Red Faction Guerrilla kraschar under starten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Red Faction Guerrilla kraschar under starten

Hejsan,

Tänkte börja spela lite Red Faction igen, som jag haft på steam i några år, och spelat många gånger sen dess, senast för kanske 3 månader sen,
men idag ville det inte funka, utan kraschar under start-up, jag provar att verifiera filerna via steam, och alla är godkända, provar att installera om det (har jag säkert gjort 5 gånger redan under dan), provat att stänga av DX10 via launch options, provat att installera om GFWL, avinstallerat C++ 2005 för att se om den försöker installera om den, vilket den inte gör, under alla gånger jag tagit bort spelet helt för att sen ladda ner det om igen så har den inte en enda gång velat installera program som behövs när man ska köra det första gången, som alla steam spel brukar.

Till slut tröttnade jag och laddade ner spelet från PB, tänkte, jag har ju trotts allt en CD-key för spelet, fast spelet är låst till steam, men har ju trotts allt köpt spelet. Provade med min CD-key för den nerladdade ISOn, och det funkade att installera, men spelet fortsätter att krascha.

Några tips?

EDIT: Tydligen funkar det att starta spelet en gång per installation, stänger man ner det och försöker igen kraschar det direkt, och måste ominstalleras för att vilja fungera igen.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |