Windows 8.1 med startknapp och direkt till skrivbordet

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna ladda ner preview-versionen direkt som en uppdatering i W8 eller måste man installera om Windows?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Fortsätter med Start8 då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Snusfri

Horribelt.
När skall folk inse att ModernUI ÄR startmenyn, bara att den är större, snyggare, betydligt mer flexibel och inställningsbar än tidigare.
Men det är ju inne att hata Windows 8...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rankko:

Jag förstår verkligen inte vitsen med att starta en fullskärmsapplikation bara för att starta ett program.

Precis, det är fullständigt värdelöst i min mening. Minsta lilla skräp som kommer från Microsoft körs i fullskärmsläge och kräver en idrottsatlet för att leta upp simpla saker som inställningar för det programmet.

Hela Modern UI borde stanna helt och hållet till surfplattor, ENDAST.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Duger det inte så använd något annat operativsystem. Man behöver inte ha särskilt mycket tankeverksamhet för att komma på det själv.

Windows är ett måste och har man vill spela, och bortser man från Modern UI så är Windows 8 det bästa Windows idag då det är en aning snabbare än 7an, speciellt om man använder SSD. Med Start8 så har jag inte satt en fot i Modern UI. Den hoppar direkt till desktop när man loggar in och man har tillgång till en riktig startknapp. Detta ska dock inte behövas, utan Microsoft borde fatta att folk med desktop inte är intresserade av Modern UI.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Helt meningslös knapp om man kommer till den där rötna Modern UI. Man vill ju inte ha en startknapp om man inte får en startmeny.......

Bättre lycka nästa gång Microsoft!

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem

Trevligt, då kan jag avinstallera "windows 8 startscreen customizer snart" :). Bara ordna så man kan ställa in lite färger osv på tiles så ryker det sista konfigurations "verktyget" också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Har man tre-fyra skärmar, så är inte helskärms-UI't så illa, IMHO. Det stör ju bara det på skärmen längs till vänstar för mig.
Men, på en laptop är det ju helt värdelöst...

Permalänk
Avstängd

vad hände med alla inlägg mitt försvann också avr det verkligen så illa att posta en yt video vad det påminner mig om?

iallafall som jag sa tidigare så är det nära men inte tillräckligt

tycker iallafall om att man kan ha samma bild så alla plattor kan visa sig på skrivbordet istället för utanför

men ja videon var väl inte speciellt barnvänlig men inte speciellt mycket var en weirdal sång iallafall förlåt för att jag postade den

Permalänk
Inaktiv

Vad bra då kanske man köper W8 ändå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Barak:

Ser inte vitsen med startknappen så länge den bara tar en till modern ui.

Det verkar som om man får köra Windows 7 ett par år till. :annoyed:

Permalänk
Medlem

Alltså dom måste vara dumma i huvvet som inte ger användarna vad de vill ha! Jag har en stationär PC och vill inte ha ett tablet os och växla mellan desktop och modern ui.

PC branchen går på känna nu pga ingen vill köpa en ny pc med Win 8, Microsoft bidrar ju till PC:s undergång just nu.

Vad är det som de envisas med att inte ha klassiska startmenyn, dom kunde ha så man kunde välja den i alla fall, så kan folk växla och få det bästa av två världar så är alla nöjda!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk

det är ju "flavour of the year" att hata Win8. Kvittar nog exakt precis vad dem gör så gnälls det.

Skulle dem släppt ett nytt OS som var identiskt till Windows 7 eller? Jag är ingen fan av metro själv jag tycker det är för stort grafiskt och stökigt, men jag är inte rädd för lite förändring. Jag kör Classic Shell dock för jag är old schooler, resten av operativsystemet är kanonbra.

Det är riktigt pinsamt läsa vissa inlägg som JAHAPP 2-3 år till av windows 7. Lider du av windows 7 eller?

nollor..

Föregående post har ju helrätt i sin idé om att få välja hur man vill ha det.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Northbane:

jättemånga som använder dator och saknar tangentbord menar du? ;-P

Ganska många hundratusentals personer tänker jag mig. Surfplattor eller HTPC bara för några snabba exempel. Även många som har dator i köket etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Duger det inte så använd något annat operativsystem. Man behöver inte ha särskilt mycket tankeverksamhet för att komma på det själv.

Jag hade gärna använt ett annat OS, om det inte var så att nästan alla utvecklade sin mjukvara för Windows.

Anywho, någon som har en uppskattning på hur lång tid det kommer ta innan Windows 9 (eller nu vad det kommer kallas) släpps? Tror faktiskt att operativsystemet efter 8.1 blir mycket bättre då 8.1 kan ses som ett "test" att försöka smälta samman två olika saker.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

skönt att folk skriver att nu kan man köra win 8 ? för att det finns en knapp som tar en till startskärmen?.............vet inte ens om jag villl kommentera

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Om det stämmer och tar sig hela tiden så missar Microsoft totalt.

De tar bort funktioner som vissa gillar och gör ändå inte de som klagar nöjda. Smooth moove exlax.

Det enda rätta är naturligtvis att låta användaren välja och vraka mellan de funktionerna i 7an och 8.0, mn det kommeer de aldrig fatta. Är hoppet ute?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Detta borde folk också kolla på ni som är intresserade av Windows 8.

http://www.dreamhack.se/dhs13/2013/05/30/mastering-windows-8-...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller allt gnäll och klagande. Windows 8 med start8, classic shell eller Ex7forW8 etc. så behöver man inte se ett spår av Modern UI.
Skulle aldrig någonsin byta tillbaks till Windows 7, då det är såå seegt jämfört med Windows 8.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk

När Microsoft fixar problemen så gnälls det ändå! Ironi!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Det tog ju startmenyn fram tills windows xp/vista innan den blev ordentligt användarvänlig innan dess var den ju mer eller mindre horribel och inte så lätt för ovana datoranvändare att navigera i. Och trots utvecklingen av startmenyn så var det många (eller åtminstone många fall jag stötte på) som envisades med att köra den klassiska startmenyn.
Jag säger inte att ModernUI är världens bästa gränssnitt... Oanvändbart är det inte (det gör ju vad det är tänkt att göra, starta program) men likt många andra nya grejer finns det saker att förbättra.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Förstår inte vad folk gnäller om, kan inte minnas sist jag använde startknappen. Tror folk måste lära sig att använda tangentbordet ordentligt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

När Microsoft fixar problemen så gnälls det ändå! Ironi!

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså har Microsoft fixat problemet?

Du äter pannkaka med gaffel, som du tycker är gott.

Microsoft ger dig grönsakssoppa som du får äta med sked.

Du säger till Microsoft att du hellre äter pannkaka.

Microsoft tar ifrån dig skeden, ger dig gaffeln, och har då löst problemet? Nej, justdet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Wat, det är ju i princip ingen skillnad mot innan? Starknappen ska väl ändå öppna startmenyn inte jäkla Modern UI eller vad skiten nu heter. Hade tänkta byta till 8.1 från min 7'a men så blir det inte nu. Undrar verkligen vad dom på microsoft röker, måste vara starka grejor i alla fall.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av THB:

Horribelt.
När skall folk inse att ModernUI ÄR startmenyn, bara att den är större, snyggare, betydligt mer flexibel och inställningsbar än tidigare.
Men det är ju inne att hata Windows 8...

När ska folk inse att alla funktioner du rabblar upp här kanske inte faller alla smaken? Tycker personligen att Win8 har sina fördelar, men det finns även vissa funktioner som jag inte är lika förtjusta och förhoppningsvis så rättar MS till dessa i 8.1. Jag köper att du som många andra är jättepositiv till Win8, men snälla acceptera att alla kanske inte är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highsound:

Förstår inte vad folk gnäller om, kan inte minnas sist jag använde startknappen. Tror folk måste lära sig att använda tangentbordet ordentligt.

Håller med, förstår inte varför man skulle vilja ha tillbaka den för... Jag har absolut inte saknat den, bara en ful windows logga som tog upp plats. Mycket finns ju genvägar till nu med hjälp av tangentbordet. Super smidigt

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jasså har Microsoft fixat problemet?

Du äter pannkaka med gaffel, som du tycker är gott.

Microsoft ger dig grönsakssoppa som du får äta med sked.

Du säger till Microsoft att du hellre äter pannkaka.

Microsoft tar ifrån dig skeden, ger dig gaffeln, och har då löst problemet? Nej, justdet.

Sry läste artikeln i all hast och missuppfattade det hela. Så du har helt rätt och fel av mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Det var troppen, blir att gå från mitt köpta fail8 till "student" win7, tänker inte stödja denna galenskap en sekund till!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Sry läste artikeln i all hast och missuppfattade det hela. Så du har helt rätt och fel av mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lätt att missa. Tyvärr har journalister grötat ihop startknappen och startmenyn så till den milda grad att Microsoft tydligen fått för sig att det är knappen folk vill ha. De borde fundera på ny slogan:

"Microsoft - Making it easier to eat soup with a fork since October 2012."

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Microsoft får göra vad dom vill med sitt kassa win8 jag kommer att förtsätta med win7 flera år till.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate