Gigabyte Brix får medföljande trådlöst nätverkskort och prissätts

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Brix får medföljande trådlöst nätverkskort och prissätts

De fyra inledande modellerna i den ultrakompakta familjen Brix är på väg till marknaden och med detta avslöjas prissättningen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Vafasen kunde de inte vänta till Haswell? Dock roligt med en i7 i en sådan liten burk.

Permalänk
Medlem

Haswell och detta konceptet ser ju ut som en fullträff, verkar mer lockande än NUC till och med.

Permalänk
Medlem

Klart bättre än NUC som är ett stort tekniskt misslyckande...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Trevligt att det skalats av en centimeter på höjden. Känns bra mkt bättre än nuc bara därför.
Haswell borde vara en vinnare här då den likt NUCen lär ha värmeproblem (läs: köp rätt SSD).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Varför å varför ska dom använda samma värdelösa kylningslösning som i NUC? En liten skrikig laptopfläkt?

Varför inte sätta något som denna på processorn och suga ur luften genom toppen:

Eller använda chassit som en kylfläns:

Permalänk
Medlem

Otroligt trevligt!

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Haswell och detta konceptet ser ju ut som en fullträff, verkar mer lockande än NUC till och med.

Skulle du har lust att utveckla detta lite? Gärna via PM om du inte har lust att skriva här i tråden. Är nyfiken på att lära mig mer om barebone-datorer osv.

Permalänk
Medlem

Hade varit roligare med en AMD APU i så man hade kunnat spela lite på den.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Hade varit roligare med en AMD APU i så man hade kunnat spela lite på den.

Tänkte på det också men inte just för det där med spel utan för att som en TV-maskin hade en AMD-prolle varit klockren Zotac har ju lite modeller som man kan titta på att hänga bakom dumskärmen dock. Återbäring lite mer än en vecka bort

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Nähä, ingen S/PDIF på denna heller..

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Nähä, ingen S/PDIF på denna heller..

Fler än jag som vill ha? Skönt! Vill ju ha en musikdator!

Permalänk
Snusfri

Såg riktigt trevlig ut, synd bara att det är Gigabyte som gör dom.
Hoppas att fler märken hoppar på detta tåget med "NUC", kan bli riktigt trevliga kontors/surfburkar detta.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av crownofthorns:

Fler än jag som vill ha? Skönt! Vill ju ha en musikdator!

Precis, vill mata dac'en i vardagsrummet.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Vafasen kunde de inte vänta till Haswell? Dock roligt med en i7 i en sådan liten burk.

Det är ju i princip en notebook i7:a dock. Skulle hellre se något i stil med en QM modell, dvs 4 kärnor

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ozric:

Precis, vill mata dac'en i vardagsrummet.

Finns ju rätt gott om enkla USB-kort som ger S/PDIF ut men kan hålla med om att det är lite surt att behöva lägga ett par hundralappar till och ha en till pryl som sticker ut bara för att få digitalt ljud. Men det är ju ändå ett problem som är lätt att lösa.

Jag väntar med spänning på nästa generation med Haswell. Undrar om vi får se några R-processorer i en dator med den här formfaktorn. Ska även bli intressant att se vad de kan hitta på med AMDs processorer. En dag ska jag köpa mig en liten HTPC som även ska gå att spela lite enklare spel på och då vore något i den här stilen trevligt. För även mITX-chassin blir rätt stora om de ska stå i en TV-bänk. Ska jag bara lira emulatorer och enklare plattformsspel och liknande från Steam så ska ju integrerad grafik räcka rätt långt. Tänkte inte sitta i vardagsrummet och lira några tyngre spel utan mest ha kul med kompisar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Något sånt här ser ju inte helt dumt ut som mediaspelare tillsammans med någon enkel app för att styra datorn via mobilen. Om nu prestandan räcker till för film etc.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Ska köpa 4-5 liknande till fassans företag, men väntar nog tills Haswell finns ute. Hoppas det inte dröjer allt för länge bara.

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Något sånt här ser ju inte helt dumt ut som mediaspelare tillsammans med någon enkel app för att styra datorn via mobilen. Om nu prestandan räcker till för film etc.

Det räcker mer än väl för att kolla på film.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem
Skrivet av crownofthorns:

Fler än jag som vill ha? Skönt! Vill ju ha en musikdator!

Lite OT men kolla in denna http://www.raspyfi.com/
Dock USB DAC

Men billigare för enbart musik hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av crownofthorns:

Fler än jag som vill ha? Skönt! Vill ju ha en musikdator!

Du är inte ensam.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Hur f*n kan dom små pluttarna kosta över 3k? Dessutom utan hårddisk och operativsystem...

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Skulle Brixen med en i3:a kunna driva några spel, eller är den alldeles för klen för det?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Skulle Brixen med en i3:a kunna driva några spel, eller är den alldeles för klen för det?

Beror ju självklart på vilka spel det är du tänker på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Precis, vill mata dac'en i vardagsrummet.

Splitta HDMI-utgången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Beror ju självklart på vilka spel det är du tänker på.

Vilket är det mest krävande du tror att det skulle klara av de mer populära spelen släppta de tre senaste åren?
Jag pratar alltså om lägsta grafik, bara det fungerar i 30 fps typ.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Kul att de satsar på AMD också! Kan bli riktigt bra detta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kul att de satsar på AMD också! Kan bli riktigt bra detta.

Haha, ja, tycker den faktiskt är den intressantare. Ska bli skoj att se vad det blir för periferiprylar i den

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kul att de satsar på AMD också! Kan bli riktigt bra detta.

Japp, Kabini A4-5000 kan nog bli riktigt bra i denna, dessutom anger artikeln att det kommer vara en budget-modell, med tanke på att Celeron-modellen kostar 1649 kr så kanske vi får se an A4-5000 modell för 1500 kr, billig och bra HTPC eller något annat kul.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Haha, ja, tycker den faktiskt är den intressantare. Ska bli skoj att se vad det blir för periferiprylar i den

Jo, precis. I alla fall tills Haswell modellerna kommer ut.
Jag hoppas att de även tar med lite mer prestanda-orienterade AMD modeller också.