MSI GT70 med Core i7-4930XM "Haswell" och Geforce GTX 780M

Permalänk
Korsordsguru

Samma dator fast DevilTech-brandad finns ute också. http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/62a294ef01d6d077956... Tryck på röda knappen som läser "Konfigurieren" för att välja komponenter. Köper man en deviltech och beställer övriga komponenter (som hårddiskar och RAM) från billiga svenska butiker så går det nog att få rätt lika setup för säkert 5000-10000 spänn mindre.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Vad menar du ? Asus G serie har lika mycket plast om inte mer. Asus G serie har bara aluminium på övre halva av T-bordet, resten är plast.

Som sagt tidigare så är det svårt att göra en gaming maskin helt i aluminium då vikten skulle öka med 1-2 kg.

Plocka isär en och undersök så får du se istället för att gissa men vi kan börja här. Sen att du bara tittar på skalet är skrattretande OCH dessutom misslyckas med att redan där se hur mycket bättre ASUS:en är.

1. Den ruggade ytan på ASUS:en känns betydligt mer kvalitè.
2. Lyfter du en ASUS så känns den helt stabil i bygget. Lyfter du en MSI så knakar det i plasten.
3. ASUS:en är förstärkt på insidan plus att den tål mer redan från början pga bygget.
4. Tappar du en MSI så ryker det med största sannolikhet en plastbit från sidan medans ASUS:en får ett litet stötmärke.
5. Kylningen bra mycket mer sofistikerad i ASUS än MSI, går tystare och håller längre.
6. Monteringen av skärmen på en MSI är riktigt dålig iaf på tidigare modeller, jättestor sannolikhet att det kommer bli ett gap på vänster eller höger sida vid gångjärnen om du inte är jättenoga med hur du öppnar locket. Har lagat många MSI där man fått byta locken på pga att skruvfästet lossnar från locket. Är detta åtgärdat på GT70?

Tycker det räcker för att säga att MSI är skit kvalitè.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Vi har support och servicen har förbättrats avsevärt på senare tid. Det har hänt en del sedan 2008.

Du har inte varit i närheten av en GT70, märker jag. Visst, allting är inte jättestyvt, men det är definitivt inte det plastigaste du hittar på marknaden.

Klart jag har varit i närheten av en och jag skrev faktiskt inte att den var plastigast men däremot har ASUS bra mycket mer kvalitèts känsla.

Sen vet jag inte om det blivit så mycket bättre, sist jag var i kontakt med t.ex Captech så fanns det 1 representant i Sverige man kunde prata med som ÅF per telefon. Men du kanske kan upplysa alla här på forumet numret till eran support? Det står inte ens under kontakta oss på eran MSI.EU site? Och var finns servicen...ringer man till Infocare eller Anovo så får man emaila sin fråga som sedan måste mailas till teknikern som sedan svarar inom 1-2 veckor.