Föreslå ett motsvarande/bättre kort än 2 st N560GTX Twin Frozr II/OC

Permalänk
Medlem

Föreslå ett motsvarande/bättre kort än 2 st N560GTX Twin Frozr II/OC

Tjena!

Jag byggde en dator till grabben för ett par år sedan och satte i 2 st N560GTX Twin Frozr II/OC i den. Givetvis la fläktarna av på det ena kortet och det är ju lite surt om man använder SLI... Om man ens kan få tag på ett sånt kort kostar det 2500:- och något säger mig att det har hänt en del på 2 år...

Så, om man struntar i SLI och vill ha ETT kort som MINST har den prestandan som 2 st N560GTX Twin Frozr II/OC hade vad förslår ni? Och, ja, kostnaden är en faktor, inga drömkort som kostar som en mindre bil. Kortet bör fixa de flesta spel på max frame.

Dreamhack är ju snart och han hävdar att det kommer att bli lamt att köra med bara ett av de gamla korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowe:

Tjena!

Jag byggde en dator till grabben för ett par år sedan och satte i 2 st N560GTX Twin Frozr II/OC i den. Givetvis la fläktarna av på det ena kortet och det är ju lite surt om man använder SLI... Om man ens kan få tag på ett sånt kort kostar det 2500:- och något säger mig att det har hänt en del på 2 år...

Så, om man struntar i SLI och vill ha ETT kort som MINST har den prestandan som 2 st N560GTX Twin Frozr II/OC hade vad förslår ni? Och, ja, kostnaden är en faktor, inga drömkort som kostar som en mindre bil. Kortet bör fixa de flesta spel på max frame.

Dreamhack är ju snart och han hävdar att det kommer att bli lamt att köra med bara ett av de gamla korten

Vad har du för budget?

Permalänk
Medlem

Som alltid, så billigt som möjligt... Det viktiga är att datorn inte upplevs som slöare än med de två gamla korten i SLI-konfig. Men ok, säg 2000 till max 4000:-

Permalänk
Medlem

Det kommer inte bli "lamt" att spela med ett gtx560. Men visst han får ju en lite mindre e-penis att visa vännerna.

Budget så kan man hjälpa lite iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowe:

Som alltid, så billigt som möjligt... Det viktiga är att datorn inte upplevs som slöare än med de två gamla korten i SLI-konfig. Men ok, säg 2000 till max 4000:-

Ta två av dessa http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

AMD i CF är ingen höjdare..

TS: Sasta på ett 7950/7970 borde väl räcka väl?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Är svaren baserade på benchmark (som jag inte har kollat runt på själv) eller en känsla av att det BÖR vara snabbare än 2 st 560GTX? Jag tror att jag helst satsar på ETT kort för att inte gå på niten en gång till om ett av SLI-korten packar ihop. För, oavsett hur vasst och nytt ett kort är så har det utgått ur sortimentet när det beslutar sig för att packa ihop...

Antar att det inte kommit någon ny teknik som gör att man kan få 2 OLIKA kort samarbeta för att öka prestandan. Vore en idé men det där med att standardisera är alltid ett problem. Alla vill ha sin egen standard...

Permalänk

Om du vill behålla 560 så kan du nog hitta ett begagnat för under 1000...

Visa signatur

NZXT Phantom Spec.Edit. Red Stripes | MSI Z77A-GD65 | i5 3570K 4.4 GHz | Corsair H100 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | R9 290 MSI Twin Frozr 4 | Samsung 860 EVO 500 GB x2 RAID 0 | Corsair RM1000x 80+ Gold

Permalänk
Medlem

2 st 7950 till salu:)
Pm vid intresse.

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av bowe:

Är svaren baserade på benchmark (som jag inte har kollat runt på själv)

Enligt Sweclockers tester, så ligger 560 ti SLI en bit under ett 7970 GHZ edition.
http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Men om du väljer ett 7970 GHZ edition, så har du ett par pinnhål till högre på prestanda stegen, du får ett sånt för ca: 3450:-
http://www.inet.se/produkt/5409632/xfx-radeon-hd7970-3072mb-d...

Sen finns även nya Nvidia GTX 770, men det kostar några hundra till.
http://www.sweclockers.com/recension/17074-nvidia-geforce-gtx...

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet