Skillnad PCIe 2.0/2.1 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013

Skillnad PCIe 2.0/2.1 ?

Var ett tag sedan man tittade på grafikkort. Men har nu fått en gammal HP dc7700 SFF och funderar på att uppdatera grafiken lite med ett Geforce 210 eller Radeon HD 6450. Dock när man tittar på dessa så står de omväxlande som PCIe 2.0 eller 2.1 beroende på vilken sida man tittar på.
HP'n har PCIe 2.0 så vågar man då satsa på ett med 2.1? Eller ska man ta något äldre som Radeon HD 5450?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

Du kan köra 3.0 i 1.1 utan att det märks skillnad. Under 1.1 så börjar skillnaden märkas i from av tusendelar i benchmarks Tror nog du vågar

Skickades från m.sweclockers.com

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Aene:

Var ett tag sedan man tittade på grafikkort. Men har nu fått en gammal HP dc7700 SFF och funderar på att uppdatera grafiken lite med ett Geforce 210 eller Radeon HD 6450. Dock när man tittar på dessa så står de omväxlande som PCIe 2.0 eller 2.1 beroende på vilken sida man tittar på.
HP'n har PCIe 2.0 så vågar man då satsa på ett med 2.1? Eller ska man ta något äldre som Radeon HD 5450?

Du är, hoppas jag, medveten om att du pratar om grafikkort som i princip bara klarar av att visa skrivbordet och powerpoint-presentationer?

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av TheFlyingFin:

Du kan köra 3.0 i 1.1 utan att det märks skillnad. Under 1.1 så börjar skillnaden märkas i from av tusendelar i benchmarks Tror nog du vågar

Fast finns det något 3.0 kort som kan drivas av en PSU på 240W?

Skrivet av Zcenicx:

Du är, hoppas jag, medveten om att du pratar om grafikkort som i princip bara klarar av att visa skrivbordet och powerpoint-presentationer?

Sant, men jag har en vag förhoppning att något av dem ska klara av enklare klipp i t.ex. Youtube bättre än det inbyggda. Men där kanske jag har fel?