Begränsa en annan dators internet

Permalänk
Medlem

Begränsa en annan dators internet

Tja som rubriken lyder undrar jag om jag kan begränsa en annan dators internet med antingen program eller inställning i routern. Har en Thomson TG789vn router med full åtkomst. Kan även få tag på offrets dator vilket tyvärr är en mac.

Permalänk

NetLimiter
Har dock inte använt det själv men många rekommenderar detta. Fungerar bara på Windows dock

Permalänk
Skrivet av linuscool2:

NetLimiter
Har dock inte använt det själv men många rekommenderar detta. Fungerar bara på Windows dock

Dvs helt värdelöst?:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingee:

Tja som rubriken lyder undrar jag om jag kan begränsa en annan dators internet med antingen program eller inställning i routern. Har en Thomson TG789vn router med full åtkomst. Kan även få tag på offrets dator vilket tyvärr är en mac.

Du ska kunna göra de i Routern offrets dator är uppkopplad på.
Så kolla runt i routern för de ska finnas i nästan alla routers.

Permalänk

Du använder Telias "smart" router, det betyder att du INTE har full åtkomst.

Permalänk
Medlem

Du kan använda QoS om din router stödjer det.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Wingee:

"offrets dator"...?

Vänligen vidareutveckla detta med "offer". Beroende på ditt svar kan jag tänka mig att tillåta tråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

"offrets dator"...?

Vänligen vidareutveckla detta med "offer". Beroende på ditt svar kan jag tänka mig att tillåta tråden.

Menar den datorn som jag vill begränsa internet åtkomsten på, det vill säga min systers dator då hon inte behöver full hastighet för hennes behov. Jag själv får stora problem i spel med Ping ifall hon gör något krävande på sin dator som drar onödigt mycket kraft från internatet Hoppas du förstår vad jag menar!