AMD synkar nya Radeon med Battlefield 4

Permalänk
Cylon

AMD synkar nya Radeon med Battlefield 4

Battlefield 4 blir det stora dragplåstret när AMD lanserar nästa generation Radeon i årets fjärde kvartal.

Läs artikeln

Permalänk
Medlem

Nu tar det röda laget över !

Permalänk
Medlem

Vill se bättre respons på drivrutiner innan det blir ett rött kort

Permalänk
Medlem

blir till att avsätta en del av sommarlönen för ett nytt AMD-kort i 2500kr-klassen, ett hopp upp från dagens 6870

Permalänk
Medlem

Jag har ju alltid kört på Nvidia pga att ja känt att man får lite bättre prestanda i BF spelen. Det kanske förändras nu, vi får se!

Permalänk
Medlem

Gott, då vet man hur länge man behöver vänta till nästa generation Radeon!

Permalänk
Medlem

Bara AMD inte försöker köra Nvidias fulspel med att försöka låsa ut sin konkurrent så är det här prima.

Permalänk
Medlem

Synd att mitt 7970 inte kom med never settle reloaded.

Permalänk
Medlem

Bra val efter deras dåliga prestanda i BF3.

Blir dock absolut inget mer AMD grafikkort för mig, blir Nvidia för hela slanten när jag byter ut mitt 7870.

Permalänk
Medlem

Nu kommer nvidia säkert kontra med att köpa någon annan stortitel och bundla Precis som dom gjorde med metro nyss

Permalänk
Medlem

Kan vara rätt smart. Förutsatt att allt går som smort med tillgång samt drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Dags att börja spara pengar då.

Permalänk
Medlem

Detta är en reklamkampanj som fungerar på mig iaf

Har alltid gillat Nvidia mer men om AMDs nästa serie presterar som ett 780 och man får med BF4 så blir det ett byte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Visst är det härligt vad snabbt det förändras, när nVidia hade sina 4xx kort så var det dom som var klart sämst på drivrutins fronten och det var ett sant nöje att byta från ett gtx 470 till ett hd 6950 bara för att få bättre drivrutins stöd. Nu 1 generation senare är det nVidia som har välfungerande drivrutiner och släpper en ny serie med samma grafikkort med nytt namn vilket borde ge AMD en bra chans att komma ikapp (och om?) när det gäller prestanda och drivrutiner igen.

Permalänk
Avstängd

Hoppas AMD har ett singel-GPU-kort i klass med Titan att komma med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Som vanligt, snabb respons från de som inte äger hårdvaran de pratar om?

Permalänk
Medlem

Gutt! Dags för AMD att sätta ner foten! Men Nvidia kommer väll med ursäkten som de gjorde till konsolerna. "Det är inte värt det" Bra för AMD bra för konkurrensen!

Permalänk
Medlem

Nyfiken på vad kalaset gick på för AMD Hursomhelst, smart drag av AMD.

Permalänk
Medlem

förstår mig inte på folk som gnäller om drivisar, har sällan haft problem med själva drivisen i sig på mina AMD kort, och när det varit så har det varit i BETA drivisarna.

Permalänk
Skäggig legend

Lika bra att ställa av bilen, för att tjäna in lite pengar till nytt grafikkort. - jag kommer ändå inte röra min feta röv

Permalänk
Medlem

Byte av grafikkort planerat!

Permalänk
Medlem

Hawaii skulle väl bygga på 20 nm teknik så det finns ju nog förutsättningar att det presterar i klass med Titan eller bättre. Hoppas detta gör att även NVIDIA skyndar på med sin nästa serie.

Permalänk
Medlem

Hoppas AMD kan göra en ny "48X0" lansering.. samma prestanda till mycket lägre pris mot konkurenten.
Det är ju löjligt med priserna för top of the line GTX Titan/780 just nu!

Permalänk
Medlem

Bra att AMD får lite plats i rampljuset!

Permalänk
Medlem

Gillar AMD:s satsningar, känns som om de satsar bra nu och kommer vinna mycket på det. Jag har alltid varit för det röda laget och kommer fortsätta vara det. Dock blir det nog en ny processor före jag köper nytt grafikkort. Men gillar vad jag hör ifrån AMD. Snart kan jag ha AMD vart jag än är

Permalänk
Avstängd

Frågan är ju bara om dom även kommer försöka optimera deras top of the line CPU'er för spelet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av celoz:

Bara AMD inte försöker köra Nvidias fulspel med att försöka låsa ut sin konkurrent så är det här prima.

Det är klart, AMD är ju ett företag som vilket annat företag som helst. De kommer göra allt i sin makt för att jävlas med Nvidia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Frågan är ju bara om dom även kommer försöka optimera deras top of the line CPU'er för spelet.

Eftersom att Gaming Evolved är ett program som syftar på att höja upplevelsen i spel för personer med AMD-produkter så bör det vara aktuellt.
Man får hoppas att Dice jobbat med supertrådat och många Integers så att vi med FX-8XXX kan kliva in i matchen på riktigt.

Gillar detta!

Permalänk
Medlem

Kul!
Inte för jag kommer byta grafikkort än men annars mycket intressant.
Önskar att amd får till det.

Permalänk
Medlem

Bra för AMD men Battlefield 3.5 intresserar mig inte alls!