?

http://cdn1.cdnme.se/cdn/5-1/1927372/images/2011/dressman_163...

Ja, för kvinnorna framställs ju inte i 95% av fallen som objekt medan män inte gör det.

Du påstår alltså på fullaste allvar att det är 50/50? Kvinnor ses inte som objekt mer än män?

Tror nästan jag kan köpa detta medialarv om det skulle vara 50/50. Alla är vältränade och är riktigt tokigt attraktiva (förstås, med lite smink, rätt kameravinkel och allt det där du vet så kan nog nästan alla vara attraktiva).

Vill verkligen försöka att vara "trevlig" men totalt hopplöst och meningslöst med så många trångsynta människor. Inte bara på Swec, utan i hela världen.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hett men allvarligt, själv bryr jag mig inte.
Låt dom göra vad fan dom vill i reklamerna, varför ska folk bryr sig så jävla mycket?

Du bryr dig alltså inte om politik, hur du lever och hur vårt samhälle ser ut?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Hur vore det om man använde modeller som ser ut som dom flesta av oss gör, istället för att bara välja just dom snyggaste och mest attraktiva?
Eller varför inte bara visa upp plaggen utan modeller? Det är ju trots allt kläderna vi ska köpa, inte modellerna. Vill man veta hur dom ser ut på sin egen kropp är det bara åka till klädaffären och prova dom. Så jävla svårt är det väl ändå inte?

Ganska svårt då kläder på snygga modeller fångar mer uppmärksamhet precis som den här nyheten är rejält mycket hetare än nyheten om GTX 780.
Alla som tittade på videon kom hit för att det var en lättklädd tjej. Hade det inte varit en lättklädd tjej hade det aldrig varit lika många som kom hit. Sedan alla som diskutterar saken lockades hit av en avklädd tjej och inget annat.

Så vill man bli av med attraktiva män och kvinnor i reklam och film måste man göra lag på förbjuda män och kvinnor i media. Annars kommer man köra på samma stil som tidigare.

Skrivet av lossah:

Ja, för kvinnorna framställs ju inte i 95% av fallen som objekt medan män inte gör det.

Du påstår alltså på fullaste allvar att det är 50/50? Kvinnor ses inte som objekt mer än män?

Tror nästan jag kan köpa detta medialarv om det skulle vara 50/50. Alla är vältränade och är riktigt tokigt attraktiva (förstås, med lite smink, rätt kameravinkel och allt det där du vet så kan nog nästan alla vara attraktiva).

Vill verkligen försöka att vara "trevlig" men totalt hopplöst och meningslöst med så många trångsynta människor. Inte bara på Swec, utan i hela världen.

Har aldrig sagt att det är 50/50.

Vill gärna se var du tar din statistik ifrån. Jag själv kommer inte ihåg senast jag såg en reklam med fula människor som användes för att sälja en produkt.

Hade blivit glad om dom använde Homer Simpson till reklam för herrkläder.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Du bryr dig alltså inte om politik? Det lät vettigt.

Så bara för man tycker att folk ska få göra saker hur dom själva vill så bryr man sig inte om politik?
Ursäkta men hur gammal är du?..

Permalänk
Medlem

Äh ge er nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ganska svårt då kläder på snygga modeller fångar mer uppmärksamhet precis som den här nyheten är rejält mycket hetare än nyheten om GTX 780.
Alla som tittade på videon kom hit för att det var en lättklädd tjej. Hade det inte varit en lättklädd tjej hade det aldrig varit lika många som kom hit. Sedan alla som diskutterar saken lockades hit av en avklädd tjej och inget annat.

Så vill man bli av med attraktiva män och kvinnor i reklam och film måste man göra lag på förbjuda män och kvinnor i media. Annars kommer man köra på samma stil som tidigare.

Det är alltid lika intressant när någon använder ordet "alla", vilket är helt omöjligt att veta.

Du tror alltså på fullaste allvar att det enda som kan få stopp på den typ av reklam är att stifta nya lagar? Det här är bara så tragiskt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Det är alltid lika intressant när någon använder ordet "alla", vilket är helt omöjligt att veta.

Du tror alltså på fullaste allvar att det enda som kan få stopp på den typ av reklam är att stifta nya lagar? Det här är bara så tragiskt.

Vilken är din lösning?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Fast å andra sidan, jag har aldrig sett fler tjejer som skriver i en tråd som i denna tråd! Vart kommer alla ifrån! Sånna här saker verkar intressera av någon anledning.

Det skulle förmodligen rinna till några religiösa personer om MSI valde att ritualslakta hundvalpar i en katolsk kyrka också. Det betyder inte att det är en bra sak att göra.

Skrivet av lossah:

Handlar inte om feminism. Det är sunt förnuft. Du är inte bara LITE trångsynt.

Vad tror du, deras självbild? De framställs som objekt. "Mindre" attraktiva kvinnor får det sämre av att ständigt behöva stå ut med detta jävla medialarv. Bland annat x 5000.

Hur kan det vara så svårt för folk att förstå?

Extremt pinsamt av MSI för övrigt. Tror jag aldrig ägt en MSI-produkt, och kommer då inte göra det heller i framtiden. Skäms för företagets skull.

Kvinnor, objekt. Män, makt. Lever folk kvar då kvinnor inte hade rösträtt också? Helt sanslöst.

Mycket väl sammanfattat på några få meningar! Jag vill bara ställa mig bakom dig och få påminna alla andra om att påhitt som denna video får verkliga, direkta konsekvenser i verkliga livet.

Tjejer nedvärderas på det här sättet i reklam --> folk/samhället lär sig att kvinnor är objekt och mindre värda än män --> när jag och min fästmö om några år båda är överläkare kommer hon statistiskt sett tjäna 5.900kr mindre per månad än mig (trots samma utbildning/erfarenhet). Det kan låta som en långsökt koppling i vissas öron, men alla studier tyder på att det är så folk fungerar; och man kan börja koka för mindre.

Alla människor, män som kvinnor, tjänar på jämställdhet. Både pga principer, respekt och tex pengar. Och videor av det här slaget är ett steg bort från allt vad jämställdhet heter.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Ok moraltanter och rödsrtumpor, vill ni se mig i kalsonger skruva ihop en dator ? De som skulle föredra mig framför bruden med ...tänder... tryck gilla, får jag tilräckligt många så lovar jag at ni ska få den, helt politisk korrekt blir den i så fall. Dessutom gör jag inte som hon och säljer min kropp som skådebröd för att locka killar at köpa kassa datorer. NI FÅR DEN GRATIS . BTW undra hur många böjda pinnar det blev i processor nedsläppet ? var det fler än mig som tyckte ovansidan av processorn dessutom såg skadad ut och som la märke til at den aldrig blevv rengjord efter hon latjade med fingrarna på kontaktsidan av den, inte ovansidan innan kylaren blev snedbelastad pålagd heller... Ok sex säljer men en sexarbetare som visar hur man potensielt förstör sina viktigaste komponenter innan man ens startat dom första gången ?? Ja ville ni se mig lite mer än halvnaken och blekfet skruva dator så gilla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Vilken är din lösning?

Att alla som tycker att det finns viktigare saker i reklamfilmerna än att visa upp snygga* människor säger ifrån är en bra start.

*Skönhet är subjektivt.

Om ingen agerar är det klart att det inte händer något. Man kan agera på många sätt. Att engagera sig i såna frågor och aktivt jobba emot det är betydligt mer kraftfullt än vad många tror. Den som anser sig själv vara för upptagen, dåligt insatt eller av andra skäl inte vill engagera sig såpass mycket, kan åtminstone visa sin sympati till dom som faktiskt vill och kan engagera sig. Men att sitta och gå till personangrepp eller trycka ner folk på internet (som vissa gör här, men kanske inte nödvändigtvis just du) för att dom tydligt visar sin avsky mot något dom anser vara fel, tycker jag är fruktansvärt tråkigt och oroväckande. Vi måste inte tycka likadant, men är mina åsikter sämre än någon annans?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Mycket väl sammanfattat på några få meningar! Jag vill bara ställa mig bakom dig och få påminna alla andra om att påhitt som denna video får verkliga, direkta konsekvenser i verkliga livet.

Intressant. Du får mer än gärna förklara varför.

Skrivet av joar:

Tjejer nedvärderas på det här sättet i reklam --> folk/samhället lär sig att kvinnor är objekt och mindre värda än män --> när jag och min fästmö om några år båda är överläkare kommer hon statistiskt sett tjäna 5.900kr mindre per månad än mig (trots samma utbildning/erfarenhet). Det kan låta som en långsökt koppling i vissas öron, men alla studier tyder på att det är så folk fungerar; och man kan börja koka för mindre.

Då får du mer än gärna länka till studierna för det låter som helt galet och helt ologiskt.

Skrivet av joar:

Alla människor, män som kvinnor, tjänar på jämställdhet. Både pga principer, respekt och tex pengar. Och videor av det här slaget är ett steg bort från allt vad jämställdhet heter.

Du inser att när du väl läste nyheten och klickade på den så blev du en i mängden som gjorde det. Du är en del av problemet och du personligen valde aktivt att ta steget bort från jämställdhet genom att du blev lockad av att få se en lättklädd kvinna hoppa runt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ganska svårt då kläder på snygga modeller fångar mer uppmärksamhet precis som den här nyheten är rejält mycket hetare än nyheten om GTX 780.
Alla som tittade på videon kom hit för att det var en lättklädd tjej. Hade det inte varit en lättklädd tjej hade det aldrig varit lika många som kom hit. Sedan alla som diskutterar saken lockades hit av en avklädd tjej och inget annat.

Så vill man bli av med attraktiva män och kvinnor i reklam och film måste man göra lag på förbjuda män och kvinnor i media. Annars kommer man köra på samma stil som tidigare.

Har aldrig sagt att det är 50/50.

Vill gärna se var du tar din statistik ifrån. Jag själv kommer inte ihåg senast jag såg en reklam med fula människor som användes för att sälja en produkt.

http://blogg.grandsamarkand.se/files/2011/01/Skjortor-Dressma...

Hade blivit glad om dom använde Homer Simpson till reklam för herrkläder.

Jag antar att du skojar med meningen jag gjorde till fet stil, för så trångsynt får du bara inte vara. Man måste ju klicka på nyheten, och videon för att se vad den faktiskt speglar innan man diskuterar den. Men helt ärligt, tro vad du vill. Har inget sånt behov att kolla på en lättklädd tjej stå och montera en dator, tro mig.

Du missar min poäng helt. Syftar på att väldigt, väldigt många, kan se attraktiva ut med rätt redskap. Aka smink, kameran och allt annat. Ja, tom Homer Simpson.

Och nej, 50/50 är ganska långt ifrån. Snarare 10/90. Bara en gissning.

Skrivet av Tobblish:

Så bara för man tycker att folk ska få göra saker hur dom själva vill så bryr man sig inte om politik?
Ursäkta men hur gammal är du?..

Att förnedra kvinnor och framställa de som objekt, ge ut mindre lön och allt som hör där till, handlar om politik. Media handlar om politik.

Hur tror du världen skulle se ut om ingen brydde sig, precis som du? Sorgligt nog precis som den gör idag. Med korrupta politiker världen över, men du tror säkert världen är underbar (antagligen, du verkar inte speciellt kritisk till något då du inte bryr dig. )

Skrivet av Pimpim666:

Då får du mer än gärna länka till studierna för det låter som helt galet och helt ologiskt.

Du inser att när du väl läste nyheten och klickade på den så blev du en i mängden som gjorde det. Du är en del av problemet och du personligen valde aktivt att ta steget bort från jämställdhet genom att du blev lockad av att få se en lättklädd kvinna hoppa runt.

Pimpim666, sluta trolla nu. Menar du på fullaste allvar att du tror att lönerna och världen i sin helhet är jämställd?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Att alla som tycker att det finns viktigare saker i reklamfilmerna än att visa upp snygga* människor säger ifrån är en bra start.

*Skönhet är subjektivt.

Om ingen agerar är det klart att det inte händer något. Man kan agera på många sätt. Att engagera sig i såna frågor och aktivt jobba emot det är betydligt mer kraftfullt än vad många tror. Den som anser sig själv vara för upptagen, dåligt insatt eller av andra skäl inte vill engagera sig såpass mycket, kan åtminstone visa sin sympati till dom som faktiskt vill och kan engagera sig. Men att sitta och gå till personangrepp eller trycka ner folk på internet (som vissa gör här, men kanske inte nödvändigtvis just du) för att dom tydligt visar sin avsky mot något dom anser vara fel, tycker jag är fruktansvärt tråkigt och oroväckande. Vi måste inte tycka likadant, men är mina åsikter sämre än någon annans?

Visst är det en bra start men får det inte bollen att rulla kommer vi inte komma långt.

Än en gång är den här reklamen ett bra exempel. Oavsett om man gillar den eller ogillar den så skapar den intresse för alla vill se lättklädda tjejer hoppa runt.
Och där har vi problemet som får bollen att sluta rulla. Alla dom som säger ifrån har redan med sin handling att se filmen visat stöd för den.

Passivt emot den genom ord. Aktivt för den genom handling.

Det var något företag som sålde kläder med naturliga kvinnor. Var stora nyheter för sådär 15 år sen och man kunde läsa om det i stort sett alla skvallertidningar och liknande. Det var ett sätt att aktivt jobba för. Men det verkar inte ha slagit rot och vet inte om det företaget finns kvar eller kör på samma stil.

Skrivet av lossah:

Jag antar att du skojar med meningen jag gjorde till fet stil, för så trångsynt får du bara inte vara. Man måste ju klicka på nyheten, och videon för att se vad den faktiskt speglar innan man diskuterar den.

Och nej, 50/50 är ganska långt ifrån. Snarare 10/90. Bara en gissning.
Pimpim666, sluta trolla nu.

Jag är fullt allvarlig. Det finns inte en själ här inne som INTE tryckte på nyheten efter att han / hon läste att det var en lättklädd tjej i videon.

Att du kallar mig trångsynt är bara ett tecken på att du saknar diskussionsunderlag och försöker få övertag i en förlorande diskussion med personangrepp.

Jag gissar på 99/99. Jag är säker på att både attraktiva män och kvinnor används för att sälja produkter riktade till specifika kön i de flesta fallen.

Mer personangrepp... Vill du ha en seriös diskussion får du sluta med personangrepp och försöka tänka logiskt över dina argument och inte bygga allt på gissningar.

Skrivet av lossah:

Pimpim666, sluta trolla nu. Menar du på fullaste allvar att du tror att lönerna och världen i sin helhet är jämställd?

Nej. Men jag vill se studierna som visar att tjejer som objektifieras i media leder till att kvinnor får lägre lön.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Ja, för kvinnorna framställs ju inte i 95% av fallen som objekt medan män inte gör det. .

Män och kvinnor är olika. Män tänder visuellt, kvinnor mer intellektuellt. PS: det är därför det är 90% män som tittar på porr, tex. Det visuella.

Detta är inte bara vetenskapligt bevisat utan också helt naturligt. När du vet om detta så blir det lite enklare att förstå varför reklamen ser ut som den gör.

Du kan ta bil reklam (behöver inte vara med halv nakna kvinnor) i den typen av reklam så görs bilen så attraktiv som möjligt, återigen, det är vad vi män går igång på. En kvinna tittar mer på andra saker vid ett köp, är bilen säker, osv osv. Återigen, en mer intellektuel "approach".

Som sagt, män och kvinnor är olika och därför kan vi också komplementera varandra, det är det som är poängen. Vore förbannat tråkigt om det inte fungerade på det är viset.

Det är detta som Feminist packet (feminist Nazisterna) inte kan förstå / vägra att acceptera, de försöker ta bot både mannligt samt kvinnligt, de flesta av dem hatar inte bara kvinnor (sig själva inräknade) utan också alla män. De älskar att skapa konflikter.

De kan inte acceptera att män och kvinnor är olika, de ser inte skönheten i olikheterna utan gör sitt bästa för att försöka utradera dem.

....

Feminister samt social ingengörer är samhällskroppens cancer.

Sist men inte minst: Vad avser den här reklamen så var den tämligen värdelös, riktad till 12 åriga pubertala grabbar samt riktat till en annan kultur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Män och kvinnor är olika. Män tänder visuellt, kvinnor mer intellektuellt. PS: det är därför det är 90% män som tittar på porr, tex. Det visuella.

Detta är inte bara vetenskapligt bevisat utan också helt naturligt. När du vet om detta så blir det lite enklare att förstå varför reklamen ser ut som den gör.

Du kan ta bil reklam (behöver inte vara med halv nakna kvinnor) i den typen av reklam så görs bilen så attraktiv som möjligt, återigen, det är vad vi män går igång på. En kvinna tittar mer på andra saker vid ett köp, är bilen säker, osv osv. Återigen, en mer intellektuel "approach".

Som sagt, män och kvinnor är olika och därför kan vi också komplementera varandra, det är det som är poängen. Vore förbannat tråkigt om det inte fungerade på det är viset.

Korrekt. Bort med rösträtten och låt kvinnor gå nakna på stan. Kvinnor skapades för att män ska ha något att titta på. Kvinnorna kan gå runt och filosofera lite.

Varför infördes rösträtten till kvinnor enligt dig? Var det ett korkat beslut?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Korrekt. Bort med rösträtten och låt kvinnor gå nakna på stan. Kvinnor skapades för att män ska ha något att titta på. Kvinnorna kan gå runt och filosofera lite.

Din kommentar var väntad, din bristande läsförstålese likaså.

Tack för att du bevisade för läsarna vad jag poängterade i mitt förra inlägg.

Fortsätt så!

Säg mig, kallar du ditt barn för "hen" också? Ett feministiskt försök att slå sönder mannligt samt kvinnligt, visste du att barn far illa av det? Antar att det är skit samma eftersom det går emot agendan av att ta "bort" kön helt och hållet.

Kommentar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Din kommentar var väntad, din bristande läsförstålese likaså.

Tack för att du bevisade för läsarna vad jag poängterade i mitt förra inlägg.

Fortsätt så!

Var lite konstruktiv istället för att leka pajas. Svara gärna på min edit.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

I varje NY studie så tjänar kvinnor MER än män. I genomsnitt 15% mer.
Alla som är genushysteriska ser också ett "objekt" så fort dom ser en lättklädd kvinna, medans lättklädda män bara är... lättklädda män. Dom kan inte erkänna för sig själva att det bara är dom som objektifierar kvinnor. Vanligt folk tänker inte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Korrekt. Bort med rösträtten och låt kvinnor gå nakna på stan. Kvinnor skapades för att män ska ha något att titta på. Kvinnorna kan gå runt och filosofera lite.

Varför infördes rösträtten till kvinnor enligt dig? Var det ett korkat beslut?

Skrivet av lossah:

Var lite konstruktiv istället för att leka pajas. Svara gärna på min edit.

Din post adresserade inte innehållet i min post, så det finns inget för mig att svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Män och kvinnor är olika. Män tänder visuellt, kvinnor mer intellektuellt. PS: det är därför det är 90% män som tittar på porr, tex. Det visuella.

Detta är inte bara vetenskapligt bevisat utan också helt naturligt. När du vet om detta så blir det lite enklare att förstå varför reklamen ser ut som den gör.

Du kan ta bil reklam (behöver inte vara med halv nakna kvinnor) i den typen av reklam så görs bilen så attraktiv som möjligt, återigen, det är vad vi män går igång på. En kvinna tittar mer på andra saker vid ett köp, är bilen säker, osv osv. Återigen, en mer intellektuel "approach".

Som sagt, män och kvinnor är olika och därför kan vi också komplementera varandra, det är det som är poängen. Vore förbannat tråkigt om det inte fungerade på det är viset.

Det är detta som Feminist packet (feminist Nazisterna) inte kan förstå / vägra att acceptera, de försöker ta bot både mannligt samt kvinnligt, de flesta av dem hatar inte bara kvinnor (sig själva inräknade) utan också alla män. De älskar att skapa konflikter.

De kan inte acceptera att män och kvinnor är olika, de ser inte skönheten i olikheterna utan gör sitt bästa för att försöka utradera dem.

....

Feminister samt social ingengörer är samhällskroppens cancer.

Sist men inte minst: Vad avser den här reklamen så var den tämligen värdelös, riktad till 12 åriga pubertala grabbar samt riktat till en annan kultur.

Om du väl hade FAKTA på det du precis skrev så skulle du vara väl medveten om att snittet antal män som tittar på porr är cirkus 1/3 av alla som tittar på porr, vilket givetvis gör att 2/3 är män, vilket gör det till ungefär 66%, och inte "90%" som du påstår.

Måste även tillägga att hennes tänder inte var i det vackraste laget, om dom nu skulle få människor att titta på det tack vare henne...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Din kommentar var väntad, din bristande läsförstålese likaså.

Tack för att du bevisade för läsarna vad jag poängterade i mitt förra inlägg.

Fortsätt så!

Säg mig, kallar du ditt barn för "hen" också? Ett feministiskt försök att slå sönder mannligt samt kvinnligt, visste du att barn far illa av det? Antar att det är skit samma eftersom det går emot agendan av att ta "bort" kön helt och hållet.

Kommentar?

Jag gillar att folk (du) tror att jag är feminist. Det är jag inte. Anser det som sunt förnuft med jämställdhet, något som uppenbarligen är väldigt främmande för människor. Varför? Pga deras uppväxt. Folk har blivit lärda att "såhär ska det vara". Att det lever kvar än i dag är tråkigt, eftersom folket själva inte kan bygga sin egna uppfattning och ha egna åsikter. Lite som homosexualitet eller rasism. Allt speglas från median och folk som är annorlunda är antingen feminister eller totala idioter. Tänker du annorlunda än majoriteten, agerar du annorlunda, har du en annan åsikt så blir du "trackad" på.

Följ strömmen är tydligen livets motto.

Säg mig, vad exakt "far barn illa" av? Jag tippar på att du är en person som inte skulle låta din son ha på sig en rosa tshirt på dagis, även om han jättegärna velat. Eller din dotter få leka med bilar.

Frågar igen. Varför infördes rösträtt till kvinnor enligt dig?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Säg mig, vad exakt "far barn illa" av? Jag tippar på att du är en person som inte skulle låta din son ha på sig en rosa tshirt på dagis, även om han jättegärna velat. Eller din dotter få leka med bilar.

Barn far illa av att bli kallade "hen" för det tar bort deras känsla för kön, deras känsla för mannligt och kvinnligt, det är vansinne, detta är också något som Psykologer har framfört massvis med gånger, tyvärr så skiter feminst packet samt social ingengörerna i det för agendan är att kön skall tas "bort" helt och hållet.

Du är dåligt informerad och tämligen ignorant, och vad avser " Följa strömmen är tydligen livets motto" så är det vad du, samt andra, gör hela dagarna, det är det som kallas för "PK", följa strömmen utan att tänka, och atteckera de som gör.

Jag föreslår att du tar och informerar dig bättre istället för att följa strömmen.

Samma idioter som vill införa "köns neutrala omklädningsrum" Herregud, du är endera man eller kvinna. Helt banalt, men det passar ju agendan när man vill ta "bort" kön, samt manligt och kvinnligt helt och hållet. Starta när ungarna är små, vilket betyder redan i skolan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Frågar igen. Varför infördes rösträtt till kvinnor enligt dig?

Och återigen så svarar jag, din post adresserade inte innehållet i min post, så det finns inget för mig att svara på. Att du ställer frågan till att börja med visar hur förvirrad du är, jag förväntar mig att du ställer den igen dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geeze:

Om du väl hade FAKTA på det du precis skrev så skulle du vara väl medveten om att snittet antal män som tittar på porr är cirkus 1/3 av alla som tittar på porr, vilket givetvis gör att 2/3 är män, vilket gör det till ungefär 66%, och inte "90%" som du påstår.

66% är illa nog, och procent talet beror också på vilken undersökning du använder dig av.

Vad avser porr så tycker många feminister att porr är bra, tjejerna tjänar bättre än killarna samt det, håll i er nu, visar att kvinnor har makt över sina egna kroppar. skitsnack förståss, men det låter ju bra.

Permalänk
Medlem

Herregud vilken dyng-reklam. Ful brud(tänderna), fult moderkort fult chassi osv osv. MSI lägg ägg!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Och återigen så svarar jag, din post adresserade inte innehållet i min post, så det finns inget för mig att svara på. Att du ställer frågan till att börja med visar hur förvirrad du är, jag förväntar mig att du ställer den igen dock.

Jag är nyfiken på ditt svar, det är allt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A