Lämnade in telefonen för lagning. Problemet kvarstår plus 2 nya.

Permalänk
Medlem

Lämnade in telefonen för lagning. Problemet kvarstår plus 2 nya.

God morgon mina kära SweCare!

Lämnade in min telefon hos Tre för att touchen slutade fungera ibland på min HOX. När jag fick tillbaks telefonen hade de bytt displayen(vet inte om de bytt digitizern).
Detta löste dock inte problemet, touchen fungerar fortfarande inte som den ska. Istället fick jag en stor gul fläck på den nya displayen och ett glappande WiFi(vanligt problem på HOXen) som jag inte hade innan.

Vad gäller när man får FLER fel efter reparation än innan? Har ingen lust att vara utan mobilen/använda deras skittelefon igen i 2veckor.

Permalänk
Medlem

Tror de har rätt att försöka lösa problemet tre gånger innan du får byta telefonen. Vet dock inte hur det fungerar när det har uppstått ytterligare fel. Ring och fråga?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knakmupp:

Tror de har rätt att försöka lösa problemet tre gånger innan du får byta telefonen. Vet dock inte hur det fungerar när det har uppstått ytterligare fel. Ring och fråga?

De sade att jag får lämna in den igen... Hade bara hoppats slippa vara ifrån telefonen! Är inte ute efter en ny utan vill bara ha skiten löst så smidigt som möjligt :/

Permalänk
Medlem

Sms:en från förra "lånaren" låg kvar på lånetelefonen... Vilket bra intryck man får av Tre.

Permalänk

Arbetar som reparatör och har själv fått reparera den här (helvetes) telefonen, den gula fläcken kan bero på limmet emellan digitizer och LCD.
Men resten av det är bara klantigt av dem.
Mitt tips är att du lägger ut lite pengar och skickar den till en dedikerad firma och får den reparerad där istället, det är vad vi gör på mitt jobb numera (dock bara med HTC).
Tips. iPhonereparation.se, det är dem vi brukar skicka till, ~1100:- för displaybyte på HOX

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NERDTUBED:

Arbetar som reparatör och har själv fått reparera den här (helvetes) telefonen, den gula fläcken kan bero på limmet emellan digitizer och LCD.
Men resten av det är bara klantigt av dem.
Mitt tips är att du lägger ut lite pengar och skickar den till en dedikerad firma och får den reparerad där istället, det är vad vi gör på mitt jobb numera (dock bara med HTC).
Tips. iPhonereparation.se, det är dem vi brukar skicka till, ~1100:- för displaybyte på HOX

Vet att både den gula fläcken och WiFi är vanliga fel på den men tänker dock inte godta dem

Då måste jag som sagt pröjsa själv :/ Ett gott råd dock!

Permalänk
Medlem

De har rätt att försöka lösa samma fel 3 ggr, är det olika fel tror jag det är 4 eller 5 ggr efter det får du begära en ny eller häva, själv skulle jag försöka häva så slipper du hamna med en ny telefon av samma modell som kanske har liknande fel om de är vanliga fel?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

De har rätt att försöka lösa samma fel 3 ggr, är det olika fel tror jag det är 4 eller 5 ggr efter det får du begära en ny eller häva, själv skulle jag försöka häva så slipper du hamna med en ny telefon av samma modell som kanske har liknande fel om de är vanliga fel?

Det är jag medveten om men problemet här var att jag fick tillbaks mobilen med fel jag inte hade innan :/ Men jag får väl bara bita ihop helt enkelt!