Blåst av Proshop - Vad göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.P:

Själv har jag haft en del samtal med Proshops anställda i Danmark, och det utan problem, och som många andra skriver, var lugn och vänlig, bemöt andra som du själv vill bli bemött, tyvärr så är kunder sämst på just detta, dom verkar tro att det är butikens personal som suttit i baklokalen och snickrat ihop den produkt dom köpt och som gått sönder eller på annat sätt är felaktigt.

Å andra sidan tror jag knappast att jag skulle få snacka med personen som suttit i baklokalen.

Permalänk
Medlem

Ring proshop och säg åt dem att byta namn till noobshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Ganska vanligt att folk inte är reggade förens de behöver ställa en adekvat fråga.

Det är inte bara det .. en tråd på sweclockers med mycket svar syns i Google, och allt som oftast brukar affären eller tjänsten det handlar om svara ganska snabbt med .. Sweclockers är per automatik skitbra för sådant faktiskt, kan inte tänka mig nåt annat forum som har mer gensvar från producenter och försäljare.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som funderar på vad TS är för nån. Han reggade sig, skrev sitt inlägg och fyra minuter senare loggade han av forumet för att inte återkomma. Allt inom loppet av 5 minuter...Är man inte nyfiken på svaren i sin tråd?

Det luktar troll...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk

Bara att aceptera att du blev outsmarted.

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av lil_tiger.95:

Bara att aceptera att du blev outsmarted.

På vilket sätt blev han "outsmarted" enligt dig?
Butiken gjorde en tabbe med att skicka ut FEL produkt till honom, inte att de gjort något rätt.

Proshop är ett lurendrejföretag helt enkelt.
Snackar mycket, precis som ClickOK, men är urusla med service och allt annat...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av HCOC:

På vilket sätt blev han "outsmarted" enligt dig?
Butiken gjorde en tabbe med att skicka ut FEL produkt till honom, inte att de gjort något rätt.

Proshop är ett lurendrejföretag helt enkelt.
Snackar mycket, precis som ClickOK, men är urusla med service och allt annat...

Kanske det faktum att han betalade innnan han hade varan? *Facepalm*

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk

Verkar som att TS inte har speciellt mycket intresse av denna tråd, eftersom han bara skrev första klagoposten inom loppet av 4 minuter efter han registrerat sig, och sen loggat ut, och aldrig varit inloggad sen dess.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag förstår inte hur någon kan handla på ProShop- det syns ju precis överallt att de bara är ett gäng klåpare.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk

Tur jag sökte på "Proshop" i forumet innan jag bestämde mig för om jag skulle köpa min Samsung S27B970D från dem eller Inet. Nu blev valet enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Är det inte märkligt med alla dessa individer som registrerar sig här på SweC enbart för att skriva ett klagobrev mot en återförsäljare?

Med tanke på att det väl är sveriges största datorforum (eller iallafall nära) så är det inte konstigt att ungefär 3 pers på ett år har vänt sig hit för att få hjälp när de köpt elektronik och stött på problem.

Och majoriteten av folk som läser på forum är lurkare som inte har konton tills att dom faktiskt har något som är värt att skapa ett konto för.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Tur jag sökte på "Proshop" i forumet innan jag bestämde mig för om jag skulle köpa min Samsung S27B970D från dem eller Inet. Nu blev valet enkelt.

Å andra sidan var denna tråd mer än troligt bara trolling/nedsvärtning.
Inga fler posts från killen som gjorde den, det är den enda han någonsin gjort.
Han ger ingen information alls om vad som har hänt.

Så att lägga någon vikt alls vid denna gamla tråd är bara dumdristigt.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Å andra sidan var denna tråd mer än troligt bara trolling/nedsvärtning.
Inga fler posts från killen som gjorde den, det är den enda han någonsin gjort.
Han ger ingen information alls om vad som har hänt.

Så att lägga någon vikt alls vid denna gamla tråd är bara dumdristigt.

Kanske. Fast andra, både i denna tråd och andra, vittnar om liknade erfarenheter av butiken. Det behöver inte betyda att de alltid är dåliga, men det samlade intrycket gör ändå att jag helst undviker dem. Åtminstone den här gången. Speciellt med tanke på att det nu handlar om en dyr och ömtålig produkt och att någon skrev om att butiken är dåliga på att paketera varorna. Det skrämde bort mig som kund.

Fast jag vill vara tydlig med att jag inte vill smutskasta butiken. Jag har inga egna erfarenheter av dem, men jag är tacksam att andra delar med sig av sina, så att man som konsument har lite att gå på och själv bilda sig en uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Å andra sidan var denna tråd mer än troligt bara trolling/nedsvärtning.
Inga fler posts från killen som gjorde den, det är den enda han någonsin gjort.
Han ger ingen information alls om vad som har hänt.

Så att lägga någon vikt alls vid denna gamla tråd är bara dumdristigt.

Nåja, låt gå för att TS inte uppträder (uppträdde) särskilt seriöst. Dock gör det inte butiken till seriös för det.
Jag kommer iaf aldrig handla av dom igen. Påhittad lagerstatus, påstått borttappade mail, skickat fel produkter/"vägra" gå med på att de skickat fel produkter, hävdat att de inte har tagit emot återsända varor osv. De bryter säkert inte medvetet alltför mycket mot lagen. Men deras kundservice eller interna rutiner för den delen, lämnar allt att önska.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk

Kan bara säga att jag också haft dålig erfarenhet av proshop när jag beställde ett moderkort som dom var dom enda som hade på lager för ca 1.5 år sedan. När leverans dröjde och dröjde så ringde jag dom och dom försäkrade om att det skulle skickas inom en vecka. När en vecka hade passerat ringde jag igen och då skulle det absolut inte mer än 3 dagar till. Ytterligare en vecka gick och det visade sig att det kunde dröja upp till en månad, detta efter att ha blivit lovad att deras leverans var på väg ett flertal gånger. Jag kommer aldrig att handla från proshop igen.

Edit: ska kanske tilläggas att dom betalde tillbaka mina pengar även om det tog en månad extra innan jag fick pengarna på kontot, så dom är inget bluff-företag bara dåliga på kundservice.

Permalänk
Inaktiv

Och inte ett ljud från trådskaparen...känns seriöst...?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Kanske. Fast andra, både i denna tråd och andra, vittnar om liknade erfarenheter av butiken. Det behöver inte betyda att de alltid är dåliga, men det samlade intrycket gör ändå att jag helst undviker dem. Åtminstone den här gången. Speciellt med tanke på att det nu handlar om en dyr och ömtålig produkt och att någon skrev om att butiken är dåliga på att paketera varorna. Det skrämde bort mig som kund.

Fast jag vill vara tydlig med att jag inte vill smutskasta butiken. Jag har inga egna erfarenheter av dem, men jag är tacksam att andra delar med sig av sina, så att man som konsument har lite att gå på och själv bilda sig en uppfattning.

Skrivet av FoxOne:

Nåja, låt gå för att TS inte uppträder (uppträdde) särskilt seriöst. Dock gör det inte butiken till seriös för det.
Jag kommer iaf aldrig handla av dom igen. Påhittad lagerstatus, påstått borttappade mail, skickat fel produkter/"vägra" gå med på att de skickat fel produkter, hävdat att de inte har tagit emot återsända varor osv. De bryter säkert inte medvetet alltför mycket mot lagen. Men deras kundservice eller interna rutiner för den delen, lämnar allt att önska.

Skrivet av whiskerer:

Kan bara säga att jag också haft dålig erfarenhet av proshop när jag beställde ett moderkort som dom var dom enda som hade på lager för ca 1.5 år sedan. När leverans dröjde och dröjde så ringde jag dom och dom försäkrade om att det skulle skickas inom en vecka. När en vecka hade passerat ringde jag igen och då skulle det absolut inte mer än 3 dagar till. Ytterligare en vecka gick och det visade sig att det kunde dröja upp till en månad, detta efter att ha blivit lovad att deras leverans var på väg ett flertal gånger. Jag kommer aldrig att handla från proshop igen.

Edit: ska kanske tilläggas att dom betalde tillbaka mina pengar även om det tog en månad extra innan jag fick pengarna på kontot, så dom är inget bluff-företag bara dåliga på kundservice.

Ja visst kan det vara så att dom är dåliga/har dålig kund service. (inget jag upplevt den gången jag handlade hos dom, gick fort och var billigt)
Det jag menade och skrev var att, just fallet trådskaparen pratar om i denna tråd, inte bör användas som ett exempel till att inte handla hos dom.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die