Permalänk
Skrivet av Sweede:

såkallad "raggarslang" finns överallt bland datorerna på dh, är det en sån du syftar på lär det inte bli något problem.

http://www.lastbilsgrossisten.se/1537-large_default/ljussling...

Hahahhaha Raggarslang.. bästa uttrycket jag har hört hela veckan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N-tec:

Tjena!

Snart drar ju dreamhack igång och det blir mitt första dreamhack som jag och några kompisar åker på. Men nu är det så att jag tänkte köpa en lysslinga men de flesta jag hittat är det att slingan drivs av 230V och på dreamhacks hemsida står det följande.
"You are absolutely not allowed to bring any form of: toaster, microwave oven, coffee boiler, refrigerator, searchlight or any other high power consuming or heat producing appliances. Even standard spotlights and common 230V light bulbs are a fire risk and may only be used with extreme caution and may not be covered with flammable material such as paper, plastic, clothes etc. DreamHack crew has the right to confiscate your belonging after repeated warnings."

Är det verkligen så farligt att ta med sig en lysslinga på 230v och köra den i samma genuttag som datorn och skärmen är i?

Tack på förhand!
MVH n-tec

Snälla låt bli..
ser jag dig med en ljusslinga river jag ner den
Hatar folk som tar med sig en massa onödigt fult ljus och tycker att det är så roligt.
Ingen annan tycker att det är speciellt roligt

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Dom borde sätta en "maximal lumen mängd" gräns på dreamhack. Lite lys är okej men inte en 25 meter lång ljusslinga som lyser upp hela sektionen.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt