Spelveckan: Call of Juarez – Gunslinger, Element4l

Permalänk
Cylon

Spelveckan: Call of Juarez – Gunslinger, Element4l

Det blir klassisk action i vilda västern Call of Juarez: Gunslinger och en plattformare i de fyra elementens namn i Element4l. EA tillkännager Need for Speed Rivals och Valve låter spelare avgöra om andra fuskar.

Läs artikeln

Permalänk
Avstängd

Det händer ju inte ett skit om man blir skjuten i "GUNSLINGER"

Permalänk

Nice att de blåser liv i shadow warrior igen efter alla dessa år

Permalänk
Medlem

Tycker dom berättar historien väldigt bra och med en komisk touch i "COJ Gunslinger"!!

Permalänk
Medlem

Hatar nya call of juarez, installerade det äldre spelet igen och hade kul istället.

CALL OF CUTSCENES more like.

Permalänk
Medlem

det nya är ganska dåligt om man jämför mot det gamla, den gamla hade en skön feel i storyn ganska emotional också.

Permalänk
Medlem

Vaah, inget reportage om det nya spelet Alla vill ha! Activisions senaste guldklimp och det bästa dem kan leverera.

Permalänk
Medlem

Bara rösten i reklamen fick mig att vilja köpa gunslinger iaf

Permalänk
Medlem

Nästa vecka blir det GRID 2

Permalänk
Medlem

Har lagt ett par timmar på Gunslinger och tycker det är riktigt kul, kul som i underhållande action samt kul som att humorn i spelet är jävligt skön. Då man spelar igenom händelser som samtidigt återberättas av mannen som rökt cigarr sedan han var 3 år gammal, så har gameplayet lite roliga twists när han återberättar fel och tar tillbaks det han sa osv Kändes nyskapande, inte sett något liknande förut.

Enda jag stör mig på är grafiken som känns konsolig (as in billig) och lite plottrig. Rätt hög kontrast så är lite jobbigt att titta på, men bitvis gör spelets comic-shaders omgivningarna riktigt vackra.

120 spänn är inte mycket pengar, och jag undrade direkt efter köp vad haken var. Har lirat 5-6 timmar och inte klarat story-läget än (rekommenderar vana FPS-lirarare att köra på Hard), så det är iaf ingen tok-kort 'kampanj' som man annars skulle kunna tänka sig hos ett billigt spel. Arkad-läget förlänger ju spelets livslängd lite extra också, ifall man vill jaga plats på topplistan eller om man bara vill skjuta av sig lite.

Jag tycker att det är jävligt kul iaf, lätt värt pengarna, och jag har redan rekommenderat det till många jag känner

Vissa tycker att spelet blir repeterande rätt snabbt, att man rusar igenom banor fulla av fiender och sedan möter en svår boss som är lite oldschool-style (dvs massor av hp och har en liten egen stil), sedan gör om samma sak i nya miljöer. Det är nog helt upp till var och en hur pass känslig man är för sånt gameplay.

Efter ett par timmars spelande igår ledde det till A fistful of dollars med Clintan, och ikväll blir det For a few dollars more. Är hög på western-tema här just nu så ni får väl ta min lilla recension med en nypa salt

edit: har spelet till PC förövrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vaah, inget reportage om det nya spelet Alla vill ha! Activisions senaste guldklimp och det bästa dem kan leverera.
www.youtube.com/watch?v=Lr2l_bK9Xu0&t=4m0s

Illa, ser ut att vara till PS2.

Permalänk
Medlem

Älskade CoJ BiB hårt. Överlägset bästa storyn jag spelat. Älskar Wild West. Min favorit tidsepok. Blir helt klart köp av detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Har lagt ett par timmar på Gunslinger och tycker det är riktigt kul, kul som i underhållande action samt kul som att humorn i spelet är jävligt skön. Då man spelar igenom händelser som samtidigt återberättas av mannen som rökt cigarr sedan han var 3 år gammal, så har gameplayet lite roliga twists när han återberättar fel och tar tillbaks det han sa osv Kändes nyskapande, inte sett något liknande förut.

Enda jag stör mig på är grafiken som känns konsolig (as in billig) och lite plottrig. Rätt hög kontrast så är lite jobbigt att titta på, men bitvis gör spelets comic-shaders omgivningarna riktigt vackra.

120 spänn är inte mycket pengar, och jag undrade direkt efter köp vad haken var. Har lirat 5-6 timmar och inte klarat story-läget än (rekommenderar vana FPS-lirarare att köra på Hard), så det är iaf ingen tok-kort 'kampanj' som man annars skulle kunna tänka sig hos ett billigt spel. Arkad-läget förlänger ju spelets livslängd lite extra också, ifall man vill jaga plats på topplistan eller om man bara vill skjuta av sig lite.

Jag tycker att det är jävligt kul iaf, lätt värt pengarna, och jag har redan rekommenderat det till många jag känner

Vissa tycker att spelet blir repeterande rätt snabbt, att man rusar igenom banor fulla av fiender och sedan möter en svår boss som är lite oldschool-style (dvs massor av hp och har en liten egen stil), sedan gör om samma sak i nya miljöer. Det är nog helt upp till var och en hur pass känslig man är för sånt gameplay.

Efter ett par timmars spelande igår ledde det till A fistful of dollars med Clintan, och ikväll blir det For a few dollars more. Är hög på western-tema här just nu så ni får väl ta min lilla recension med en nypa salt

edit: har spelet till PC förövrigt.

Håller med. skönt blir! Tips för skönare bild: Jag tvingade in lite antialiasing via nvidia kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem

Laddergoat <3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm har Shadow warrior element från klassikern och är FPS må det vara värt ett försök
Ofta förbisett så var faktiskt Shadow warrior från 1997 ett klart ett spelvärt spel med mycket blod

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

www.youtube.com/watch?v=Lr2l_bK9Xu0&t=4m0s

Skrivet av LeVvE:

Illa, ser ut att vara till PS2.

Tack för skrattet.
Att levve trodde att du var allvarlig gjorde det hela ännu roligare.

Permalänk
Medlem

Dust: An Elysian Tail <3

Permalänk
Medlem

Havok är sjukt bra, spelet är inte upp till den standard man väntat sig av ett spel som använder Havok. Oblivion har korta laddtider, fullt havok stöd, smider på en intel hd3000 och har bra story. Element/kvaliteter som Call of juarez 1 och 2 saknar. Ettan sög, tvåan är inte mycket bättre. Om du vill ha civil war FPS så kanske det är bättre att sikta på det underbara spelet "history channel - civil war" som du kan köpa till pc eller PS2 för en spottstyver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tack för skrattet.
Att levve trodde att du var allvarlig gjorde det hela ännu roligare.

HAHAHAHA laddtiderna i spelet i sig hade gjort spelet hatat på PC. Om xbox inte har problem med SSD så borde det varar standard, satan i böguleringsenheten vilka laddtider. Oacceptabelt helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Call of Juarez tyckte jag var rätt ok faktiskt för dom pengarna. Synd att fov är så lågt ställt bara.

Permalänk
Medlem

Gillar också CoJ:Gs och faktum är att det gick att få tag på ännu billigare på andra ställen (t ex GMG). Så sjukt värt pengarna! Riktigt underhållande och på sina ställen lite utmanande.

Permalänk
Medlem

Verkar som omladdningen av vapen fortfarande är orealistisk i COJ. Jag menar hur ska man kunna köra in nya patroner i en revolver utan att först ta ut de tomma?

Liten grej, men ack så störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Call of Juarez tyckte jag var rätt ok faktiskt för dom pengarna. Synd att fov är så lågt ställt bara.

det är patchat å du kan nu ställa upp det som högst till 110 grader samt disable black bars till en viss del via 1) Go to C:\Users\YOURNAMEHERE\AppData\Local\tech¤land\cojgunslinger\out\Settings
2) Open Video.scr with notepad
3) Add the following 2 lines to the bottom of the list

ForcedHorzFov(INSERT FOV NUMBER HERE BETWEEN 80-110)
DisableScreenBorder()

dessvärre är det inget jag hittar i windows 8 letat å letat kanske är blind. EDIT skrev in det manuellt som kom det upp

Permalänk
Medlem

En del bra spel. Kommer testa nya Splinter Cell om nåra år när det finns på rea för 50:-. Inget annat av intresse.

Nåt korrekt som Nintendo gjort under alla dessa år.