Apple, Microsoft och Sony strömmar video från kvällens presskonferenser

Permalänk
Melding Plague

Apple, Microsoft och Sony strömmar video från kvällens presskonferenser

Framåt kvällskvisten inleds världens största spelmässa E3 med senaste nytt om Playstation 4 och Xbox One. Samtidigt håller Apple årets upplaga av Worldwide Developers Conference.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir en lång natt

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Avstängd

Synd att det är ganska sent eftersom jag måste sova då.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Entusiast

Ska bli kul att skumma igenom allt imorgon.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Underbart! som man längtat efter att se hur ps4an kommer vara. Ska bli intressant att se vad microsoft har att säga också, med tanke hur mycket rage det går runt på nätet om xbox one just nu.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant vad MS kommer säga ikväll.. De verkar finns klagomål från användarna om en del villkoren.

Hoppas att Apple tar tummen ur r*ven och visar upp en en ny Mac Pro..

Permalänk

Ska bli kul att förhoppningsvis få lite mer info om PS4, tyvärr är det lite för sent för en annan med tanke på jobbet imorgon. Får läsa artiklarna om det imorgon istället

Permalänk
Inaktiv

Vad gör Apple på en spelmässa?

EDIT: Var lite snabb där. ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Vad gör Apple på en spelmässa?

Hjälper att läsa artikeln

Citat:

Samtidigt drar Apple igång Worldwide Developers Conference (WWDC).

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Likt Xbox One-eventet så kan vi skapa en tillfällig kanal i SweClockers mumbleserver för folk som vill sitta och snacka lite om vad som visas.
Hoppa gärna in och snacka lite.

Mumble.sweclockers.com;64738

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m0rk:

Hjälper att läsa artikeln

Hehe.. bra tips.

Permalänk

Jag som hade tänkt att sova...

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Tur man är ledig imorgon p.g.a student på skolan!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Hade velat se Sony live från deras presskonferens nu på E3 men den får jag se i repris om det kommer. Tror inte jag kommer kolla på Apple och Microsofts presskonferenser det lär komma massor av nyheter om dom sen.

Däremot ska jag se Nintendos presskonferens imorgon!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se den nya designen på iOS 7 och självklart alla spel som visas upp

Permalänk
Medlem

Hade velat se hur MS försvarade sin övervakningskonsoll, men är alleldes för lat för det:P (EDIT: verkar som att det inte ens kommer hända)

Skrivet av Swedish Berserk:

Hade velat se Sony live från deras presskonferens nu på E3 men den får jag se i repris om det kommer. Tror inte jag kommer kolla på Apple och Microsofts presskonferenser det lär komma massor av nyheter om dom sen.

Däremot ska jag se Nintendos presskonferens imorgon!

Åhh, Nintendo, ingen övervakning, DLC, eller Always Online-skit. (Åtminstone inte än:() Bara ren spelupplevelse, men det beror ju såklart på vilken/vilka typer av spel man gillar.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Har alla glömt bort vad Lulzsec lyckades göra med Sony?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Har alla glömt bort vad Lulzsec lyckades göra med Sony?

Liten snabb googling, ansvarig för hackningen på PSN. Har jag rätt?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Liten snabb googling, ansvarig för hackningen på PSN. Har jag rätt?

Precis. Jag menar att alla går på riktigt hårt när det gäller Microsoft och försöker få t.ex Sony att framstå som änglar. Lulzsec visade när de hackade PSN att även Sony har sina brister och jag tror att inget har gjort mer skada för tv- spels konsumenterna än just detta hack. Folk var t.ex tvugna att byta kreditkort m.m. och detta pga av att Sony inte kunde skydda sina kunder ordentligt.

Även detta med övervakning av Microsoft och Xbox One. Folk sitter och klagar på detta sedan är de inloggade på Android dygnet runt och ger bort hur mycket om sig själva till Google & Facebook hela tiden. Vilket jag tror är mycket mer övervakning än just Kinect. Men ja just ja, det är ju Linux så då är det ju okey pga att det är en öppet. Även Steam får ju hur mycket info som helst om t.ex spel och köp m.m.

Jaja, det är ju så klart detta företagen bygger marknadsföringen på. Båda sidor vinner på detta krig. Precis som Apple och Google gör med sin telefoner.

Jag ska se så många presskonferenser som möjligt iaf och försöka vara så öppen som möjligt. Kan vara svårt ibland jag vet.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Fan vad underbart !! Cola och popcornen är redo

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Hade velat se hur MS försvarade sin övervakningskonsoll, men är alleldes för lat för det:P (EDIT: verkar som att det inte ens kommer hända)

Åhh, Nintendo, ingen övervakning, DLC, eller Always Online-skit. (Åtminstone inte än:() Bara ren spelupplevelse, men det beror ju såklart på vilken/vilka typer av spel man gillar.

Tråkiga med Wii U är att det på sin höjd bara finns 3-4 bra spel till konsolen efter 6+ månader på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Precis. Jag menar att alla går på riktigt hårt när det gäller Microsoft och försöker få t.ex Sony att framstå som änglar. Lulzsec visade när de hackade PSN att även Sony har sina brister och jag tror att inget har gjort mer skada för tv- spels konsumenterna än just detta hack. Folk var t.ex tvugna att byta kreditkort m.m. och detta pga av att Sony inte kunde skydda sina kunder ordentligt.

Även detta med övervakning av Microsoft och Xbox One. Folk sitter och klagar på detta sedan är de inloggade på Android dygnet runt och ger bort hur mycket om sig själva till Google & Facebook hela tiden. Vilket jag tror är mycket mer övervakning än just Kinect. Men ja just ja, det är ju Linux så då är det ju okey pga att det är en öppet. Även Steam får ju hur mycket info som helst om t.ex spel och köp m.m.

Jaja, det är ju så klart detta företagen bygger marknadsföringen på. Båda sidor vinner på detta krig. Precis som Apple och Google gör med sin telefoner.

Jag ska se så många presskonferenser som möjligt iaf och försöka vara så öppen som möjligt. Kan vara svårt ibland jag vet.

Förstår helt hur du menar, detta var väl ett tag sen så har inte så stor koll längre. Det var väl inte så hård kryptering på användarinformationen eller om det ens var någon alls?
Och detta exemplet med Android är väldigt bra då vi som du säger skickar information hela tiden om var vi är o.s.v.

Själv har jag iaf bokat in mig på MS och EA, får se om jag orkar hålla mig uppe till Sonys!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Fan va nice, men de negativa är att jag få bryta vid 21:55 för då börjar Nugammalt med Filip & Fredrik de är ju viktigast o se.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Dags för Apple och leverera. De måste sälja in något nytt som differentierar dom mer från Android lägret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu kanske många på detta forum får äta sina hårda ord. Snacka skit om en produkt vars huvuduppgift ännu inte har presenterats.. Låter ju inte allt för smart va?

Själv hoppas jag verkligen att PS har några schyssta spelnyheter som inte har med armviftande att göra.. Jag vill inte träna när jag kopplar av framför datorn. Streaming av spel låter ju verkligen bra..

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Det blir inte mycket sömn denna natt

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Nu kanske många på detta forum får äta sina hårda ord. Snacka skit om en produkt vars huvuduppgift ännu inte har presenterats.. Låter ju inte allt för smart va?

Menar du att en spelkonsols huvuduppgift inte är spel? Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Hoppas att Apple tar tummen ur r*ven och visar upp en en ny Mac Pro..

Man hoppas men fan... det här med grisar och flygande.

Ser fram emot att få se vad Ive gjort med IOS. PS4:an däremot får jag läsa om imorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tråkiga med Wii U är att det på sin höjd bara finns 3-4 bra spel till konsolen efter 6+ månader på marknaden.

Mjo lite trög start men det finns ju ett och annat bra spel och fler lär ju komma innan Ps4/Xbox kommer.
Nintendo kan nog vända detta som de gjorde med 3DS som också var seg ibörjan, vi får se vad de säger imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tråkiga med Wii U är att det på sin höjd bara finns 3-4 bra spel till konsolen efter 6+ månader på marknaden.

Allting har sina för- och nackdelar;) Men du har en poäng.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green