Pixmania.se / Mindfactory.de

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Righteousvill
Registrerad
Mar 2009

Pixmania.se / Mindfactory.de

Finns det någon SWECLOKERS medlam som har köpt ett graffikkort från Pixmania.se eller Mindfactory.de untan något problem...???

Jag har läst bedömningar på Prisjakt men ofta är det så att folk bara skriva när något har gått fel...och kommenterna är blandat med många andra produkter,
++?????

tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Just själva köpet från pixmania är det sällan problem med det är just leveranser där det kan krångla lite (dvs tar tid) men oftas så går även det bra.

Det stora problemet är OM du behöver reklamera,byta ut,laga något så måste du skicka det till frankrike (och DU betalar frakten INTE pixmania och då får INTE tillbaks ett öre) plus att dessa ärenden kan ta LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG tid finns mängder med historier där det tagit år att få sin vara lagad,utbytt,osv.
Just år är nog inte vanligt dock men 2-3 månader är nog mer normaltiden det tar för dom att hantera en rek,garanti,utbyte.

Så enligt mig så är dom där 100:- man "sparar" inte värt det alls (inte ens om det skulle vara 1000:- man sparar)
Mindfactory vet jag inget alls om men det är ju lite samma sak där du behöver skicka till tyskland och det är du som får stå för frakten (gäller till alla länder) men sen efter det så kanske mindfactory är bra att ha att göra med?

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."