Gör Rocket och co ett misstag med DayZ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Gör Rocket och co ett misstag med DayZ?

Har bara funderat lite på det på sistone.

Gör Rocket och Co ett misstag som utvecklar DayZ på den klumpiga Arma II motorn, istället för Arma III? Det har ju redan dykt upp videor på nätet med ett ofärdigt "DayZ-läge" till Arma III. Känns lite som om det har en risk att "ta över".

Vad tycker ni?

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Arma 2.5 = blandning mellan 2an och 3an ungefär.

I7 8700K @4.5, Asus GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Arma 2.5 = blandning mellan 2an och 3an ungefär.

Ungefär. Den ger lite extra grafiska effekter, dock fortfarande inte samma som Arma III.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Har tänkt på detta också, och tycker nog att det är ett misstag, men min första prio gällande DayZ är att kunna fixa ordentlig FOV, och bättre flyt, nu måste man dra ner på inställningarna så mycket även med ett riktigt bra system för att få ordentligt flyt, jag kan i alla fall inte få det alla flyta så bra som man kan önska.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2002

om dom har fixat "styrningen" i standalone kommer det nog bli bra, det var det som störde mig mest i arma 2. nu är jag fast i arma 3 dock så får se hur det blir med dayz

i7 8700k - asus maximus x hero - 32gb 3200mhz ddr4 - msi 2080ti gaming x trio - 950 pro 250gb - 850 evo 250gb - 840 evo 250gb - wd 3tb - evga supernova g2 1000w - asus pg279q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Beror ju lite på, som jag förstått det har de tillgång till motorn på ett helt annat sätt än en moddare vanligtvis har och kommer införa saker som de måste ner i source för att göra som inte kommer gå att klistra på.
Klart kan något göra något likvärdigt i Arma 3 motorn är det ju kört men jag har uppfattat det som att de faktiskt gör en hel del andra saker så det blir inte Arma 2 med Dayz utan just något som är Dayz rakt av med unika saker?

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2012

Hade viljat se Bohemia göra en helt ny motor istället för att ta en gammal trasig motor med trasig kod, där high end datorer gråter tårar i mängder. Då hade folk kunnat spela med bra fps OCH bra grafik.

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Lasergurka:

Har tänkt på detta också, och tycker nog att det är ett misstag, men min första prio gällande DayZ är att kunna fixa ordentlig FOV, och bättre flyt, nu måste man dra ner på inställningarna så mycket även med ett riktigt bra system för att få ordentligt flyt, jag kan i alla fall inte få det alla flyta så bra som man kan önska.

Håller med att FOVen är ett stort problem. Visserligen går den (ibland) att ändra genom att dubbelklicka på - (minus), men detta är oftast inte tillräckligt. Slutar ofta (Eller alltid) att jag spelar i 3rd person för att inte få huvudvärk. Lite synd då first person ger mera inlevelse.

Bättre flyt verkar det ju som vi får i och med det nya sättet spelet ska ta hand om alla infekterade.

Men vem vet, kanske byter dom till den fulla Arma III motorn, och det är därför allt tar den tid det gör?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Atlas Tasume:

Håller med att FOVen är ett stort problem. Visserligen går den (ibland) att ändra genom att dubbelklicka på - (minus), men detta är oftast inte tillräckligt. Slutar ofta (Eller alltid) att jag spelar i 3rd person för att inte få huvudvärk. Lite synd då first person ger mera inlevelse.

Håller med dig om att spelet ger mer inlevelse i First-person, synd bara att upplevelsen man får är skit, dayz fungerar inge bra i first-person enligt min åsikt, och anledningen till att du bara "ibland" kan trycka på - på Numbpaden är för att man kan inte köra dubbel utzoomning med ett zoomat vapen (typ sniper)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av pSYKED:

Håller med dig om att spelet ger mer inlevelse i First-person, synd bara att upplevelsen man får är skit, dayz fungerar inge bra i first-person enligt min åsikt, och anledningen till att du bara "ibland" kan trycka på - på Numbpaden är för att man kan inte köra dubbel utzoomning med ett zoomat vapen (typ sniper)

Ah! Det förklarar en HEL del, lol.

I alla fall, ja, jag hade nog gärna sett dom använda Arma IIIs karaktär-rörelser, vi får se.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Atlas Tasume:

I alla fall, ja, jag hade nog gärna sett dom använda Arma IIIs karaktär-rörelser, vi får se.

Mm, satt just och kollade på den nya "Zoombies" modden till ARMA III, ser redan bättre ut än standalonen, det enda jag kan klaga på att movements ser jävligt clunky ut.... beror säkerligen på en kass mod men iallafall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Dwightschrute:

Hade viljat se Bohemia göra en helt ny motor istället för att ta en gammal trasig motor med trasig kod, där high end datorer gråter tårar i mängder. Då hade folk kunnat spela med bra fps OCH bra grafik.

Och hur länge hade du tänkt att detta skulle ta? 3 år?

Mobo: ASUS Z87-A CPU: Intel Core i5 4670k @ 4600MHz, Noctua NH-D14 RAM: Crucial 1600MHz 2x8GB GPU: ASUS Geforce 560Ti 1GB DC2 TOP PSU: Corsair CX750M Chassi: Define R4 Black SSD: Intel 330 120GB HDD: Seagate Barracuda 3TB
Skärm: LG W2363D 23" 120Hz Tangentbord: Ducky Shine Brown Mus: Zowie EC2 eVo Musmatta: Zowie G-TF Laptop: ASUS Zenbook U500VZ/UX51VZ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2003

Standalone kommer vara mycket bättre optimerat och anpassat för zombie-gameplayet på ett sätt som en mod till Arma aldrig kommer bli. De har nog också goda möjligheter att utnttja många av de förbättringar som gjort i motorn till Arma 3. Jag är inte ett dugg orolig.

Mobo: ASUS Z87-A CPU: Intel Core i5 4670k @ 4600MHz, Noctua NH-D14 RAM: Crucial 1600MHz 2x8GB GPU: ASUS Geforce 560Ti 1GB DC2 TOP PSU: Corsair CX750M Chassi: Define R4 Black SSD: Intel 330 120GB HDD: Seagate Barracuda 3TB
Skärm: LG W2363D 23" 120Hz Tangentbord: Ducky Shine Brown Mus: Zowie EC2 eVo Musmatta: Zowie G-TF Laptop: ASUS Zenbook U500VZ/UX51VZ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gällivare
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av pSYKED:

Mm, satt just och kollade på den nya "Zoombies" modden till ARMA III, ser redan bättre ut än standalonen, det enda jag kan klaga på att movements ser jävligt clunky ut.... beror säkerligen på en kass mod men iallafall

Ja arma 3 lär se bättre ut än standalone, fast i ett spel som dayz ser jag lite som sekundärt! Det är upplevelsen man vill åt och jag tror inte att zombies modden till arma 3 kommer att va i närheten av standalone!

Spelar häldre ett lite fulare men intensivare spel än ett snyggt och dåligt!

Crummy laptop DeLux!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av pSYKED:

om vi får en arma 3 port med arma 3 modeller så skulle det kännas mycket bättre, just nu är det ju typ en direkt port från arma 2 dayz

i7 8700k - asus maximus x hero - 32gb 3200mhz ddr4 - msi 2080ti gaming x trio - 950 pro 250gb - 850 evo 250gb - 840 evo 250gb - wd 3tb - evga supernova g2 1000w - asus pg279q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Prophet^:

om vi får en arma 3 port med arma 3 modeller så skulle det kännas mycket bättre, just nu är det ju typ en direkt port från arma 2 dayz

Direkt port? Ta en titt igen vet ja

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: Intel i5 4590K | Moderkort: Gigabyte GA-Z97M-D3H | GFX: GTX 770 2GB TwinFrozr | RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 XPG INET EDITION | HDD: 1TB WD Blue | PSU: be quiet! Pure Power L8 630W| CPU-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Chassi: BitFenix Prodigy M |OS: Windows 8 Ultimate |_| CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

Jag hoppas verkligen att standalonen kommer flyta mycket bättre än arma 2 dayz, Annars kommer jag bli riktigt less. Man blir ju skeptisk när man ser framedrops i gameplay videon som dom visar upp på E3...

Stationära:- FD Define C - MSI Z87 G45 - 4770K @4,3Ghz + Corsair H110 med 2x Noctua NF-A14 - Corsair Vengeance PRO 2133mhz 2x8GB - Corsair RM750x - MSI GTX 1080 Gaming X -2x Samsung 850 EVO 250GB -
Bärbar: Asus ZenBook UX430UAR
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Headset: Steelseries Arctis 7 2019 Edition Mus: Steelseries Rival 310 Tangentbord: Logitech G213

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2012

För er som har problem med FOV inte har orkat googlat det än så kan man ändra sin FOV i config filerna.

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H