Asus laddar om ROG för Haswell – introducerar vattenkylda GTX 770 Poseidon

Permalänk
Cylon

Asus laddar om ROG för Haswell – introducerar vattenkylda GTX 770 Poseidon

På mässan Computex lanserar Asus flera nya produkter i serien Republic of Gamers, bland dessa påkostade moderkort för Intel Haswell och ett nytt Geforce GTX 770 förberett för vattenkylning.

Läs artikeln

Permalänk
Medlem

Now we're talking!

Grafikkort baserade på Nvida med vattenkylning är precis vad jag väntat på
Nu återstår det bara att Asus ROG Maximus VI Formula kommer som ett Genie så kan man uppgradera hela riggen.

Permalänk
Medlem

Såg riktigt bra ut!

Permalänk
Discokungen

Herregud vad fult grafikkort. Det lär inte hjälpa om man har mer än ett heller....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Herregud vad fult grafikkort. Det lär inte hjälpa om man har mer än ett heller....

Skulle ta den designen tusen gånger om jämfört med dina grafikkort om man säger så
Ser ju ut som luftfilter vid en snabb titt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Exakt! Verkligen inte ROG-design på den. Hur svårt hade de varit att göra något i Matrix-stil och de borde använt 780:n, hade säkert tilltalat fler entusiaster.

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt och snyggt grafikkort! En sån här kylare på ett GTX780 eller Titan, och jag hade varit riktigt intresserad.

Permalänk
Medlem

Hade varit coolare med ett 780 istället för 770

Permalänk
Medlem

Quick! Kill it before it lays eggs!

Permalänk
Medlem

Awesome med monterade vattenblock vid köp! Har länge undrat varför det är så ovanligt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av X1t:

Awesome med monterade vattenblock vid köp! Har länge undrat varför det är så ovanligt.

1, Det är dyrt.
2, Marknaden är väldigt liten.

Permalänk
Medlem

Jag älskar Anus oj Asus Nä men iaf damn va hjärtat höjde massa +++++ till Asus nu.

Permalänk
Medlem

DAT mITX <3333333333333333

Permalänk
Medlem

Intressant är att det verkar vara 1/2 gänga åtminstone.
Fast grafikkort med både fläkt och vatten fick jag inte ihop riktigt, bort med fläkten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Hade varit coolare med ett 780 istället för 770

mjo skumt val. Vem kör custom vatten kylning och bara ett 770? Sen klockar väl 770 rätt dåligt gjorde de inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Intressant är att det verkar vara 1/2 gänga åtminstone.
Fast grafikkort med både fläkt och vatten fick jag inte ihop riktigt, bort med fläkten...

Lite billigare Ett litet vattenblock på GPU:n istället för ett heltäckande som kyler RAM och andra komponenter. Fläkten får kyla resten.

Permalänk
Medlem

Asus ROG Maximus VI Formula såg riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk gnäller hur hårdvaran ser ut....sjukt! Vem fan bryr sig? Du ska förövrigt titta på skärmen och inte små r*nka och kolla å¨hårdvaran.

Permalänk
Medlem

Itx-gurkan är intressant, men vrm-dotterkortet som sticker upp ställer till det med luftflödet för min del, så det får nog bli någon annan tillverkare.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av backfeed:

Itx-gurkan är intressant, men vrm-dotterkortet som sticker upp ställer till det med luftflödet för min del, så det får nog bli någon annan tillverkare.

Tror nog inte det är några större problem

Kommer nog göra väldigt liten förändring i luftflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tror nog inte det är några större problem

Kommer nog göra väldigt liten förändring i luftflöde.

Det beror på, chassit kommer troligen vara extremt trångt, och vrm-utstickaren blockerar utblåset som jag har tänkt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derileec:

Fattar inte varför folk gnäller hur hårdvaran ser ut....sjukt! Vem fan bryr sig? Du ska förövrigt titta på skärmen och inte små r*nka och kolla å¨hårdvaran.

Jaha du de är alltid nån jävel som är aldrig nöjd med hårdvaran, :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derileec:

Många bryr sig Det är därför tillverkarna gör produkterna estetiskt åtråvärda Efterfrågan är stor för bättre design. Eftersom hårdvaran nästan är identisk mellan tillverkarna måste de särskilja sig på något sätt. Det är också därför chassin kommer med fönster och fläktar kommer i olika färger etc Många vill ha snygga datorer invärtes och utvärtes.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Uzanar:

Skulle ta den designen tusen gånger om jämfört med dina grafikkort om man säger så
Ser ju ut som luftfilter vid en snabb titt!

Tuff kille. Men det är mer hur det ser ut med vattenkylning som är det intressanta i sammanhanget. Det här ser skit både med och utan vattenkylning. Mina ser mycket bättre ut än du tror med luftkylare, fast mycket bättre med vattenblock!

Edit: Sen kan jag inte direkt påstå att jag köpte dem av annan anledning än att de är tysta 570s med riktigt bra VRM-del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Tuff kille. Men det är mer hur det ser ut med vattenkylning som är det intressanta i sammanhanget. Det här ser skit både med och utan vattenkylning. Mina ser mycket bättre ut än du tror med luftkylare, fast mycket bättre med vattenblock!

Edit: Sen kan jag inte direkt påstå att jag köpte dem av annan anledning än att de är tysta 570s med riktigt bra VRM-del.

Synd bara att spelen ser förjävliga ut på din datorskärm.
Oj glömde nästan att det viktiga är vad som finns inuti det stängda datorchassit, my bad.

Permalänk
Snusfri

Lugna ner sig nu grappar.

Ontopic: snuskigt porriga prylar från Asus dock

Permalänk
Medlem

Var är mitt 780 asus???

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

mjo skumt val. Vem kör custom vatten kylning och bara ett 770? Sen klockar väl 770 rätt dåligt gjorde de inte?

770 är 680, och de klockar riktigt bra, uppåt 1300mhz

Skrivet av Derileec:

DON'T TELL ME WHAT TO DO!

Permalänk
Medlem

Har svårt för att uppskatta Formula kortet eller de övriga ROG. Känns lite som bara för gamers ska ha det MÅSTE det vara rött och svart. Sen ska det vara "snygg" design. Visst i första anblick ser det väl lite tufft ut men att hela kortet följer samma tema gör det bara för mycket. Går inte hem hos mig.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt snyggt tycker jag, men så mycket jobb för bara ett GTX 770? :/

Skickades från m.sweclockers.com