Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Skrivet av Memoria:

Många som ogillar feminism och feminister arbetar hårt och är högljudda för att tysta oss. Ingen idé att försöka förklara för dessa personer varför feminism är bra men jag vet att det finns tysta människor som läser alla dessa inlägg, personer som är osäkra på feminism och lär sig av våra inlägg.
Här är en väldigt lättförstådd lista om varför feminism behövs http://trettiotreanledningar.com/

joar, tack för bra inlägg!

Den där listan ger väldigt bra exempel på vad feminism faktiskt inte går ut på, och har för övrigt asdåliga exempel, riktigt patetiskt att läsa, och är mycket pga listor som den som feminismen har det rykte den har, dvs. att den bara är för att göra saker bättre för kvinnor, inte att jobba för jämställdhet, som det egentligen är det handlar om.

Var ett fint försök i alla fall.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Men då är vi tillbaka på ruta ett där vi vet att sex säljer. Därför så många klickade på videon.

Det jag vill veta är din motivering varför det är ok att använda sex när man säljer underkläder men inte datordelar. Går det inte bra att använda Homer Simpson i båda fallen?

Här har vi lite poängen med vad alla skriver om i tråden tror jag. Jag är själv "mot lättklädda tjejer som bygger dator". Och ja, man kan jämföra med vilken annan reklam som helst, vilket många har gjort genom bilder på dressman o.s.v... Och JA, som du säger: Sex säljer, så har det alltid varit, och så kommer det också att vara, absolut inget fel med det! Men jag måste ändå få inflika med att det finns gränser. Som jag skrivit tidigare så tycker jag att klippet blev otroligt fördummat på grund av den lättklädda tjejen. Det handlar definitivt INTE om att tjejer inte få syssla med IT, utan om att denna lättklädda tjejen såg oerhört uppgjord och koncentrerad ut. Jag kan köpa att detta lockar folk till att "klicka", men det lockar mig verkligen inte att köpa en produkt från i det här fallet MSI. Samma sak när lättklädda kvinnor springer runt på mässor. Det ser enbart löjligt ut. Varken du eller jag kan argumentera mot att någon av oss har fel, för det här är en sådan fråga då folk måste få tycka vad de vill

En sak som JAG skulle vilja jämföra detta "dilemma" med är torrent-sidor. Jag tycker att dessa sidor har blivit överfulla av sexistiska pop-ups, reklam till förbannelse o.s.v. Kortfattat så tycker jag inte att en torrent-sida och sexistiskt innehåll hör ihop. Jag bryr mig inte om nån tycker olikt mig, för detta är helt min personliga åsikt om just detta!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

En fråga till artikelförfattaren Andreas Dimestam och Sweclockers; Vad vill ni med den här artikeln? Jag ser inget av nyhetsvärde skymta någonstans. Något företag gör reklam för sig med en lättklädd kvinna. Och? Vad vill ni berätta för oss läsare?

Det här är trams och det vet ni om. Enda syftet med artikeln är att röra upp känslor här i forumet och samla klick till mer reklampengar (jag antar att det är så det går till iaf). Känner ni er nöjda med tråden? Sprider den god stämningen här i forumet? Svaret är givetvis nej. Den här tråden lockar fram mer eller mindre medveten rasism och sexism ur främst era yngre läsare. Det luktar Avpixlat här inne. Var det ert syfte med "nyheten"? Självklart insåg ni att det skulle bli ett väldigt tjafsande mellan medlemmarna.

Det här är ett riktigt lågvattenmärke Andreas och Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andii:

En fråga till artikelförfattaren Andreas Dimestam och Sweclockers; Vad vill ni med den här artikeln? Jag ser inget av nyhetsvärde skymta någonstans. Något företag gör reklam för sig med en lättklädd kvinna. Och? Vad vill ni berätta för oss läsare?

Det här är trams och det vet ni om. Enda syftet med artikeln är att röra upp känslor här i forumet och samla klick till mer reklampengar (jag antar att det är så det går till iaf). Känner ni er nöjda med tråden? Sprider den god stämningen här i forumet? Svaret är givetvis nej. Den här tråden lockar fram mer eller mindre medveten rasism och sexism ur främst era yngre läsare. Det luktar Avpixlat här inne. Var det ert syfte med "nyheten"? Självklart insåg ni att det skulle bli ett väldigt tjafsande mellan medlemmarna.

Det här är ett riktigt lågvattenmärke Andreas och Sweclockers.

Ja intel och msi har ju inget nyhetsvärde självt, då måste de skicka runt filmer till mer galanta damer till sajterna, så det blir publicerat.
Och det funkade ju
Över 400 inlägg på 24 timmar...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Härligt att MSI inte försöker vara politiskt korrekta. Har varit på Computex ett par gånger och det är rätt roligt med dessa booth babes för datorhårdvara i sig kan bli ganska tråkigt, utseendemässigt, och alla besökarna är ju män så nog behövs lite kvinnlig fägring allt.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Den där listan ger väldigt bra exempel på vad feminism faktiskt inte går ut på, och har för övrigt asdåliga exempel, riktigt patetiskt att läsa, och är mycket pga listor som den som feminismen har det rykte den har, dvs. att den bara är för att göra saker bättre för kvinnor, inte att jobba för jämställdhet, som det egentligen är det handlar om.

Var ett fint försök i alla fall.

Fast det är vad du vill att feminism skall vara inte vad det faktiskt är. Att tillskriva sig feminism är att acceptera feministisk dogma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Här har vi lite poängen med vad alla skriver om i tråden tror jag. Jag är själv "mot lättklädda tjejer som bygger dator". Och ja, man kan jämföra med vilken annan reklam som helst, vilket många har gjort genom bilder på dressman o.s.v... Och JA, som du säger: Sex säljer, så har det alltid varit, och så kommer det också att vara, absolut inget fel med det! Men jag måste ändå få inflika med att det finns gränser. Som jag skrivit tidigare så tycker jag att klippet blev otroligt fördummat på grund av den lättklädda tjejen. Det handlar definitivt INTE om att tjejer inte få syssla med IT, utan om att denna lättklädda tjejen såg oerhört uppgjord och koncentrerad ut. Jag kan köpa att detta lockar folk till att "klicka", men det lockar mig verkligen inte att köpa en produkt från i det här fallet MSI. Samma sak när lättklädda kvinnor springer runt på mässor. Det ser enbart löjligt ut. Varken du eller jag kan argumentera mot att någon av oss har fel, för det här är en sådan fråga då folk måste få tycka vad de vill

En sak som JAG skulle vilja jämföra detta "dilemma" med är torrent-sidor. Jag tycker att dessa sidor har blivit överfulla av sexistiska pop-ups, reklam till förbannelse o.s.v. Kortfattat så tycker jag inte att en torrent-sida och sexistiskt innehåll hör ihop. Jag bryr mig inte om nån tycker olikt mig, för detta är helt min personliga åsikt om just detta!

Men allt du har bevisat är att reklamen är dålig. ALLA här håller med dig. Vad du måste förklara är hur den är kvinnoförtryckande. Vidare är porr inte sexistiskt. Kan ni inte skilja mellan sex och sexism? Är det där skon klämmer?

Permalänk
Medlem

Känns billigt/tacky tror dom flesta här är mer intresserade i ren information och utbildningssyfte när det gäller sådana video då är jag inte intresserade i lätt kläda damer,don't get me wrong gillar skimpy women lika mycket som näste man men funkar inte riktigt i detta sammanhang.

Känns mer passande i NASCAR/Boxning/UFC eller i nån annan öl hojtande miljö,Reklammässigt så har dom ju lyckats iaf här i Schweeeden..
Bryr mig inte så mycket spolade igenom skiten bara and thats that vet knappt varför man kommenterade

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av tomten51:

Fast det är vad du vill att feminism skall vara inte vad det faktiskt är. Att tillskriva sig feminism är att acceptera feministisk dogma.

Att folk säger sig vara feminister men står för helt andra värderingar än feminismen gör skulle jag inte säga ändrar på feminismen, precis som rasismen inte blir något annat bara för att folk vill kalla Kalle Anka på Julafton för rasism.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Texaco:

INGET ESD-armband!!!!!

Hehe, min första tanke också.

Bara hon sätter på sig ett ESD armband får hon gärna bygga min dator också, så länge jag får titta på...

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Känns billigt/tacky tror dom flesta här är mer intresserade i ren information och utbildningssyfte när det gäller sådana video då är jag inte intresserade i lätt kläda damer,don't get me wrong gillar skimpy women lika mycket som näste man men funkar inte riktigt i detta sammanhang.

Känns mer passande i NASCAR/Boxning/UFC eller i nån annan öl hojtande miljö,Reklammässigt så har dom ju lyckats iaf här i Schweeeden..
Bryr mig inte så mycket spolade igenom skiten bara and thats that vet knappt varför man kommenterade

håller helt med!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Men allt du har bevisat är att reklamen är dålig. ALLA här håller med dig. Vad du måste förklara är hur den är kvinnoförtryckande. Vidare är porr inte sexistiskt. Kan ni inte skilja mellan sex och sexism? Är det där skon klämmer?

Men snälla... Har jag sagt att jag tycker att det är kvinnoförnedrande? Vad jag vill framföra är att när man ser sånt här så tar man inte företagen seriöst. Jag skulle nästan vilja våga kalla det för "ful marknadsföring" eftersom produkten i sig inte marknadsförs ett dugg mer än att visas då och då i bild. Men det är faktiskt den lättklädda kvinnan som är i fokus, och det är DÄR som jag känner att det inte lockar mig över huvud taget.

Som många andra skrivit så är det INFORMATION om produkten man vill ha. Vill jag se lättklädda tjejer så går jag ut på stan! Jag kommer tolkas som tråkig, men jag måste bara medge att jag inte klickade på länken för att det var en lättklädd tjej på omslaget, utan för att det stod "Haswell" i titeln, som enligt mig är betydligt mer intressant än en lättklädd tjej..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Hehe, den högra framtanden är ju nästan svart.

Skön reklam.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Hade sagt "let the shitstorm begin" om jag inte hade varit så långt ner på kommentarslistan

Andra företag verkar kunna sälja komponenter utan lättklätt folk. Det är väl ingen dålig idé i sig eftersom sex säljer, men MSI kunde ha failat lite mindre. Var börjar vi... ser inga distanser, handhållning av komponenter, cpu-kylare?, esd-band, hhd's. +Med den krittavlan i bakgrunden kan man ju tro att hon extraknäcker som camgirl hos MFC(skämt åsido). Har inget emot kvinnor som bygger datorer... eller halvnaket för den delen heller, men man kan ju tycka att det finns en korrekt klädkod för rätt event.

Volleybolltävling på stranden - A-OK
Denna reklam - Inte så passande

Majoriteten förstår att sex säljer, sätt en halvnaken kvinna i en reklam som promotar valfri produkt, så får du alltid tittare. Men om de verkligen hade velat promota sina komponenter så hade de valt en person som vet vad de gör. Kan inte låta bli att ta MSI oseriöst nu. Hade vi istället sett en påklädd person som bygger en dator instruktivt så hade det nog inte varit mycket att klaga på. Tycker komponenterna är nog med ögongodis, företag borde inse att komponenterna säljer sig själva om de är något bra att ha. Att krydda med extra är rätt slöseri med pengar om ni frågar mig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tomten51:

Där står du nog i en minoritet. Tycker inte den var "smakfull".

Jag vet inte hur det är med er andra men lättklädda damer faller mig i smaken.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan göra marknadsföringsmaterial på ett snyggare och sakligare sätt än det MSI gjorde, tex så här:

Betydligt bättre nivå på resultatet och man kan tom lyssna på vad hon pratar om och få reda på fakta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Men snälla... Har jag sagt att jag tycker att det är kvinnoförnedrande? Vad jag vill framföra är att när man ser sånt här så tar man inte företagen seriöst. Jag skulle nästan vilja våga kalla det för "ful marknadsföring" eftersom produkten i sig inte marknadsförs ett dugg mer än att visas då och då i bild. Men det är faktiskt den lättklädda kvinnan som är i fokus, och det är DÄR som jag känner att det inte lockar mig över huvud taget.

Som många andra skrivit så är det INFORMATION om produkten man vill ha. Vill jag se lättklädda tjejer så går jag ut på stan! Jag kommer tolkas som tråkig, men jag måste bara medge att jag inte klickade på länken för att det var en lättklädd tjej på omslaget, utan för att det stod "Haswell" i titeln, som enligt mig är betydligt mer intressant än en lättklädd tjej..

Skrivet av mrqaffe:

Man kan göra marknadsföringsmaterial på ett snyggare och sakligare sätt än det MSI gjorde, tex så här:
**YOUTUBE**
Betydligt bättre nivå på resultatet och man kan tom lyssna på vad hon pratar om och få reda på fakta.

Okej så ni har konstaterat att reklamen är dålig, vill ni ha en medalj nu då eller? Nej Yamaha du är inte trångsynt för att du tycker reklamen är löjlig, den är löjlig. Ni har helt missat resonemanget. De är kritiken att detta här är ett genus problem, att kvinnor/kvinnan förnedras, objektifieras eller utsätts för sexism som kritiseras. Att filmen är dålig, krass, opassande, löjlig mm råder det en vedertagen konsensus om.

Permalänk
Medlem

Kanske borde köpa något från MSI nu.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk

MSI har ju lyckats med marknadsföringen tack vare all uppståndelse.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man kan göra marknadsföringsmaterial på ett snyggare och sakligare sätt än det MSI gjorde, tex så här:
https://www.youtube.com/watch?v=vFDgDJGdxSA

Betydligt bättre nivå på resultatet och man kan tom lyssna på vad hon pratar om och få reda på fakta.

1500 personer tittade på den videon på 3 år. Samma mängd tittare fick MSI videon på 3 minuter.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

MSI har ju lyckats med marknadsföringen tack vare all uppståndelse.

DETTA är anledningen, jag är förvånad om alla inte inser detta.
Av samma anledning ser man i media ofta saker som "Sture ligger magsjuk, ska han kunna tävla på lördag".
Ett perfekt marknadsföringstrix för att väcka nyfikenhet inför t.ex. ett TV-program. Av samma anledning kommer alltid naken hud skapa ett marknadsföringsvärde som nästan inga andra metoder kan matcha.

I detta fall: Betala en snygg modell att lättklädd montera en dator och du blir marknadsförd i princip gratis över hela världen (även på Sweclockers). Jämför detta mot att annonsera globalt på annat sätt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Allt jag såg var två bröst och en MSI logga....

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Jag vet inte hur det är med er andra men lättklädda damer faller mig i smaken.

Klockrent! Men vill ändå ha en viss balans, inte för lättklädda.

Har inte ens sett videon, såg bara antalet kommentarer och klickade mig såklart in på dessa då man ofta kan hitta en hel del underhållning men samtidigt samhällsdebatt i dessa kommentarsfält. Vilket jag tycker perfekt då jag vill ha både och! Dock orkade jag inte gå igenom alla sidor...dåligt av mig... Men att det debatteras är ju bra i sig, att man får se olika åsikter och sedan fundera över dessa?

Oavsett vad man tycker om lättklädda kvinnor i reklamsyfte så lyckades väl ändå MSI med denna, tom här i Sverige? Sen vilken form av reklam det är så jämnför ni väl produkter och går igenom alternativ innan ni köper något? Vi är väl alla tänkande människor? Oavsett om det är en lättklädd dam eller en elefant som håller i produkten så har i allafall jag lärt mig med åren att gräva lite och få lite mer input innan man köper något.

Permalänk
Skrivet av andii:

En fråga till artikelförfattaren Andreas Dimestam och Sweclockers; Vad vill ni med den här artikeln? Jag ser inget av nyhetsvärde skymta någonstans. Något företag gör reklam för sig med en lättklädd kvinna. Och? Vad vill ni berätta för oss läsare?

Det här är trams och det vet ni om. Enda syftet med artikeln är att röra upp känslor här i forumet och samla klick till mer reklampengar (jag antar att det är så det går till iaf). Känner ni er nöjda med tråden? Sprider den god stämningen här i forumet? Svaret är givetvis nej. Den här tråden lockar fram mer eller mindre medveten rasism och sexism ur främst era yngre läsare. Det luktar Avpixlat här inne. Var det ert syfte med "nyheten"? Självklart insåg ni att det skulle bli ett väldigt tjafsande mellan medlemmarna.

Det här är ett riktigt lågvattenmärke Andreas och Sweclockers.

Men trams är det väl ändå inte om det diskuteras om vad man tycker. Det är ju ur debatt och diskussion som ideér och lösningar kommer fram, i allafall är det något jag hoppas på. Om just denna reklamfilm bara hade funnits där ute utan någon som helst diskussion så skulle vi väl bara stå och stampa på samma ställe?

Permalänk
Medlem

Jag undviker helt enkelt att köpa saker från företag som använder irrelevant marknadsföring där de generaliserar om målgruppen och samtidigt dumförklarar oss. Att blanda in sex i marknadsföring är också ett tydligt tecken på att de kompenserar för något annat, t.ex. usla produkter. Det är plumpt, helt enkelt. Sedan kan man fråga sig varför SweClockers vill göra en artikel om detta? Alla förstår väl vid det här laget att många outvecklade länder har konstig reklam?

Permalänk
Medlem

Jag funderade på att skaffa MSI moderkort tillsammans med Haswell, men detta är ju bara löjligt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av gregr2:

Jag undviker helt enkelt att köpa saker från företag som använder irrelevant marknadsföring där de generaliserar om målgruppen och samtidigt dumförklarar oss. Att blanda in sex i marknadsföring är också ett tydligt tecken på att de kompenserar för något annat, t.ex. usla produkter. Det är plumpt, helt enkelt. Sedan kan man fråga sig varför SweClockers vill göra en artikel om detta? Alla förstår väl vid det här laget att många outvecklade länder har konstig reklam?

Men varför måste sex i reklam dumförklara oss som konsumenter, det är vad det är, reklam. Ett sätt att nå ut med sin produkt. Dum blir man om man endast går på reklamen om produkten utan att göra egen research. Sen varför Swec väljer att göra en artikel om det är väl för att det är en nyhet som folk vill läsa om, och diskutera om. Om inte så skulle väl inte du vara här och kommentera den?

Sen att du tycker att reklamen är konstig kan jag förstå, jag skulle också bli ganska förvånad om jag såg den filmen när jag kollad Nyhetsmorgon, men samtidigt skulle det ju vara ganska kul:) Nu vet jag inte om du syftar på att Taiwan är outvecklat då MSI kommer därifrån eller om du generaliserar men jag skulle inte kalla dom outvecklade. Dom har dock defenetivt en helt annan kultur än oss i Sverige (har aldrig varit där men jag gissar på det iaf).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregr2:

Jag undviker helt enkelt att köpa saker från företag som använder irrelevant marknadsföring där de generaliserar om målgruppen och samtidigt dumförklarar oss. Att blanda in sex i marknadsföring är också ett tydligt tecken på att de kompenserar för något annat, t.ex. usla produkter. Det är plumpt, helt enkelt. Sedan kan man fråga sig varför SweClockers vill göra en artikel om detta? Alla förstår väl vid det här laget att många outvecklade länder har konstig reklam?

Outvecklade länder? Taiwan är ett i-land som är nästan lika rikt som Sverige. Reklamfilmen är dessutom på dubbad på engelska och därför internationell.

Permalänk
Medlem

Vad alla ska vara skitnödiga och ta illa upp då!