Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Medlem

Varför blir så många defensiva när folk uttrycker sin åsikt om objektifieringen av kvinnor i reklam?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Är det så? Varför skulle man inte kunna sälja underkläder med Homer Simpson?

Du måste se på helheten. Tillverkaren vill sälja en produkt och använder sig av en attraktiv man eller kvinna för att göra det. Att det sedan är underkläder eller en bult till en uthus har ingen betydelse. Tillverkaren har valt att använda sig av något attraktivt för att sälja produkten oavsett vad det är.

Så nej det där argumentet köper jag inte för fem öre.

Det går säkert att sälja kläder med Homer, men det jag syftade på är att det är mer sakligt att visa upp sina kläder om det är det man säljer, kränger man underkläder är det sakligt att visa upp sin produkt på en kropp, likaså tror jag inte att en man i kostym som döljer kalsongerna är särskilt bra för att visa upp olika underkläder, men säljer man datorer så är det knappast nått som har betydelse för produktens användningsområde, jag har inte min laptop i kalsongerna men hade jag haft det så kanske en lättklädd bild hade varit lämplig, det kanske hade varit mer passande med snygga naglar på fingrarna på ett tangentbord än bröst i reklamen om man säljer datorer, lättklädda modeller kan vara vettigt om man säljer underkläder och liknande, men är det datordelar är det svårt att förstå varför modellerna ska vara halvnakna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joar:

Jag får huvudvärk av alla faktafel och all dumhet.

1. Ingen forskning finns kring det nästan obefintliga bruket av "hen" i Sverige. I Findland däremot så FINNS det inte något annat än hen. Alls. Uttryck för "han" och "hon" saknas, man måste ta till honom/henne om man vill vara extra tydlig. Och finnarna verkar må ganska bra ändå. Dessutom får man inte glömma: "hen" är en ersättning för alla gånger man annars skulle säga "han eller hon" - det är INTE en ersättning för det "hon" jag använder om min mor.

2. PK är inget skällsord. Det betyder för det mesta "att försöka vara snäll mot andra". Om alla städerskor verkligen blir lyckligare av att du kallar dem "lokalvårdare" istället - varför inte göra det? Är du så otroligt ogin att du inte kan bjuda på ett ord de föredrar? Och är du så snål att du inte kan låta bli att objektifiera kvinnor mer än män, och inte kalla de som försöker ta hand om varandra för "PK" som att det vore ett nedvärderande uttryck.

3. Du har tydligen inte läst förslaget om det där berömda omklädningsrummet. Det var till för transvestiter/transsexuella och andra som inte kände att de passade in i de klassiska indelningarna. Och det var helt frivilligt att nyttja.

4. Jämställdhet handlar inte om att ta bort möjligheter och skapa en stor grå massa. Har du fått den uppfattningen så har någon icke-pedagogisk feminist försökt förklara för dig - eller så har du lyssnat dåligt. Jag hittade en lite löjlig men mycket sann bild:

http://cdn1.cdnme.se/852547/7-3/genus_for_dummies_515b564eddf...

Fått bättre koll nu?

Mångfald och mångkultur är en svaghet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det går säkert att sälja kläder med Homer, men det jag syftade på är att det är mer sakligt att visa upp sina kläder om det är det man säljer, kränger man underkläder är det sakligt att visa upp sin produkt på en kropp, likaså tror jag inte att en man i kostym som döljer kalsongerna är särskilt bra för att visa upp olika underkläder, men säljer man datorer så är det knappast nått som har betydelse för produktens användningsområde, jag har inte min laptop i kalsongerna men hade jag haft det så kanske en lättklädd bild hade varit lämplig, det kanske hade varit mer passande med snygga naglar på fingrarna på ett tangentbord än bröst i reklamen om man säljer datorer, lättklädda modeller kan vara vettigt om man säljer underkläder och liknande, men är det datordelar är det svårt att förstå varför modellerna ska vara halvnakna.

Men då är vi tillbaka på ruta ett där vi vet att sex säljer. Därför så många klickade på videon.

Det jag vill veta är din motivering varför det är ok att använda sex när man säljer underkläder men inte datordelar. Går det inte bra att använda Homer Simpson i båda fallen?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Något annat?

JA

Skrivet av joar:

1. Kvinnor tjänar mindre än män; även då man justerar för skillnader i arbetstid, yrke, utbildning och ålder. Detta gäller även i yrken med lika stor andel män som kvinnor. (Källa 1, 2, 3)

Fel. För det första är studie 1 kvinno förnedrande skit snack. Studien har räknat med s.k "obetalt arbete" i lönestatistiken. Verkligen? Jag kan bara tänka mig den äckliga lilla gumman tonen skaparen har. Studie 3 är inte relaterad till ämnet. I studie 2 framgår det att lönegapet redan när vi endast kontrollerar för ålder, region och utbildning är försumbar. Eftersom vi vet att män _bl.a_ jobbar mer än kvinnor (ett stort mervärde för arbetsgivaren och mer erfarenhet på just den arbetsplatsen eftersom övertid ofta kräver mer individuellt arbete) kan vi i ljus av din statistik tänka oss att kvinnor inte alls i bred mening är lönediskriminerade. Här har du en studie som visserligen inte tar med alla faktorer men än fler än studien du länkade. I studien konstateras det att kvinnor, om de så valde att jobba inom samma yrken som män (det gör dom ej) så skulle de redan IDAG tjäna MER än män. Lönegapet är en lögn initierad och propagerad av okunskap, kvinnors offer roll och mäns vilja att välta väderkvarnar för dem. Notera att studien jag länkade är från 2004. 2013 njuter svenska kvinnor av än mer positiv diskriminering på bekostnad av Sveriges män.

Skrivet av joar:

2. Kvinnor har i genomsnitt bättre betyg än män. (Källa 4) Kvinnor vidareutbildar sig också i högre grad än män. (Källa 1)

Irrelevant eftersom vi endast jämför äpplen med äpplen, annat vore idiotiskt, inte sant? För att utveckla, inkomst och utbildning måste förhållas till vad man utbildar sig till. Män utbildar sig till yrken som tjänar pengar i större grad än kvinnor (sök själv). Vidare är högre utbildning = mindre erfarenhet denna effekt förstärks av överkvalificerade kvinnor som inte får jobb i deras nischade utbildningar. Men allt detta är irrelevant i dessa studier och för hela jämställdhets debatten i sig då vi inte jämför äpplen med päron, det vore kommunistiskt.

Skrivet av joar:

3. Kvinnor erbjuds trots detta en lägre ingångslön än män med i samma ålder med identisk utbildning. När en genomsnittlig arbetsgivare presenteras ett av två identiska CV:n där bara namnet, och därmed könet, på den arbetssökande ändras – värderas kvinnans kompetens genomgående lägre och hon erbjuds en betydligt lägre lön än mannen (innan någon löneförhandling ens genomförts). (källa 5 och 6)

Det bekymrar mig att du tror att ålder och och utbildning är ett bra sätt att dela upp inkomstgrupper. Tror du att om vi delar upp Sverige i grupper efter ålder och utbildning så skulle vi se en 50/50 fördelning av lön? Löjligt. "Trots detta" indikerar att du tycker de bör finnas någon korrelationen. Detta är rätt och slätt fel tänk från din sida. Vi jämför äpplen med äpplen. Det spelar igen roll om 9/10 kvinnor har 3x högre utbildning än 9/10 män. Vi jämför de 9 kvinnorna med den enstaka likställda mannen, vi jämför äpplen med äpplen.
Det spelar inte någon roll hur hög utbildning du har, arbetsgivaren betalar dig så lite som möjligt. Du får betalt vad du förhandlar dig till, varken mer eller mindre. Vi vet att män värdesätter pengar högra än kvinnor, studier indikerar även att män är bättre än kvinnor på visa sina styrker och gömma sina svagheter under lönesamtal (av bl.a kulturella anledningar men det är irrelevant). Att ett kvinnligt äpple statistiskt erbjuds en mindre ingångs lön än ett manligt äpple betyder inte att alla kvinnliga/manliga äpplen diskrimineras.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Men då är vi tillbaka på ruta ett där vi vet att sex säljer. Därför så många klickade på videon.

Det jag vill veta är din motivering varför det är ok att använda sex när man säljer underkläder men inte datordelar. Går det inte bra att använda Homer Simpson i båda fallen?

Sex skapar uppmärksamhet, men det är inte detsamma som att det säljer.
Jo Homer kan mycket väl modella, men även fast du avsiktligt missar skillnaden i produkttypen så: (igen) underkläder är en produkt som har ett stort samband med lättklädda kroppar och det kan då vara sakligt motiverat att visa dem på en kropp, medans datordelar inte direkt har samma samband med lättklädda kroppar och då kanske det inte är lika motiverat att visa upp dem med lättklädda modeller i marknadsföringssyfte.
Den stora skillnaden är alltså produkttypen och dess användningsområde

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Sex skapar uppmärksamhet, men det är inte detsamma som att det säljer.
Jo Homer kan mycket väl modella, men även fast du avsiktligt missar skillnaden i produkttypen så: (igen) underkläder är en produkt som har ett stort samband med lättklädda kroppar och det kan då vara sakligt motiverat att visa dem på en kropp, medans datordelar inte direkt har samma samband med lättklädda kroppar och då kanske det inte är lika motiverat att visa upp dem med lättklädda modeller i marknadsföringssyfte.
Den stora skillnaden är alltså produkttypen och dess användningsområde

Nej jag missade aldrig produkttypen. Skillnaden är att jag ser helheten och lyssnar på argumenten för och emot att använda lättklädda tjejer i reklam.

Sedan så undrar jag varför du tycker det är ok att visa sexiga kvinnor i underkläder för att få sälja underkläder men inte är ok att använda sexiga tjejer till att sälja datordelar.

Ska det spela någon roll vilken produkt man säljer om man använder sig av sex för att sälja produkten? Objektifiering är ok bland kläder men inte bland elektronik? Är det ok över huvudtaget?
Eller finns det en gräns som man ska lägga. Att man får använda sexiga tjejer i reklam för tjejkläder men inte i produkter till män?

Förklara gärna varför du tycker det är ok att använda sex i reklam för kläder men inte för andra typer av produkter och hur man ska kunna reglera vilken typ av reklam som ska innehålla vad.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej jag missade aldrig produkttypen. Skillnaden är att jag ser helheten och lyssnar på argumenten för och emot att använda lättklädda tjejer i reklam.

Sedan så undrar jag varför du tycker det är ok att visa sexiga kvinnor i underkläder för att få sälja underkläder men inte är ok att använda sexiga tjejer till att sälja datordelar.

Ska det spela någon roll vilken produkt man säljer om man använder sig av sex för att sälja produkten? Objektifiering är ok bland kläder men inte bland elektronik? Är det ok över huvudtaget?
Eller finns det en gräns som man ska lägga. Att man får använda sexiga tjejer i reklam för tjejkläder men inte i produkter till män?

Förklara gärna varför du tycker det är ok att använda sex i reklam för kläder men inte för andra typer av produkter och hur man ska kunna reglera vilken typ av reklam som ska innehålla vad.

Man bör visa produkten som den används, kvinnor i underkläder för män är inte bra det heller, men en lättklädd man är ok där, lättklädda kvinnor passar för kvinnounderkläder, reklamen bör vara relevant, säljer man kläder så visar man upp dem på det sätt de används och kan mycket väl ha snygga modeller, men att bara ha en lättklädd kvinna som utsmyckning utan nån vettig koppling till produkten är nått annat

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Om du hatar att se snygga personer i reklamer bojkotta företaget då. Allt handlar om att sälja produkten och varför inte visa den med en snygging?

Det är inte själva personerna jag hatar att se, utan hur och varför dom är med i reklamen. Ganska stor skillnad faktiskt. Anledningen(anledningarna) till varför har både jag själv och andra här redan tagit upp. Jag är en person med principer och jag tar ställning till saker jag anser vara fel, så du behöver inte bekymra dig för den biten. Det är bara tråkigt att se hur många människor det är som inte ens reflekterar över det här, utan tycker att det är helt okej. Det är klart att så många människor tycker att det är det, ni är ju vana vid det och förväntar er inget annat heller. Men vore inte en reklam mer kraftfull om du blev överraskad med något oväntat? Det borde ju locka uppmärksamheten mycket mer än något du är van vid.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej jag missade aldrig produkttypen. Skillnaden är att jag ser helheten och lyssnar på argumenten för och emot att använda lättklädda tjejer i reklam.

Sedan så undrar jag varför du tycker det är ok att visa sexiga kvinnor i underkläder för att få sälja underkläder men inte är ok att använda sexiga tjejer till att sälja datordelar.

Ska det spela någon roll vilken produkt man säljer om man använder sig av sex för att sälja produkten? Objektifiering är ok bland kläder men inte bland elektronik? Är det ok över huvudtaget?
Eller finns det en gräns som man ska lägga. Att man får använda sexiga tjejer i reklam för tjejkläder men inte i produkter till män?

Förklara gärna varför du tycker det är ok att använda sex i reklam för kläder men inte för andra typer av produkter och hur man ska kunna reglera vilken typ av reklam som ska innehålla vad.

Det har väl inte riktigt med sex att göra att man använder människor för att sälja kläder... Det är faktist ganska givet att man gör så när det är en produkt som man har på sig.

Men jag tycker faktist att det är okej att sälja produkter med sexiga människor i reklamen. Det har nog helt enkelt med målgruppen att göra,målgruppen som man vill sälja till.

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man bör visa produkten som den används, kvinnor i underkläder för män är inte bra det heller, men en lättklädd man är ok där, lättklädda kvinnor passar för kvinnounderkläder, reklamen bör vara relevant, säljer man kläder så visar man upp dem på det sätt de används och kan mycket väl ha snygga modeller, men att bara ha en lättklädd kvinna som utsmyckning utan nån vettig koppling till produkten är nått annat

Okej så vida är vi överens. MEN "något annat" är inte objektifiering, förnedrande eller sexistiskt. Jag är ledsen att rasera ditt moral universum men sex säljer, riktigt bra. Åter igen, vi är alla, rörande överens om att det är en krass reklam förmögen att generera ett och annat skrockande just för att det så tydligt anspelar på sex. Men det är allt. Det finns ingen grund för någon "kvinnoförnedring" här. Det är en dålig reklam *punkt*

Permalänk
Medlem

Lösningen är att inte skapa regler utan att sluta kolla på dem kanaler som har dåligt innehåll. Annars blir det en definitionsfråga, vad är tillåtet och vad är inte tillåtet.

Lär era barn att göra rätt bedömningar så kommer förhoppningsvis nytänkande och uppfinningsrikedom inte hämmas bara för att man ska skriva regler och begränsa hur vi får lov att tänka.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

säljer man kläder så visar man upp dem på det sätt de används och kan mycket väl ha snygga modeller,

Så med andra ord tycker du det är ok att objektifiera kvinnor så länge som det handlar om produkter man har på sig?

Det är ok att ha en sexig lättklädd kvinna som visar upp underkläder.
Det är ok att ha en sexig lättklädd kvinna som visar upp skor.
Det är ok att ha en sexig kvinna som visar upp ytterkläder.
Det är inte ok att ha en sexig lättklädd kvinna som visar upp elektronik.

Är det ok att ha en sexig kvinna som visar upp elektronik så länge som hon inte är lättklädd?

Flesta av oss är nog helt ok med kvinnor i bikini.
Sen finns det en stor skala som är helt ok med kvinnor vanliga kläder.
Sen finns det en växande skara som är helt ok med kvinnor i burqa.

Var ska vi lägga gränsen på vad som är ok för kvinnor att ha på sig i reklam? Vem är det vi ska skydda och kommer den här reklamen med den halvnakna kvinnan som bygger datorer påverka oss negativt?

Skrivet av shaglord:

Lösningen är att inte skapa regler utan att sluta kolla på dem kanaler som har dåligt innehåll. Annars blir det en definitionsfråga, vad är tillåtet och vad är inte tillåtet.

Lär era barn att göra rätt bedömningar så kommer förhoppningsvis nytänkande och uppfinningsrikedom inte hämmas bara för att man ska skriva regler och begränsa hur vi får lov att tänka.

/s

Kan inget annat än hålla med dig.

Skrivet av BASSiC:

Men jag tycker faktist att det är okej att sälja produkter med sexiga människor i reklamen. Det har nog helt enkelt med målgruppen att göra,målgruppen som man vill sälja till.

Och MSI gör gamingprodukter och filmen i fråga var riktag mot den asiatiska marknaden vars det är helt ok och accepterat att använda sig av attraktiva kvinnor på det sätt dom gjorde reklamen.

Då återstår frågan varför all denna moralpanik?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Just det, för det är ju så alla tjejer som bygger datorer gör när de bygger datorer ><

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Rekordmedlem

Reklamen ska vara relevant, sexighet kan vara relevant i vissa lägen men opassande i andra, Msi vill väl mest locka hormonstinna tonåringar.
Men det finns ju andra tveksamma saker också, Dead or alive 5 fick "bröstkontroll" ? Väldigt bra funktion eller inte ?
Är det nån som saknar "pungkontroll" i BF 3 ? Det kan kanske tilltala tonåringar det också?

http://teamninja-studio.com

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Entusiast

Jag tycker iaf att reklamen var väldigt smakfull. Naket är fint och ingenting att skämmas över! Lite synd över dubbningen bara då den om något är värd att kritiseras.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Editttttttttt

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Reklamen ska vara relevant, sexighet kan vara relevant i vissa lägen men opassande i andra, Msi vill väl mest locka hormonstinna tonåringar.
Men det finns ju andra tveksamma saker också, Dead or alive 5 fick "bröstkontroll" ? Väldigt bra funktion eller inte ?
Är det nån som saknar "pungkontroll" i BF 3 ? Det kan kanske tilltala tonåringar det också?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SFU742...

http://teamninja-studio.com

skillnaden är att kvinnor inte är intresserade av "pungkontroll". Smakfullt och sexistiskt är olika saker.

Skrivet av Firkraag:

Jag tycker iaf att reklamen var väldigt smakfull. Naket är fint och ingenting att skämmas över! Lite synd över dubbningen bara då den om något är värd att kritiseras.

Där står du nog i en minoritet. Tycker inte den var "smakfull".

Permalänk
Medlem

/Yell , Mamma , Pappa ?

*Ingen svarar*

>:-)

Skämt , Har inget emot eller för denna video , tycker dock att den kan
ge väldigt mycket dålig feedback till det kvinnliga könet..det har jag ett stort problem med.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Det här kan man ju se om och om igen!

Permalänk

Ska man ha naket i reklam tycker jag det vara lite relevant, och smakfullt gjort, inte bara slänga in halvnakna tjejer i vilken situation som helst bara för att få en och annan 13årings uppmärksamhet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ska man ha naket i reklam tycker jag det vara lite relevant, och smakfullt gjort, inte bara slänga in halvnakna tjejer i vilken situation som helst bara för att få en och annan 13årings uppmärksamhet.

Ja men precis, vad är det genus maffian inte förstår med detta?

Permalänk
Skrivet av Dentoid:

klippet är borttaget så jag försökte söka fram en mirrorad version, hittade in på deras egna kanal på youtube och... ja, det verkar ju int bättre där heller

http://www.youtube.com/watch?v=AxwR-Ynwl_s&list=UU9j-aEJL75uR...

Tänderna är bättre på dessa.

Permalänk
Medlem

Snyggare brud har man sätt, gula tänder, småbröst, sönder dubbat och dåliga instruktioner, det verkar som om Booth babes inte kan användas som mer än ögongodis. Kan någon göra bättre med en sexing brud som inte är söder dubbad och gula tänder, med bra instruktioner det kollar jag nog på flera gånger.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Redan över 400 kommentarer till den här nyheten.Grattis MSI till en väl genomförd reklam.Att den inte skulle vara riktad till den svenska marknaden tycker jag är konstigt.Det är väl bara i ankdammen Sverige fylld med PK Gudrun Schyman wannabes som lite naket skinn skulle få sådan uppmärksamhet.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd

Nu tycker i alla fall jag att vi borde få en SweClockers-parodi på detta klipp, med en halvnaken Emil som bygger en dator.

*Håller tummarna*

Permalänk
Medlem

De flesta män i tredje världen har sådan kvinnosyn.
Det är inte konstigt, men internet gör det svårt att anpassa reklamen mot bara en viss marknad...
Tror knappast att det skulle få figurera i Europa, möjligen Italien då...Tutti Frutti
Tur att man ratade msi för många år sedan...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyZk0:

Haha, YouTube alltså.. Man kan hitta så mycket sådant här där.

Som detta, lär dig japanska:
http://www.youtube.com/watch?v=sMBxMo7L8_I

jag tycker minxy är mer informativ

Permalänk
Skrivet av Remmer:

Jag skäms som svensk när jag ser att det finns svenska män som är emot den här reklamen. Vad är det för fel på dessa män? Är de kastrerade av sina feministmorsor?

De flesta jag sätt här verkar ha en väldigt lugn inställning till detta, förutom du som verkar ha extrema problem med folk som inte tycker som dig, då du inte verkar kunna låta bli att slänga förolämpningar kors och tvärs.

Antar att du tycker alla som inte har väggarna tapetserade på herrtidningar är omanliga också?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska garva mer åt, reklamen eller dessa patetiska "kvinnoförtryck" anklagerser LMAO!

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec