Apple, Microsoft och Sony strömmar video från kvällens presskonferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skynet-IRC:

hmm är det bara jag som tycker att xbox one är en förvuxen HTPC och inte en spel konsoll ?

Ja lite så, lite boxig utseende som för tankarna till barebone. Återstår att se hur den är i verkligheten dock.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att vi inte fick se nya MacBook Pro eller iMac...

Hade dessutom hoppats att de skulle gå helt över till IPS-paneler på samtliga laptopar.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Finns inte en chans att du får denna konsol för under 4300kr här i Sverige...

Utmanar dig på den, genom att inte köpa XBoxOne innan den säljs för 3999sek eller mindre.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Hur som haver har jag ett stort problem just nu....! Vilket snask ska man gå och köpa för att sedan sitta på helspänn till 22.00 och resten av natten !!!?

vad händer kl 22?:D

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

Round of Applause to Tim! bra föreställning från Apple, fina nyheter Som en veteran av Android och WP så gillar jag starkt vad de gjort visuellt med ios7. Nu behövs bara en ny iPhone

Skrivet av turboprocess:

vad händer kl 22?:D

EA tror jag. Ubisoft 00:00 och Sony 03:00

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Round of Applause to Tim! bra föreställning från Apple, fina nyheter Som en veteran av Android och WP så gillar jag starkt vad de gjort visuellt med ios7. Nu behövs bara en ny iPhone

Kan tänka mig att vi får se iOS 7 samtidigt som vi får en nya iPhone i september eller oktober

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Kan tänka mig att vi får se iOS 7 samtidigt som vi får en nya iPhone i september eller oktober

Nu har de ju redan släppt betan, men ja de kommer nog försöka tajma fler funktioner tillsammans med ny ifån i höst, som vanligt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Sa de något om vilka telefoner som får iOS 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Sa de något om vilka telefoner som får iOS 7?

4 och uppåt tyckte jag det stod...

Edit:

Citat:

iOS 7 will be available to developers in beta today. iPhone 4 and later, iPad 2 and later, 5th-gen iPod touch and later, and the iPad mini will all have access to the update "later this fall."

Permalänk
Skrivet av m0rk:

4 och uppåt tyckte jag det stod...

Edit:

Stämmer bra!

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Sa de något om vilka telefoner som får iOS 7?

från och med iPhone 4 tror jag.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Visst, Slim modellen ser väl okej ut, Men förstår inte hur det skulle kunna vara negativt med en ny 360 som är mer elegant och tyst än föregångarna? Xbox One kommer ju inte vara bakåtkompatibel så 360 kommer ju inte försvinna, Tycker det är bra att dom fortfarande satsar lite på 360 istället för att droppa den helt och gå vidare

Men, design? Är det värt för en ny konsoll just nu? Den såg ju till och med större ut än den nuvarande, kolla på nya Mac Pro och jämför volym vs prestanda överlag. Vad ms borde gjort, och en refurb av 360 är inte helt dum, är att göra den mindre. Typ "montera bakom skärmen" mindre. Då hade folk brytt sig.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Precis. Jag menar att alla går på riktigt hårt när det gäller Microsoft och försöker få t.ex Sony att framstå som änglar. Lulzsec visade när de hackade PSN att även Sony har sina brister och jag tror att inget har gjort mer skada för tv- spels konsumenterna än just detta hack. Folk var t.ex tvugna att byta kreditkort m.m. och detta pga av att Sony inte kunde skydda sina kunder ordentligt.

Jo det med att Sonys nät blev hackat och sen hackat igen inte långt efter var illa.
Men en skillnad är att jag tror inte att Sony hade för avsikt att bli hackade.
Däremot så kan man inte säga att Microsoft råkar göra en konsol med always online och Kinect 2.0 osv.
Självklart kan även oavsiktliga misstag/olyckor få konsekvenser. Men tycker ändå det finns en skillnad i att råka göra något dumt och försöka rätta till det mot att avsiktligt göra något dumt och inte ha några avsikter att ändra på det om man inte måste.

Sen är inte Sony några änglar heller, med rootkit på musik skivor (Sony BMG visserligen, men fortfarande Sony koncernen) och grejer. Återstår att se vad som görs med PS4 också. Sony skulle kunna kopiera/härma Microsofts mindre kundvänliga beslut.
Bara menar att det att PSN blev hackade inte är att jämställa med Microsofts avsiktliga beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jo det med att Sonys nät blev hackat och sen hackat igen inte långt efter var illa.
Men en skillnad är att jag tror inte att Sony hade för avsikt att bli hackade.
Däremot så kan man inte säga att Microsoft råkar göra en konsol med always online och Kinect 2.0 osv.
Självklart kan även oavsiktliga misstag/olyckor få konsekvenser. Men tycker ändå det finns en skillnad i att råka göra något dumt och försöka rätta till det mot att avsiktligt göra något dumt och inte ha några avsikter att ändra på det om man inte måste.

Sen är inte Sony några änglar heller, med rootkit på musik skivor (Sony BMG visserligen, men fortfarande Sony koncernen) och grejer. Återstår att se vad som görs med PS4 också. Sony skulle kunna kopiera/härma Microsofts mindre kundvänliga beslut.
Bara menar att det att PSN blev hackade inte är att jämställa med Microsofts avsiktliga beslut.

Men samtidigt att avsiktligt inte lägga ner pengar på att skydda folks integritet är lika illa. Att dra in på säkerheten är inte oavsiktligt. De struntade i t.ex kryptering. Man kan ju inte göra en bil utan säkerhetsbälten för att sedan säga, jag trodde inte att den skulle bli påkörd av en annan bil.

Någon som vet var man kan se EA press?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Men samtidigt att avsiktligt inte lägga ner pengar på att skydda folks integritet är lika illa. Att dra in på säkerheten är inte oavsiktligt. De struntade i t.ex kryptering. Man kan ju inte göra en bil utan säkerhetsbälten för att sedan säga, jag trodde inte att den skulle bli påkörd av en annan bil.

Någon som vet var man kan se EA press?

http://sv.twitch.tv/twitch

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det enda intressanta denna kvällen kommer bli BF4-multiplayer börjar 22.00

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Xbox är bra gulliga, visar PC gameplay av BF4 för att få tillbaka några fans efter sin misslyckade reveal

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Redan bättre än Microsofts...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Jadu...BF4 MP är ju minst sagt imponerande...

Rätt fult kort att locka dit folk med BF4 MP gameplay och slänga fram en reboot på ett spel man annars brukar spela när man sitter på dass.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

vill ha den nya plantz vs zombie

Permalänk

Bara jag som hör massa röster i bakgrunden som förstör?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Men samtidigt att avsiktligt inte lägga ner pengar på att skydda folks integritet är lika illa. Att dra in på säkerheten är inte oavsiktligt. De struntade i t.ex kryptering. Man kan ju inte göra en bil utan säkerhetsbälten för att sedan säga, jag trodde inte att den skulle bli påkörd av en annan bil.

Men om vi säger att den som struntar i säkerhetsbälte är korkad och den som medvetet krockar med någon annan eller mejar ner någon fotgängare/cyklist är utstuderat elak.
Tycker inte att vara korkad och vara elak behöver vara samma sak. Även om båda kan få konsekvenser.

Permalänk

Wuuuuuuuut! Battlefront

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Xbox är bra gulliga, visar PC gameplay av BF4 för att få tillbaka några fans efter sin misslyckade reveal

BF4 ser ut som mer eller mindre BF3 och allt de visade var sånt där tråkig action som man sätt 1000 gånger innan.
Men jag ska vara ärlig, kommer förmodligen köpa det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Bara jag som hör massa röster i bakgrunden som förstör?

Nej, det är någon som tabbat sig. Ännu en ljudkille som kommer hem till familjen och berättar att dom får äta knäckebröd resten av månaden för att pappa förlorat jobbet. Han kan ju alltid slå sig ihop med han som förstörde för MS, dom kan ju hyra ut ljudutrustning eller något.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

BF4 ser ut som mer eller mindre BF3 och allt de visade var sånt där tråkig action som man sätt 1000 gånger innan.
Men jag ska vara ärlig, kommer förmodligen köpa det ändå.

Ljuset ser mycket bättre ut tycker jag, och en del effekter, men det har väl varit rätt klart att det inte skulle vara någon större grafisk skillnad Det gör det inte mindre lustigt att Xbox One inte vågade visa gameplay från egna konsolen, utan var tvunga att låtsas att PC gameplay egentligen var deras ^^

Hur som helst väntar jag på MP gameplay.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Skulle inte dessa spelen vara xbox exclusive enligt xbox one revealen? Känner mig helt förvirrad nu.....

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skulle inte dessa spelen vara xbox exclusive enligt xbox one revealen? Känner mig helt förvirrad nu.....

njaaa jag tror spelen var för både x1 och PS4 men det var nån "exclusive feature" för x1 med kinect etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Men om vi säger att den som struntar i säkerhetsbälte är korkad och den som medvetet krockar med någon annan eller mejar ner någon fotgängare/cyklist är utstuderat elak.
Tycker inte att vara korkad och vara elak behöver vara samma sak. Även om båda kan få konsekvenser.

Klart att det är elakt att köra in i någon. Det är därför Lulzsec är tagna nu och snart dömda. Men är det korkat att strunta i ett säkerhetsbälte om företaget aldrig har satt in något? Sony klarade sig utan några som helst åtal fast de struntade i säkerheten (vad jag vet). Vilket också är elakt. T.ex Volvo skulle direkt få stå till svars för att de drog in på pengarna och struntade i säkerhetsbälten.

Fast nu börjar vi gå lite på djupet. Vilket inte var min mening Detta kan bli ett helt eget ämne.

EA har inte visat något direkt spännande tycker jag. Det är bara gamla saker. Jag känner att det kommer dröja ett bra tag innan nästa generations konsoler visar något nytänk. Det kostar för mycket att göra spel nu så alla drar de säkra korten.

Vi får lita på indie.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Skulle inte dessa spelen vara xbox exclusive enligt xbox one revealen? Känner mig helt förvirrad nu.....

Är ju EA's del nu, inte Microsoft, sen hade det väl blivit ganska trist om de bara skulle visa exklusiva titlar, gissar mig till att de inte är så extremt många.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |