Chrome flash är långsamt?

Permalänk
Medlem

Chrome flash är långsamt?

Hej,

Har kört med Google Chrome nu i ungefär ett år, men på sista tiden har video och streaming tittande i HD laggat. Videon hackar och är osyncad med ljudet. Detta upplever jag på 9/10 youtube videos i 1080p och smått i 720p. Att titta på twitch.tv i 720p och 480p fungerar inte alls.

Igår testade jag med Internet Explorer, det funkade fantastiskt i förhållande med Chrome. 60 fps på både YouTube och Twitch med ljud och video syncat perfekt.

Någon idé om varför det laggar i Chrome?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det krånglar i Firefox också. Jag skyller på Flash. Flash suger.

Permalänk
Medlem

Uhm, iaf youtube visar filmer i 30 fps så du kan omöjligt få 60 fps i de filmerna. Skulle tro att samma gäller för twitch.

On topic så har jag ingen aning, chrome har aldrig gjort så för mig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jakkes:

Hej,

Har kört med Google Chrome nu i ungefär ett år, men på sista tiden har video och streaming tittande i HD laggat. Videon hackar och är osyncad med ljudet. Detta upplever jag på 9/10 youtube videos i 1080p och smått i 720p. Att titta på twitch.tv i 720p och 480p fungerar inte alls.

Igår testade jag med Internet Explorer, det funkade fantastiskt i förhållande med Chrome. 60 fps på både YouTube och Twitch med ljud och video syncat perfekt.

Någon idé om varför det laggar i Chrome?

Testa HTML5 istället på Youtube, se om det hjälper.

http://www.youtube.com/html5?gl=SE&hl=sv

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -