Vart kan man få tag i Rökfärgat plexiglas?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping§
Registrerad
Feb 2013

Vart kan man få tag i Rökfärgat plexiglas?

Jag vill ha en ca. 35 x 35 cm rökfärgat plexiglas panel till en sidopanel till min dator, men jag lyckas inte hitta något ställe på nätet eller i stan som säljer det. Det lokala glasmästeriet där jag bor säger att om jag ska köpa av dem måste dom beställa in en jätte panel med rökfärgat plexiglas, och därmed kommer det kosta ett ben och en arm för min del... Hjälp behövs! ;P

Om ni vet något ställe som säljer rökfärgat plexiglas, oavsett om det är en online affär eller inte, skicka en länk är du bussig!

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av TomDaMuffin:

Jag vill ha en ca. 35 x 35 cm rökfärgat plexiglas panel till en sidopanel till min dator, men jag lyckas inte hitta något ställe på nätet eller i stan som säljer det. Det lokala glasmästeriet där jag bor säger att om jag ska köpa av dem måste dom beställa in en jätte panel med rökfärgat plexiglas, och därmed kommer det kosta ett ben och en arm för min del... Hjälp behövs! ;P

Om ni vet något ställe som säljer rökfärgat plexiglas, oavsett om det är en online affär eller inte, skicka en länk är du bussig!

Plexiglas i dom små storlekarna blir svindyrt.

Bästa alternativet jag kan komma på är:

Plastglas
+
Röktonad solfilm

Chassi: Cooler Master N400 | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | CPU: Intel i7-3770K | Minne: Corsair Vengeance @ 1600mhz 16GB | GPU: Sapphire Radeon R9 280X 3GB VAPOR-X (Tahiti XTL) | PSU: Corsair TX 750W | SSD: OCZ Vertex3 120GB & Samsung 830 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2007

Bauhaus har en hel del plexiglas och välja på, råka hitta det i ett hörn av ett misstag en dag.

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 920, Antec kühler 620, Asus P6T-Deluxe, Corsair Dominator 6*2GB 1600Mhz, XFX Core Edition 750W, Nvidia GTX 770

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av sharkfinz:

Plastglas
+
Röktonad solfilm

Biltema, bättre än självaste bibeln

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2001
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av sharkfinz:

Plastglas
+
Röktonad solfilm

Det funkar riktigt bra, och det är lätt att få väldigt proffsiga resultat. Knickedickerna som valde grejer till det nya kontrollsystemet här på jobbet missade helt poängen med dimningsbara skärmar på bryggan, vi löste problemet på exakt det sättet, plexiglas och en rulle solfilm.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

din lokala glasmästare brukar fixa.

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inre Mongoliet
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Toivo83:

din lokala glasmästare brukar fixa.

Läs första inlägget.

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Köp en stor skiva och sälj småbitar till ett överpris till andra i samma situation

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Icepeak:

Biltema, bättre än självaste bibeln

Haha javisst...vad skulle man göra utan Biltema

Skrivet av kaput:

Det funkar riktigt bra, och det är lätt att få väldigt proffsiga resultat. Knickedickerna som valde grejer till det nya kontrollsystemet här på jobbet missade helt poängen med dimningsbara skärmar på bryggan, vi löste problemet på exakt det sättet, plexiglas och en rulle solfilm.

Härligt, då var jag inte helt ute o cyklade då!
Jämfört med att tona bilrutor måste det ju vara en barnlek att fästa filmen på en plan plexiglasskiva

Chassi: Cooler Master N400 | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | CPU: Intel i7-3770K | Minne: Corsair Vengeance @ 1600mhz 16GB | GPU: Sapphire Radeon R9 280X 3GB VAPOR-X (Tahiti XTL) | PSU: Corsair TX 750W | SSD: OCZ Vertex3 120GB & Samsung 830 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Jag köpte en 45x45 skiva rökfärgat igår + massa annan plexi. gick på 1200 spänn totalt.
Går nog att få tag i en spill bit för dig.
http://www.stocksundet.se/overskott-plexiglas-polykarbonat-sk...

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Jan 2009

Som OskarW90 sker http://www.stocksundet.se/plexiglas-akrylplast/11
Rökfärgat Plexiglas (vanligt i båtrutor mm):
Tjocklek 3050x2030mm 2030x1520mm prisavdrag kapspill (kr/m2)
5mm 5700 2850 - 400
8mm 9200 4600 - 600

Kan starkt rekommendera dem har köpt plexi till mitt chassi bygge där.
500x450x300mm 6mm tjocklek gick på 1200 exklusive frakt 1300 inklusive frakt.

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa, Finland
Registrerad
Jul 2011

Fixade ett chassi fönster åt en kompis och han vill ha "Iced" plexi, men vi hittade bara vanlig.
Så jag tog en vanlig bit plexi och filade lätt med fint sandpapper och fick samma resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av TomDaMuffin:

Skrivet av sharkfinz:

Plastglas
+
Röktonad solfilm

Detta är nog det bästa förslaget.
Det är det billigaste alternativet och lättast att få tag på.

Som en bonus så får du mindre repor på det annars lättrepade plexit.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator