Microsoft låter utgivarna reglera begagnatmarknaden för Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Det beror ju helt enkelt vilka villkor som gäller i den aktuella licensen, har man personliga kort i lokaltrafiken ger det bara en viss person rätt att åka. Har man opersonliga kort kan man låna ut dom bäst man vill alternativt sälja efter att halva tiden är förbrukad etc.

Utvecklingen går numera åt det förstnämda hållet inom området digital underhållning, kanske kan fler typer av dataprogram ansluta sig till affärsmodellen så småningom.

Tyvärr (om man nu ser det så) har Steam visat vägen, utan framgångarna för denna butik är det väl tveksamt om denna utveckling startat nu.

. Det intressanta är väl egentligen vilka av alla dessa licensvillkor som faktiskt är bindande för en konsument. Nya försäljningssätt ger nya problem och det behövs i mitt tycke lite klara besked om vad som egentligen gäller.
Steam själva använder t.ex både termerna "köp" och "prenumeration" och frågan är vilken typ av avtal konsumenten egentligen ingått.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag kan inte riktigt hålla med att spelet är en "upplevelser". Alla saker är ju en upplevelse, även när man sätter sig i en Ferrari och kör iväg eller sätter sig i en soffa. ATt gå på bio så betalar du inte bara för filmen, utan för upplevelsen med den stora duken och ljudet.

Därför tycker jag att spel skall gå säljas vidare. På samma sätt som du kan kränga ett gammalt kubbspel. Biobiljetten är en förbrukningsvara, vilket ett spel inte är. Du får ju spela om spelet flera gånger. Däremot så måste du betala en ny biljett för biofilmen även om du väljer att se filmen 3 ggr.

Det finns en skillnad mellan kubb och digitala appar. Kubben slits när man spelar med den. Dvs värdet på kubben sjunker med användningen. Digitala appar/spel för mobiler och konsoler sjunker inte i värde efter användning. Köper du Angry Birds för 50kr så skulle du kunna sälja den begagnad för 50 kr (om det var tillåtet). Jag förstår om företagen bakom apparna inte vill ha en oreglerad andrahandsmarknad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag känner många som köper/säljer begagnat spel på 360 och PS 3. Istället för att det samlar damm säljer de det vidare och köper annat begagnat, Detta ser inte bra ut för dem. Tyck vad ni vill om dessa affärer som säljer begagnade spel. Men någon och nånstans måste det finnas en plats ( en affär ) som folket kan gå dit och bläddra bland spelen. Sen går väl en summa till att hålla spel affären öppen också.

Permalänk
Medlem

Piratkopiera!

Hoppas folk leechar skiten ur de spelen som inte går att sälja begagnade!
Köper man en produkt äger man den sedan och ska få göra va fan man vill me den. Patetiskt av MS att böja sig för utgivarna.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Musikälskare

Gratis reklam för Playstation, vem kommer vilja köpa denna smörjan...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Gratis reklam för Playstation, vem kommer vilja köpa denna smörjan...

det lär ju säkert bli liknande på ps..med

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Men när folk väljer att köpa PS4 istället så är det ändå Microsoft som får ta smällen.

Dom som köper PS4 kommer sannolikt inte ha något uppkopplingskrav var 24:e timme och ingen kinnect. Däremot precis samma system för att begränsa andrahandsmarknaden för spel som XBone. Dom har till och med själva sagt att dom kommer att lämna det upp till utgivarna huruvida dom vill se dessa begränsningar, vilket är exakt samma fåra som vi nu fick bekräftat att microsoft valde.

Förhoppningsvis har dom ingen månadsavgift för multiplayerspel, enligt mig ett stort otyg. Speciellt som inte microsofts servrar till väldigt liten del drabbas av multiplayerspelen, det är ju speltiverkarens ev egna dedikerade servrar alternativt kör dom peer-to-peer.

Permalänk
Skrivet av itkoll:

det lär ju säkert bli liknande på ps..med

Tror jappsarna är smartare än så!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

. Det intressanta är väl egentligen vilka av alla dessa licensvillkor som faktiskt är bindande för en konsument. Nya försäljningssätt ger nya problem och det behövs i mitt tycke lite klara besked om vad som egentligen gäller.
Steam själva använder t.ex både termerna "köp" och "prenumeration" och frågan är vilken typ av avtal konsumenten egentligen ingått.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet att det på något sätt funnits någon rättsprocess mot Steam i Tyskland, någon kanske orkar kolla hur det har gått med den. Personligen är jag inte ett dugg insatt i hur eventuell EU-lagstiftning ser ut och på vilka ramar den kan sätta för hur man får utforma licenserna.

Men visst, kanske kan det bli att steam får kalla "köp", för något annat i slutändan. Vore ju intressant om EU isf hade krävt lite störra förändringar än så.

Permalänk
Medlem

Det känns som om jag kommer att göra min röst hört med plånboken om de inte drar tillbaka denna dumhet!
Det är nog dags för oss konsumenter (som inte gillardetta dvs) att informera att informera att detta är ej OK!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Tror jappsarna är smartare än så!

för du tror inte att EA och Activision säger till sony att om de tillåter begagnat på sin konsol får de inga tredje parts spel till den? jag är fortfarande förvånad över att alla tror att detta var Microsofts ide bara för att de får ta all skit för det men vad vet jag jag spelar ju på pc och köper mina spel på steam så jag kan ju sälja vidare alla mina spel som jag vill... NEJ vänta lite nu det kan jag ju inte alls men väldigt få gnäller om det

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Dom "skyller" på att utvecklarna måste få betalt.. Skulle vara intressant att veta hur mycket som inte kommer fastna hos utgivarna. Och som verkligen går vidare till Utvecklarna från avgifter från begagnat marknaden.
Lär inte vara många ören... om något alls.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Som Friterad skriver så har det ju varit standard med CD-keys på PC länge, sen före 1995?

Före 1994-1995 var det knappt standard med CD-ROM. Var runt den tiden det såldes många "mutlimedia paket" med CD-ROM, ljudkort, högtalare, kanske någon mikrofon och något/några spel/program.
Men innan det så såldes spel på disketter.

När spel började komma på CD var det i början vanligtvis inga skydd. Att ha ett spel på 500-600MB (man kan ju lägga in en del FMV) när folk hade hårdiskar på 400MB var tillräckligt 'kopieringsskydd'. När CD brännarna började komma så var de ungefär lika mainstream som Geforce GTX Titan är nu.
Något år senare när priserna började gå ner blev det dock vanligare och vanligare att folk skaffade CD brännare och då blev det även vanligare och vanligare med diverse kopieringsskydd.

Skrivet av zhrooms:

Läser folk inte hela nyheten? Spelar ingen roll om ni fick alla spel gratis ens, tappar ni connection till internet så börjar en 24h timer, när den är slut stoppas ALLA spel och går inte att spela längre.

Det är 10 gånger större problem än om spelen är begagnade.

Sen att det kräver Kinect 2.0 inkopplat och igång för att konsollen ska fungera gör inte saken bättre, Kinect 2.0 går ej att stänga av, den kommer alltid att lyssna efter frasen "Xbox On" för att startas.

Samtidigt som Playstation 4 varken behöver Eye inkopplat, eller kräver internetuppkoppling för att lira offline spel, inte något DRM på begagnat handeln, instant streaming och recording med ett knapptryck, kraftfullare, ingen månadskostnad för att lira online.

Playstation har vunnit för länge sen, valet är självklart, behöver inte göra en enda nyhet om Xbox One någonssin igen.

Om du har rätt så är valet mellan Playstation 4 och Xbox One uppenbart till PS4s fördel.
Men det finns fortfarande tid kvar för Sony att klanta till det...

Skrivet av SolidReactor:

Intressant av microsoft, kan komma i konflikt med denna lag som fastställdes sommaren 2012 i EU.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1125085-dom...

Microsoft kan ju strunta i att sälja Xbox One inom EU. Problem löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Safta20:

De stora spelen på Android/iOS som du talar om. Kan man sälja dem begagnade? Eller gör dem som Microsoft. Dvs låter ägarna av apparna tillåta begagnad försäljning om de vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Läs igenom det jag skrev tidigare, det handlar om så lite pengar så varför bry sig?
Dom "större" spelen brukar kosta kanske 20-40kr, tänker du sälja dem begagnat för 10 spänn eller?
Herregud så korkat

Permalänk
Medlem

Slut tillverka skräp så vill ingen sälja sitt spel å därmed hämmat beg marknad kraftigt.

Men köper A ett spel hen inte gillar så varför bör då inte hen kunna sälja det vidare för få tillbaka nå värde på sitt spel?
... Om inte A får sälja spel så bör man då givetvis få rätt att reklamera spel oavsett orsak då dom har tagit äganderätten?

Om nu A får sälja beg spel så ska detta ske i privat regi å inte genom företag som drar med en "transaktions_överförings_delay_extra_kostnader".

Däremot bör företaget som policy skapa en beg marknad via deras portal.
Dels för statistik, men även kontroll mot pirat marknad.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Safta20:

Ja och så kommer det att funka för Xbox också.

Priserna för iOS-appar är små per styck. Men Apple tjänar betydligt mer pengar på Appar än vad Microsoft gör på Xbox-spel (Apple är världens största företag). Så totalt sett så mjölkar Apple oss på mer pengar. Så jag ser inte skillnaden.

Nu hejdar vi oss lite va...

Shell har väl gått förbi EXXON har jag för mig.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Vad händer när spelen blir retro då ? Jag menar att det finns ju många som köper begangnat för att spelen inte finns kvar för tillverkning. Jag tänkte i ett längre senario då när spelen blir klassiska i framtiden ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Vad händer när spelen blir retro då ? Jag menar att det finns ju många som köper begangnat för att spelen inte finns kvar för tillverkning. Jag tänkte i ett längre senario då när spelen blir klassiska i framtiden ?

När Microsoft lägger ner driften av Xbox One servrarna så kommer du kunna använda din Xbox One som pappersvikt, dörrstopp, något att stå på för att nå upp till översta hyllan eller många andra kreativa användningsområden.
När servrarna läggs ner, då har du 24 timmar på dig att spela allt du vill spela. Sen blir det inget mer spelande på den konsolen, någonsin igen.

Är det tillräckligt retro för dig?

Permalänk
Medlem

"Ofta ses försäljningen av begagnade spel som en ren förlustaffär eftersom pengarna vandrar mellan konsumenter och eventuella mellanhänder, medan utgivarna lämnas utanför."

"Wääh!!! Wääääääh!!! Wääh!!!", f********e bebisar! Detsamma gäller ju för allt annat här i världen, så av vilken anledning skulle det vara annorlunda för er?

Men så där blir det ju alltid så fort en världsfrånvänd ekonom blir inblandad i ett företag.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Bra sätt att skjuva över skulden, men det funkar inte!
Alla som faktiskt spelar spel kommer ju att köpa en dator/PS4/Steambox istället.

Skitsnack! Jag SPELAR och kanske kollar film på min konsol (ps3 nu). Jag väljer Xbox för att dom har skönare kontroll, skönare menyer och dessutom forza. Alltså skiter jag fullständigt i om det går att sälja begagnad eller inte Men jag förstår frustrationen på dom som säljer.

Men "alla som faktiskt spelar spel kommer ju..." <-- är helt fel.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Vad händer när spelen blir retro då? Jag menar att det finns ju många som köper begangnat för att spelen inte finns kvar för tillverkning. Jag tänkte i ett längre senario då när spelen blir klassiska i framtiden?

Spel under 2000-talet som blir retro? Nej.
Hela filosofin på marknaden idag kan sammanfattas "Fire and forget" - hajpa produkten, sälj som fan och påbörja nästa. Att erbjuda värde och en service i att skapa en bestående produkt är inte attraktiv.

Permalänk

"Jag tvår mina händer" (Pontius Pilatus). Det fungerade inte för 2000 år sedan och det fungera inte idag !

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Spel under 2000-talet som blir retro? Nej.

Spel som släpptes under 80 och 90-talet var ju inte avsedda för att bli retro heller. Utan för att vara avancerade och häftiga för sin tid.
Däremot var ofta spelglädje, bra kontroller och sånt viktigt och inte bara bra grafik.

Jag säger inte att du har fel/kommer att ha fel.
Bara att de som utvecklade spel till Nes och Master System och sånt på den tiden troligtvis inte hade kunnat förutse retro kulturen runt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Alltså ska vi inte slösa skattepengar på att jaga folk som kopierar dessa "upplevelser" heller, det ska vara fritt fram att cracka, sprida och göra vad man vill.

Får vi konsumenter inte dra nytta av de rättigheter upphovsrättslagen ger oss ska inte företagen få sina rättigheter heller, säger väl sig självt.

Nu piratkopierar jag inte själv, men jag ser din poäng. Dock är ju "upplevelsen" som ett spel är inget som uppstår ur tomma intet, det är massvis med timmar och massvis med löner som skall betalas, jag ser gärna att pengarna jag betalar går till de som utvecklat spelet.

Skrivet av anon2110:

Jag kan inte riktigt hålla med att spelet är en "upplevelser". Alla saker är ju en upplevelse, även när man sätter sig i en Ferrari och kör iväg eller sätter sig i en soffa. ATt gå på bio så betalar du inte bara för filmen, utan för upplevelsen med den stora duken och ljudet.

Därför tycker jag att spel skall gå säljas vidare. På samma sätt som du kan kränga ett gammalt kubbspel. Biobiljetten är en förbrukningsvara, vilket ett spel inte är. Du får ju spela om spelet flera gånger. Däremot så måste du betala en ny biljett för biofilmen även om du väljer att se filmen 3 ggr.

Självklart är allt man gör här i livet en upplevelse, för att förtydliga: en upplevelse utan en fysisk komponent involverad. Att betala för en ny biobiljett om du vill se filmen igen var ju typ min poäng, fast en dålig sådan ( sett till om man kunde föra biljetten vidare vs att sälja spelet vidare ). Medans kubbspelet så småningom slits ut är spelet exakt likadant.

Spel eller annan digital media är inget som bara "spontanuppstår" i molnet som vem som helst bara kan ta del av
Att det mesta är överprissatt är en annan diskussion.

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'TryNotD[oo:

;13586163']Nu piratkopierar jag inte själv, men jag ser din poäng. Dock är ju "upplevelsen" som ett spel är inget som uppstår ur tomma intet, det är massvis med timmar och massvis med löner som skall betalas, jag ser gärna att pengarna jag betalar går till de som utvecklat spelet.

Men nu går mina skattepengar till olika tjänster som ser till att utgivarna kan tjäna en väldig massa pengar. Då ska de kompensera samhället med att man får kopiera spelet fritt efter ett tag, att man får sälja och köpa spelen begagnade, att man får låna på bibliotek osv.

Detta är även hur upphovsrätten var tänkt från början, det är inte tänkt att utgivarna ska vinstmaximera på skattebetalarnas/samhällets bekostnad.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Men nu går mina skattepengar till olika tjänster som ser till att utgivarna kan tjäna en väldig massa pengar. Då ska de kompensera samhället med att man får kopiera spelet fritt efter ett tag, att man får sälja och köpa spelen begagnade, att man får låna på bibliotek osv.

Detta är även hur upphovsrätten var tänkt från början, det är inte tänkt att utgivarna ska vinstmaximera på skattebetalarnas/samhällets bekostnad.

Sant, staten skall inte bedriva jakt på fildelare och dylikt. Sådant skall helt och hållet bekostas av industrin i den mån det är rimligt ( imho inte rimligt alls ), bortsett ifrån piratkopiering med vinstsyfte i stor skala, då det är kriminellt i alla avseenden.

Mitt enda intresse i detta är att dom som faktiskt gör spelen får mina pengar och inte en massa mellanhänder, så de kan göra ytterligare spel som jag är intresserad av.

För övrigt är det just begagnatmarknaden som leder till tramsiga DLC, seasonpass och mikrotransaktioner i SP-spel. Så dom kan tjäna lite på begagnade spel trots allt. Tyvärr drabbar det oss PC-spelare/samlare också

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Jag vet att det på något sätt funnits någon rättsprocess mot Steam i Tyskland, någon kanske orkar kolla hur det har gått med den. Personligen är jag inte ett dugg insatt i hur eventuell EU-lagstiftning ser ut och på vilka ramar den kan sätta för hur man får utforma licenserna.

Men visst, kanske kan det bli att steam får kalla "köp", för något annat i slutändan. Vore ju intressant om EU isf hade krävt lite störra förändringar än så.

Förhoppningsvis går EU lite längre än så. Kanske lagstadgad rätt att överlåta sitt spel/konto vore något att hoppas på?
Det finns massor av regler som skyddar konsumenter inom olika områden men jag antar att det här är för nytt för att lagstiftningen ska ha hunnit med i svängarna.
Själv köper/säljer jag aldrig begagnade spel men är rätt irriterad på att jag inte kan ge bort sånt jag själv tröttnat på till mina vänner.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

tänk om det gällde bilar, ehh

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

När Microsoft lägger ner driften av Xbox One servrarna så kommer du kunna använda din Xbox One som pappersvikt, dörrstopp, något att stå på för att nå upp till översta hyllan eller många andra kreativa användningsområden.
När servrarna läggs ner, då har du 24 timmar på dig att spela allt du vill spela. Sen blir det inget mer spelande på den konsolen, någonsin igen.

Är det tillräckligt retro för dig?

Vid den tidpunkten är X1 knäckt, crackad, hackad och chippad sönder och samman .... Det är vanlig pc-hårdvara, så det lär säkert gå snabbare än vanligt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Om ni köper ett spel med rättigheten att sälja det vidare så kan jag förstå att ni blir förbannade. Men ni är så naiva att ni betalar för ett spel men har ingen aning om vad ni egentligen får. Att tro sig ha rättigheter man inte har är allt för vanligt i den digitala världen.

Jag förstår utvecklarna och att de inte vill att en kopia används av 5 olika konsumenter. Ett datorspel är ändå relativt billigt nöje jämfört med mycket annat.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC