Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Herregud vilken dyng-reklam. Ful brud(tänderna), fult moderkort fult chassi osv osv. MSI lägg ägg!

Pinsamt ja, men det riktar sig till små grabbar samt till en annan kultur. Kolla deras data mässor, det är alltid halvnakna tjejer som står vid något bås och ler, det är inte bara MSI som använder sig av den tekniken, det gör det flesta tillverkarna i Asien. Klarar själv inte av att se det men jag är också äldre än 12, är du 12 år grabb så är det lite "coolt" och trevligt att se en halvnaken tjej.

Den som säger nej ljuger så han är blå i ansiktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Intressant. Du får mer än gärna förklara varför. /.../ Då får du mer än gärna länka till studierna för det låter som helt galet och helt ologiskt.

Du inser att när du väl läste nyheten och klickade på den så blev du en i mängden som gjorde det. Du är en del av problemet och du personligen valde aktivt att ta steget bort från jämställdhet genom att du blev lockad av att få se en lättklädd kvinna hoppa runt.

Ah, sorry! I min jämställdhetsiver glömde jag att lämna källor. Nå, manliga läkarkåren som helhet tjänar 5.900kr mer per månad än kvinnliga dito. (Källa) Och anledningen till att det får verkliga konsekvenser med ojämställdhet är just mitt exempel med lönerna.

Ang att jag också kollade på MSIs video: Jag kastade mig över nyheten för att jag misstänkte att det skulle finnas en stor mängd yngre (och äldre) män här som behöver se att det finns personer som inte tycker om reklam av det här slaget. Man kan inte tiga ihjäl nazister, man kan inte lösa mobbing genom att "låtsas som att du inte bryr dig". Man behöver agera, på något sätt. Mitt är, bland annat, att alltid påpeka när någon säger dumheter av det här slaget. Att vara intresserad av något betyder INTE att stå bakom företeelsen. Min lockelse låg inte för ett ögonblick i att se den lättklädda tjejen (och jag stängde av videon efter någon minut då jag förstått budskapet).

Skrivet av Securion:

I varje NY studie så tjänar kvinnor MER än män. I genomsnitt 15% mer.
Alla som är genushysteriska ser också ett "objekt" så fort dom ser en lättklädd kvinna, medans lättklädda män bara är... lättklädda män. Dom kan inte erkänna för sig själva att det bara är dom som objektifierar kvinnor. Vanligt folk tänker inte så.

Oj. Jag hoppas verkligen att du är ett troll. För annars har du helt enkelt bara vitt bälte i googling, vilket är ovanligt här på Swec. Låt mig hjälpa dig:

1. Kvinnor tjänar mindre än män; även då man justerar för skillnader i arbetstid, yrke, utbildning och ålder. Detta gäller även i yrken med lika stor andel män som kvinnor. (Källa 1, 2, 3)
2. Kvinnor har i genomsnitt bättre betyg än män. (Källa 4) Kvinnor vidareutbildar sig också i högre grad än män. (Källa 1)
3. Kvinnor erbjuds trots detta en lägre ingångslön än män med i samma ålder med identisk utbildning. När en genomsnittlig arbetsgivare presenteras ett av två identiska CV:n där bara namnet, och därmed könet, på den arbetssökande ändras – värderas kvinnans kompetens genomgående lägre och hon erbjuds en betydligt lägre lön än mannen (innan någon löneförhandling ens genomförts). (källa 5 och 6)

Vill du verkligen lära dig vad sanningen om löner mellan kön är, så finns allt samlat av statistiska centralbyrån i en folder/en PDF som heter "På tal om kvinnor och män" (finns här). Läs den om du har några tvivel. Men för att ta med en av de viktigaste bilderna (råkade bli lite lågupplöst, zooma!):

Pust. Tack och lov är allt det här saxat från en sammanställning som min fästmö gjorde för ett tag sedan, eftersom att vi båda var less på att behöva svara på sådana där påståenden gång efter annan. All cred till henne, och hela hennes sammanställning (som handlar om löneförhandling som kvinna) finns här om någon är extra intresserad.

EDIT:
Kastar in att jag naturligtvis förkastar objektifiering av män, som också ofta sker. Men inte alls i samma utsträckning som med kvinnor.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Att förnedra kvinnor och framställa de som objekt, ge ut mindre lön och allt som hör där till, handlar om politik. Media handlar om politik.

Hur tror du världen skulle se ut om ingen brydde sig, precis som du? Sorgligt nog precis som den gör idag. Med korrupta politiker världen över, men du tror säkert världen är underbar (antagligen, du verkar inte speciellt kritisk till något då du inte bryr dig. )

Ursäkta men vad har objektifiering med att ge ut mindre lön att göra?
Som sagt jag bryr mig inte så länge man följer dom vitala lagarna, hela denna "objektifiering" bs är bara löjligt

Redigerat med anledning av §1 i reglerna.
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Så du tycker vi ska förbjuda all reklam då majoriteten av all reklam innehåller både attraktiva män och kvinnor?

http://cdn1.cdnme.se/cdn/5-1/1927372/images/2011/dressman_163...

Vissa reklambilder kan vara mer befogade att visa kroppar i än andra, säljer man underkläder så är det betydligt mer motiverat än när man kränger datordelar eller bilar just pga den produkt man har.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad unket :/

Permalänk

Asså vafan MSI...

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem

Ser ut som på bilmässorna. En snygg bil som förstörs av lättklädda brudar. Blir bara motsatt effekt. Nej vissa produkten istället. MSI = Fail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ursäkta men vad har objektifiering med att ge ut mindre lön att göra?
Som sagt jag bryr mig inte så länge man följer dom vitala lagarna, hela denna "objektifiering" bs är bara löjligt

Politik och media. Folk blir hjärntvättade av median och deras uppväxt. Hjärntvättningen går i generationer. Ungefär som religion. De hjärntvättade är arbetsgivarna, bland annat.

Svar på rensad citatdel borttaget.
Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Landet upprörd är upprört

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Politik och media. Folk blir hjärntvättade av median och deras uppväxt. Hjärntvättningen går i generationer. Ungefär som religion.

Nej och att lägga tid och kraft på att bry sig är inte ens värt tanken, därav lika bra att vara iaf en gnutta liberal och låta folk få göra vad dom vill eller känner för. (inom vissa regler så klart)
Det är som debatten om cannabis vs alkohol varför en är laglig och den andre är olaglig.

Citat redigerat.
Permalänk
Inaktiv

Jävla muppar på MSI, tänkte inte stödja dom med en enda krona...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Barn far illa av att bli kallade "hen" för det tar bort deras känsla för kön, deras känsla för mannligt och kvinnligt, det är vansinne, detta är också något som Psykologer har framfört massvis med gånger, tyvärr så skiter feminst packet samt social ingengörerna i det för agendan är att kön skall tas "bort" helt och hållet.

Du är dåligt informerad och tämligen ignorant, och vad avser " Följa strömmen är tydligen livets motto" så är det vad du, samt andra, gör hela dagarna, det är det som kallas för "PK", följa strömmen utan att tänka, och atteckera de som gör.

Jag föreslår att du tar och informerar dig bättre istället för att följa strömmen.

Samma idioter som vill införa "köns neutrala omklädningsrum" Herregud, du är endera man eller kvinna. Helt banalt, men det passar ju agendan när man vill ta "bort" kön, samt manligt och kvinnligt helt och hållet. Starta när ungarna är små, vilket betyder redan i skolan.

Jag får huvudvärk av alla faktafel och all dumhet.

1. Ingen forskning finns kring det nästan obefintliga bruket av "hen" i Sverige. I Findland däremot så FINNS det inte något annat än hen. Alls. Uttryck för "han" och "hon" saknas, man måste ta till honom/henne om man vill vara extra tydlig. Och finnarna verkar må ganska bra ändå. Dessutom får man inte glömma: "hen" är en ersättning för alla gånger man annars skulle säga "han eller hon" - det är INTE en ersättning för det "hon" jag använder om min mor.

2. PK är inget skällsord. Det betyder för det mesta "att försöka vara snäll mot andra". Om alla städerskor verkligen blir lyckligare av att du kallar dem "lokalvårdare" istället - varför inte göra det? Är du så otroligt ogin att du inte kan bjuda på ett ord de föredrar? Och är du så snål att du inte kan låta bli att objektifiera kvinnor mer än män, och inte kalla de som försöker ta hand om varandra för "PK" som att det vore ett nedvärderande uttryck.

3. Du har tydligen inte läst förslaget om det där berömda omklädningsrummet. Det var till för transvestiter/transsexuella och andra som inte kände att de passade in i de klassiska indelningarna. Och det var helt frivilligt att nyttja.

4. Jämställdhet handlar inte om att ta bort möjligheter och skapa en stor grå massa. Har du fått den uppfattningen så har någon icke-pedagogisk feminist försökt förklara för dig - eller så har du lyssnat dåligt. Jag hittade en lite löjlig men mycket sann bild:

Fått bättre koll nu?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

ESD?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Vad menar du? Vet du inte vad det är så googla.

Permalänk

Jag som funderade mellan MSI och andra alternativ för sommarens hårdvaruuppgradering fick just ett lite lättare val.

joar, grymt bra svarat

Visa signatur

Fractal Design Define XL | M4A89GTD PRO/USB3 | Phenom II X6 1055T | 16GB Corsair Vengance 1600Mhz | ASUS DirectCUII 7970 | 3x Samsung 2443BW och 3x Benq G2450 i Eyefinity 6 (5670x2280) | Corsair AX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Jag får huvudvärk av alla faktafel och all dumhet.

Jag med, dina inlägg ger mig migrän.

1. Där har du fel. Som jag sa. Informera dig själv.

2. PK är att vara politiskt korrekt, dvs: följa satt agenda samt hålla käften och hålla med den agendan. PK har inget att göra med att ”vara snäll”

3. Jag har läst förslaget, och det berörde inte endast dem. Dessa människor är dessutom in kraftig minoritet, finns ingen andledning att ha speciella omklädnings rum. För att det helt enkelt endast finns två kön - man samt kvinna.

4.Vi är inte jämställda (då vi är olika till att börja med), meningen är också att vi skall komplementera varandra.

Bilden du postade är ett utmärkt exempel på hur man vill ta bort kön samt köns roller. Lustigt att mångfalden du pratar om får exakt motsatt effekt.

Mindre förvirrad nu?

Edit:
1: Vad avser genusvetenskap så är det en pseudo vetenskap som används av feminster samt social ingengörer för att framföra deras sjuka agenda, som bla inefattar att attackera könen, samt ta bort den identiteten, om möjligt. Vilket är varför de attackerar barn.

2: Vad avser Ful så är det en queerfeministisk "kulturtidsskrift" som inte tror på (inte erkänner) tvåkönsmodellen, och därför andvänder "hen" istället för han och hon. Olyckligtvis så har andra börjat annama den benämningen också.

Olyckligtvis så är hjärntvätten i Sverige väldigt effektiv, det tar tid att bryta programmeringen. Men man får ta ansvar och göra det bästa man kan, precis som jag gör här.

Och det är väntat att man ofta blir attackerad samt får ta skit för det, det är ju så, mass hypnosen är tämligen påtaglig idag.

Permalänk
Medlem

Enemy is hit. Enemy is on fire!

Ahhh love that world of tanks

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Jag är hopplöst frånsprungen i den här diskussionen, som jag önskar att jag hade fått delta i från början. Men trots att få kommer läsa den här kommentaren så känner jag att det behöver sägas:

PK ÄR INTE DÅLIGT! "PK" är oftast ett ord för människor som försöker att inte göra andra människor ledsna. Är det något dåligt?

Reklam av det här slaget är ett sexistiskt oskick och hjälper till att göra livet sämre för miljoner kvinnor där ute. Bara för att det är "den värld vi lever i" så betyder det inte att det är en värld man vill leva i. Och att fördöma reklam av det här slaget - om så bara med ord på ett forum - är ett sätt att göra vårt samhälle till en lite bättre plats.

Ni få som har klarsyntheten att se hur fel MSI gör iom denna video, ni som ser att det här är värt att äcklas över - det är ni som gör rätt. "PK" är inte ett skällsord. De som tycker det har inte förstått att man faktiskt inte behöver provocera - det är bara att vara ett troll. En klyscha - som att bikinibrudar i reklam är sexistiskt - kan vara en klyscha för att det faktiskt är sant. Det är inte PK att berätta att något omoraliskt är omoraliskt om man har rätt. Det är istället att ta ställning för ett bättre samhälle.

Men vad SNACKAR DU OM!? Hur är detta sexistisk? Var så god och motivera, och nej lättklätt och sexuell suggestiv posering (knappt anmärkningsvärt i denna kontext men sant även så) är inte sexistiskt. Det må vara ett krasst och töntigt videoklipp men den är varken sexistisk, nedsättande eller objektifierande av kvinnor och _ABSOLUT_ inte kvinnan i videon. lättklädda kvinnliga modeller anställs ofta för att marknadsföra saker till män/pojkar, inga nyheter där. Om det görs snyggt så fungerar det p.ga män har en viss förkärlek till lättklädda kvinnliga modeller (ja det är tyvärr så). Görs det dåligt, uppenbart som i detta fall blir det kass, komiskt. INTE sexistiskt eller objektifierande.

LÄS: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexism, http://en.wikipedia.org/wiki/Objectification

Varför är videon omoralisk? Förklara. Hur drabbas kvinnan i videon av detta? Lägg ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Jag med, dina inlägg ger mig migrän.

1. Där har du fel. Som jag sa. Informera dig själv.

Du ska få svar på allt imorgon, men tills dess kan du väl ge mig källa på åtminstone detta påstående. Så du menar att det _finns_ studier på psykologin runt "hen"? Källa! Och påstår att min finska språklärare hade fel kring det könsneutrala tilltalet i Finland? Enligt vad/vem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Tittade på klippet nu igen och allvarligt talat, det är mer än bara pinsamt. Vad tänker de egentligen med?

Betydligt värre än detta som de släppte för närmare ett år sen, som jag också minns fick en del uppmärksamhet här på swec:

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Du ska få svar på allt imorgon

Svara nu istället, jag vill få mig ett gott skratt innan jag och min flickvän går och lägger oss.

Alltid lika "roligt" att snacka med Feminster samt social ingengörer.

Sist men inte minst, du förstår skillanden mellan ord som INTE finns i ett språk samt ord som FINNS i ett språk samt ord som UPPFINNS med tanken att manipulera samt förstöra?!

Och ja, det finns studier som visar att barn far illa av det här dravlet, jag tänker dock inte mata dig med information varrenda gång du skriker efter det, du får faktist anstränga dig lite grann. Vore meningslöst för mig att göra det, kontra produktivt rent av.

Permalänk
Hedersmedlem

[i]*Inlägg borttagna och redigerade*[/i]

Att uppmana till våld är inte en acceptabel uttrycksnivå på SweClockers.

Moderatorer kan omöjligen hinna läsa allt som skrivs på forumet, så hjälp oss genom att anmäla inlägg som ni anser bryter mot reglerna som vi alla godkänt innan användning av sidan.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Moderatorer kan omöjligen hinna läsa allt som skrivs på forumet, så hjälp oss genom att anmäla inlägg som ni anser bryter mot reglerna

Det kan ibland bli lite hetsigt. Folk jagar upp sig, det blir personligt och allt det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Tittade på klippet nu igen och allvarligt talat, det är mer än bara pinsamt. Vad tänker de egentligen med?

Betydligt värre än detta som de släppte för närmare ett år sen, som jag också minns fick en del uppmärksamhet här på swec:

http://www.youtube.com/watch?v=IF9fqyNnWLY&list=UU9j-aEJL75uR...

Du har helt rätt att den reklamen är rätt så usel också =). Men jag tror inte MSI diskuterade idéen att han skulle ha en speedo på sig i reklamfilmen. De är där skillnaden ligger. Tycker de är trist att MSI tror att datorintresserade är personer som ser kvinnor endast som sexdockor, samt att de enda kvinnor de faktiskt får se och träffa är just sexdockor och tjejer som är med i instruktionsfilmer för hur du ska montera din dator. Tjejer är både kompisar, kollegor och experter... och ibland även sexpartners. Precis som män är för kvinnor. Och jag och större delen av män i Sverige kan hålla isär dessa egenskaper och situationer oavsett vad radikala feminister säger.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joar:

Ah, sorry! I min jämställdhetsiver glömde jag att lämna källor. Nå, manliga läkarkåren som helhet tjänar 5.900kr mer per månad än kvinnliga dito. (Källa) Och anledningen till att det får verkliga konsekvenser med ojämställdhet är just mitt exempel med lönerna.

Ang att jag också kollade på MSIs video: Jag kastade mig över nyheten för att jag misstänkte att det skulle finnas en stor mängd yngre (och äldre) män här som behöver se att det finns personer som inte tycker om reklam av det här slaget. Man kan inte tiga ihjäl nazister, man kan inte lösa mobbing genom att "låtsas som att du inte bryr dig". Man behöver agera, på något sätt. Mitt är, bland annat, att alltid påpeka när någon säger dumheter av det här slaget. Att vara intresserad av något betyder INTE att stå bakom företeelsen. Min lockelse låg inte för ett ögonblick i att se den lättklädda tjejen (och jag stängde av videon efter någon minut då jag förstått budskapet).

Oj. Jag hoppas verkligen att du är ett troll. För annars har du helt enkelt bara vitt bälte i googling, vilket är ovanligt här på Swec. Låt mig hjälpa dig:

1. Kvinnor tjänar mindre än män; även då man justerar för skillnader i arbetstid, yrke, utbildning och ålder. Detta gäller även i yrken med lika stor andel män som kvinnor. (Källa 1, 2, 3)
2. Kvinnor har i genomsnitt bättre betyg än män. (Källa 4) Kvinnor vidareutbildar sig också i högre grad än män. (Källa 1)
3. Kvinnor erbjuds trots detta en lägre ingångslön än män med i samma ålder med identisk utbildning. När en genomsnittlig arbetsgivare presenteras ett av två identiska CV:n där bara namnet, och därmed könet, på den arbetssökande ändras – värderas kvinnans kompetens genomgående lägre och hon erbjuds en betydligt lägre lön än mannen (innan någon löneförhandling ens genomförts). (källa 5 och 6)

Vill du verkligen lära dig vad sanningen om löner mellan kön är, så finns allt samlat av statistiska centralbyrån i en folder/en PDF som heter "På tal om kvinnor och män" (finns här). Läs den om du har några tvivel. Men för att ta med en av de viktigaste bilderna (råkade bli lite lågupplöst, zooma!):

http://mariellealvdal.files.wordpress.com/2013/04/lc3b6n-kvin...

Pust. Tack och lov är allt det här saxat från en sammanställning som min fästmö gjorde för ett tag sedan, eftersom att vi båda var less på att behöva svara på sådana där påståenden gång efter annan. All cred till henne, och hela hennes sammanställning (som handlar om löneförhandling som kvinna) finns här om någon är extra intresserad.

EDIT:
Kastar in att jag naturligtvis förkastar objektifiering av män, som också ofta sker. Men inte alls i samma utsträckning som med kvinnor.

kan du skriva vart det står att män och kvinnor blir erbjudna olika ingångslön i källa 5. Källa 6 visar på det men det är också bara en källa. Sen skulle jag vilja påstå att det en bild som är lika viktig som den du visade i "på tal om kvinnor ock män", nämligen den som visar hur många timmar män och kvinnor i snitt jobbar. Männens arbetsveckor är i snitt längre, vilket tveklöst är en mycket stark orsak till lönegapet.

edit, känner att jag får bidra med några egna källor.
http://www.f.kth.se/~backst/emm.pdf
"Vår studie, som sträcker sig över en tids-period på 21 år, visar att skillnaderna i lön mellan kvinnor och män på samma befattning och arbetsplats är mycket små.".. "Våra forskningsresultat är helt i överensstämmelse med det många forskare redan anat: direkt lönediskriminering är inte längre ett problem"

http://www.arbetsgivarverket.se/upload/Avtal-Skrifter/Skrifte...
"När 2009års löner har korrigerats för alla sakliga faktorer som presenterats ovan, återstår endast en oförklarad löneskillnad på ca 1,3 procentenheter.
Den oförklarade löneskillnaden har varit konstant de senaste tre åren. "... "Alltså kan den oförklarade löneskillnaden i verkligheten förklaras av att det finns kvar skillnader mellan arbeten som utgör sakliga skäl för löneskillnad. "

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsioni:

Pinsamt ja, men det riktar sig till små grabbar samt till en annan kultur. Kolla deras data mässor, det är alltid halvnakna tjejer som står vid något bås och ler, det är inte bara MSI som använder sig av den tekniken, det gör det flesta tillverkarna i Asien. Klarar själv inte av att se det men jag är också äldre än 12, är du 12 år grabb så är det lite "coolt" och trevligt att se en halvnaken tjej.

Den som säger nej ljuger så han är blå i ansiktet.

Återigen jag är vuxen och jag bevisar motsatsen. Tyckte som sagt det kändes riktigt trevligt och uppfriskande att se en teknikdemonstration av en på håll attraktiv tjej! (bortsett från tänderna)

Ser 1000 gånger hellre ett teknikdemo utav en vacker tjej än en ful halvfet "gubbe". Ingen nackdel om hon gör rätt iofs, men det är en annan femma.
Snackar om känslan när man kollar videon. Fantastiskt!

Förstår inte var du fått idén om att det bara är 12p som gillar lätt klädda tjejer. Är du också gay måhända?

Permalänk
Medlem

Fanns inget underhållande med det här klippet. Högupplösta varianten på YT var lite mer skrämmande dock i och med hennes mindre snygga staket.

Det är ju vissa kulturella skillnader mellan Asien och lilla Svea.

Permalänk
Avstängd

Nån mer än jag som blev sugen på att bygga en MSI dator?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

En liten fundering; vad har den här artikeln på Sweclockers att göra egentligen?

Visst, vi kan genustramsa till tidernas ände om det här i kommentarerna, och det finns bevisligen de som går igång på det bland användarna, men frågan jag ställer mig är på vilket sätt det faktum att MSI försöker sälja datorkomponenter med en lättklädd tjej har relevans på Sweclockers? Artikelns fokus ligger helt på försäljningsmetodiken, och handlar inte på något vis om själva hårdvaran. Ja, det är jättebilligt, och ja det är säkert jättesexistiskt också om man bortser från att det slutgiltiga ansvaret ligger hos tjejen som tog emot betalningen och ställde upp, och hej och hå och hit och dit, men vad har den diskussionen här att göra?

Visst, snygga tjejer är förstås toknice på alla sätt och vis, men den här sortens slaskig sensationsjournalistik tycker jag vi kan lämna åt Aftonhoran et al. Sweclockers är bättre än såhär.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!