Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

Har inte kunnat bestämma mig än för vilken mobil jag ska beställa. Velar lite mellan Samsung eller lg.

Skickades från m.sweclockers.com

LG

Permalänk
Medlem

LG G2 om du vill ha bra batteritid, Nexus 5 annars då den är snäppet bättre på nästan alla andra punkter, inklusive kameran. Batteritiden på Nexus 5 är medioker/hyfsad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

LG G2 om du vill ha bra batteritid, Nexus 5 annars då den är snäppet bättre på nästan alla andra punkter, inklusive kameran. Batteritiden på Nexus 5 är medioker/hyfsad.

Nexus 5 har dock mycket sämre kamera än G2, allting blir gult när man plåtar med Nexusen. Nexus 5 har sämre batteritid och det vet jag för jag har en av varje. G2 får mer benchmark score om man tycker sånt är viktigt, t.ex antutu, quadrant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Nexus 5 har dock mycket sämre kamera än G2, allting blir gult när man plåtar med Nexusen. Nexus 5 har sämre batteritid och det vet jag för jag har en av varje. G2 får mer benchmark score om man tycker sånt är viktigt, t.ex antutu, quadrant...

EDIT: Missade att du redan hade skrivit att G2 har bättre batteritid

Permalänk
Medlem

LG G3 (september?) som förstaval för android.
LG G2 som andraval för android (matchar prisklass)
Iphone 6 (oktober?) som förstaval för iOS.
Ingen alls som förstaval för windows phone. Provat Lumia 1020 med 44mpxl kamera och det kändes ungefär som att köra en volvo 240, jämfört med en Audi A6.

Referenser: Ägt iphone 4, Galaxy S2, Galaxy Note 2, Galaxy S4. Samsung är bra på marknadsföring men levererar undermåliga produkter.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Nexus 5 har dock mycket sämre kamera än G2, allting blir gult när man plåtar med Nexusen. Nexus 5 har sämre batteritid och det vet jag för jag har en av varje. G2 får mer benchmark score om man tycker sånt är viktigt, t.ex antutu, quadrant...

Jasså? Hade du faktiskt haft koll så skulle du veta att "gulheten" är ett resultat av felande vitbalans och något som fixats genom Android 4.4.2 och Google Camera.
Nexus 5 hade till en början en usel kamera app, men den har fått flera uppdateringar och flyttat in i Play Store sedan dess. Dessa uppdateringar gör en enorm skillnad och de är anledningen till att Nexus 5 nu är bättre än G2.

Sedan hade du även vetat att G2 fuskar i benchmarks. Den är faktiskt inte snabbare än Nexus 5 alls, snarare tvärt om då Nexus 5 har mindre bloat och en nyare version av Android (4.4.3).
Här är en länk till en artikel om fusk på Android:
http://www.anandtech.com/show/7384/state-of-cheating-in-andro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jasså? Hade du faktiskt haft koll så skulle du veta att "gulheten" är ett resultat av felande vitbalans och något som fixats genom Android 4.4.2 och Google Camera.
Nexus 5 hade till en början en usel kamera app, men den har fått flera uppdateringar och flyttat in i Play Store sedan dess. Dessa uppdateringar gör en enorm skillnad och de är anledningen till att Nexus 5 nu är bättre än G2.

Sedan hade du även vetat att G2 fuskar i benchmarks. Den är faktiskt inte snabbare än Nexus 5 alls, snarare tvärt om då Nexus 5 har mindre bloat och en nyare version av Android (4.4.3).
Här är en länk till en artikel om fusk på Android:
http://www.anandtech.com/show/7384/state-of-cheating-in-andro...

Mjukvaru-uppdatering för kameraproblemet, fine. Men för nummer #2, tror jag ingen i sina sinnes fulla bruk egentligen bryr sig om 0.10 sekunder hit eller dit. Ungefär som min far som ställde in sin projektors inställningar med ett helt team, utrustning med mera för att få så nära 100% färgåtergivelse som möjligt. Det slutade med att jag kom dit och ställde om lite och fick kommentaren "fan nu ser det ju mycket bättre ut!".

Lite snabbare, lite bättre, mer korrekt. Allt sådant är något som du egentligen, som slutkonsument, inte ska behöva bry dig om. Sålänge som upplevelsen är okej för dig, så ska det inte spela någon roll om det finns ett alternativ som är 4% snabbare.

Förbannade prestandaorienterade konsumentsamhälle.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z1 Compact utan tvekan.

Permalänk
Skrivet av NoWin:

Sony Xperia Z1 Compact utan tvekan.

Beställde en Sony xperia z1 nu