Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Behöver hjälp med htpc-bygge!

Tjena allesammans!

Nu är det så här att jag ska köpa ny dator och tänkte bygga om min gamla till en htpc. Jag har inga tidigare erfarenheter av detta och undrar om man är väldigt begränsad av vilka komponenter som passar eller inte passar? Min gamla dator består inte direkt av några ovanligt stora och otympliga komponenter men den är c.a 5 år gammal så allt är inte up to date.

Om jag skulle bygga i en: http://www.inet.se/produkt/6900458/silverstone-grandia-gd05b-...
är det enda kravet då att måtten ska passa och sen är det bara att bygga?

All hjälp och alla råd uppskattas!

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7 4770k @ 4.6GHz | Antec Kühler H2O 620 | Asus Z87-C | 32GB Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 | Asus GTX660Ti | Intel 180GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Fractal Design Integra R2 650W

Student of photography & videography / Spare time gamer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Hanner:

Tjena allesammans!

Nu är det så här att jag ska köpa ny dator och tänkte bygga om min gamla till en htpc. Jag har inga tidigare erfarenheter av detta och undrar om man är väldigt begränsad av vilka komponenter som passar eller inte passar? Min gamla dator består inte direkt av några ovanligt stora och otympliga komponenter men den är c.a 5 år gammal så allt är inte up to date.

Om jag skulle bygga i en: http://www.inet.se/produkt/6900458/silverstone-grandia-gd05b-...
är det enda kravet då att måtten ska passa och sen är det bara att bygga?

All hjälp och alla råd uppskattas!

Har du ett mATX moderkort idag? Annars passar det inte.

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Torach:

Har du ett mATX moderkort idag? Annars passar det inte.

Nej, det tror jag inte! Då blir det andra planer. Tack!

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7 4770k @ 4.6GHz | Antec Kühler H2O 620 | Asus Z87-C | 32GB Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 | Asus GTX660Ti | Intel 180GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Fractal Design Integra R2 650W

Student of photography & videography / Spare time gamer