Permalänk
Hedersmedlem

Tog mig friheten att fixa till länkarna till bilderna. Nästa gång behöver du enbart klicka på IMG under Links to share this image och kopiera in den.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Tog mig friheten att fixa till länkarna till bilderna. Nästa gång behöver du enbart klicka på IMG under Links to share this image och kopiera in den.

Tack så mycket! Okej, då gör jag på det sättet!

Permalänk

Här några nya bilder

Den sista är jag inte helt nöjd med men ville prova ett löv i macro med sepia färger

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

Woodpecker by NeXur, on Flickr

IMGP2668 by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Testat lite nya bildbehandlngsprogram..
här är en bild som jag inte vart nöjd med
testade att bearbeta den men kanske gick lite överbord med färgerna

Permalänk
Medlem

Tog friheten för att testa min nya systemkamera, Nikon D5200, med de 2 enda objektiven som jag äger (än så länge).

Tagen med Sigma 24-70 mm 1:3.5-5.6 UC, vid Slagsta strand, söder om Stockholm.

Beach by miskasaarikko, on Flickr

Sambon min som tog friheten att prova kameran och objektivet vid kvällskvisten, i närheten av Flottsbro, söder om Stockholm.

Sunset behind Alby by miskasaarikko, on Flickr

Provade även med standardobjektivet, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, hur det blir att fotografera porträtt.

Dollar yawns by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Lite turistande på hemmaplan:

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Uppfräschad och sommarfin för semestern dag 3 och 160km redan.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Testa lite annat.

300613 by Linussj, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja den är tagen med min iPhone men den vart så vacker. Tarifa, Spanien.

Också tagen med telefonen men det var det enda jag hade i Spanien. Helt naturlig ingen redigering är värt att tillägga. Estepona, Spanien.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Den va fin!

Geddeholm harbor by attila96, on Flickr

Geddeholm avenue by attila96, on Flickr

Raninbow by attila96, on Flickr

Ett exempel på när 16mm på DX inte räcker till. Och inte var det lätt att ta en bild till, då jag satt i en allt annat än stilla båt.

Trifolium by attila96, on Flickr

Heliconiinae by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En ung skata som verkar aningen förvirrad över livet
Fotat genom köksfönstret, croppad.

Den ville in på våran veranda med glasdörrar så den traska rakt in i glaset "boing "och ramla omkull. Sen backa den en bit och traska igen "boink".. igen och igen.. efter typ 20 försök gav den upp. Sen försöker den äta allt möjligt som blommor och grus..

Kanske är det så unga skator gör för att lära sig vad vet jag men lite lustigt ser det ut hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Den va fin!

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Från Thailandsresan

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem

Regn regn regn...

Hela dagens album:13-07-03

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Iris by attila96, on Flickr

Chroicocephalus ridibundus by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fräck! Ser nästan ut som att du dirigerat dem och bett dem ställa sig i perfekt position.

Permalänk
Medlem

Gott kaffe hör sommaren till

Monsun Malabar, Yellow bourbon och Sidamo.

Blir lite os när man rostar i ugn, köksfläkten orkade inte med och katterna tog till balkongen. Bra blandning blev det, ca 50% Malabar och lika delar av resten.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-1:

Fräck! Ser nästan ut som att du dirigerat dem och bett dem ställa sig i perfekt position.

Tack! Jajamen, väluppfostrade måsar, det där!

Coenonympha arcania by attila96, on Flickr

Bertil by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DSC_0570 by Tic^, on Flickr

P7010780 by Tic^, on Flickr

DSC_0577 by Tic^, on Flickr

DSC_0089 by Tic^, on Flickr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Ett par bilder från föregående helg i Norge.

Gröthogna by Joakim Östberg, on Flickr

Reindeers by Joakim Östberg, on Flickr

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Två snygga bilder som tyvärr blir förstörda med en alldeles för stor stämpel...

Visa signatur
Permalänk

Tagen med en Nokia Lumia 920 på Bali, Indonesien!

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av linsjb:

Två snygga bilder som tyvärr blir förstörda med en alldeles för stor stämpel...

Jo tyvärr... men stämpeln får vara kvar då jag haft bilder som använts olovligen utan att jag ens omnämts.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk

Precis köpt en Sony NEX-5R.
Mycket att lära sig jämfört med gamla P&S, men det kommer nog så småningom!

Power Meet i stan, så rätt mycket intressanta bilar att se.

Katten fick äta frukost på balkongen!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Gör ett debutinlägg här. Tog precis detta foto när grannens papegoja smet från balkongen och satte sig i körsbärsträdet nedanför.