CS GO - Får inte korrekt upplösning (Hjälp)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

CS GO - Får inte korrekt upplösning (Hjälp)

Har en liten fråga här och jag har inte en aning om var jag ska posta frågan för bäst respons.

Men så här är det.
Jag gillar att lira CS GO och har problemet med att min nuvarande skärm verkar inte klara av en vettig upplösning för spelet
Det jag kör med nu är 1280x720 men det jag är van från tidigare är 800x600 alt 1024x768.

Men den skärmen jag har blir bara svart i dessa upplösningar inne i spelet och jag kan inte förstå varför.
Finns det någon som har en lösning på detta problem eller anser ni att jag bör skaffa en skärm som kanske är som benq 2420 alt 2411 för att få ut
den vettiga upplösningen som jag vill ha? Kan även tillägga att jag haft min S27A950D i ca 2 år så jag köpte den inte nyligen.

PS: Har även postat detta inlägg i skärm tråden.
Om det inte är ok för admin så får ni givetvis plocka bort den i skärmtråden för jag visste som sagt inte vilken som skulle ge bäst respons.

Tacksam för svar.
//TS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2008

kolla över både inställningarna på skärmen och på kontroll panelen i grafikkortet så du inte använder någon stretch funktion. kolla sedan om det funkar. då borde du få en svart kant runt bilden. efter det kan du testa att stretcha ut bilden till valfri storlek.

dock rekommenderas att köra spel i native resolution. dvs den upplösning din skärm är gjord för att köra saker i. läs lite mera om native resolution här tex http://en.wikipedia.org/wiki/Native_resolution