Köp inte från ONEPLAY.COM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Sep 2012

Köp inte från ONEPLAY.COM

Såå.. Jag betalade nyligen MW3 från Oneplay men som många många andra som har köpt därifrån så är min betalning på 'pending' och detta kan inte paypal fixa. Jag har varit i kontakt med oneplay och frågat om dom kan fixa det men såklart så kan dom inte det, och dom är heller inte särskilt trevliga.
De tipsade mig om att fråga paypal om dom kan göra så att min betalning inte längre är på pending men då så paypal att oneplay skulle kontakta dom och säga det, det kunde inte oneplay dom orkade väl inte ( så mycket bryr dom sig om sina kunder ) Jag frågade slutligen om dom kunde ge mig koden om jag visade bilder på mail från paypal men det kunde dom ju inte. Skit hemsida som inte bryr sig något om sina kunder, hoppas dom ser detta.
KÖP INTE FRÅN ONEPLAY!

Tack o hej.

Visste inte vart jag skulle posta den här tråden någon stans.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

*Tråd flyttad och rubrik redigerad*

Jag tror att du har störst chans att få bra råd här. Ändrade även så att rubriken inte enbart innehåller versaler, kan lätt misstolkas som att trådtiteln skriks ut annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2003

jag köpte ett spel från dom nån gång, tog dock typ 1-2 veckor innan jag fick det heh.

rätt shady sätt att sälja steamnycklar..

:::::::::::::::::::::::::::::::

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

Hela sidan verkar skitskum - och priserna är ju en varningsflagga för sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2012

Är det inte omtalade g2play som har hand om den, fast svensk sida för dem?

Edit: Har handlat flertalet gånger dock av g2play, gillar dem väldigt mkt även om jag också ifrågasätter deras trohet och hur mkt jag stödjer en utvecklare...

Edit igen: Hade helt fel, kollade snabbt nu var fast2play jag tänkte på. Ursäkta inlägget.

FD R4 /// Asus Z87-K med i5 3.4Ghz 4670K (OC ska ske sen) ///Msi 760 Gaming ed. /// 1x 8Gb Corsair XMS3 /// Nexus N-500 Agg /// <<Citera för svar! >>

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Oneplay scammers

för två månader sedan så köpte jag Wow mop expansion för 150kr man var tvungen till att lägga in kortet/paypal accountet på deras hemsida, Fick idag en faktura på 10 stycken utag på 5EU hade dom tagit varje dag. Jag fick ringa till paypal och fråga vad detta var för något och dom tyckte det lät konstigt för att man sätter upp sig på en prenumeration på deras hemsida så akta er!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungskile
Registrerad
Jul 2013

Står en massa kommentarer på Prisjakt om detta företag. Inte många som är helt nöjda heller...
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=17324

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Tror det var dem som jag köpte BF3 premium från, omdömet var kasst så jag chansade(tror det kostade @
108:- sek). Fick dock min kod under timmen efter köpet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Är inte g2play utan ett danskt bolag.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Jag har också bedrövliga erfarenheter av det företaget. Håll er undan.

i7 5820k - Asus X99-S - NH-U14S - DDR4 16GB - EVGA 1070 - AX 650W GOLD - Samsung 840 Pro 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Köp från cjs-cdkeys istället, man får koderna direkt. köpt 6 olika spel där ifrån gått bra varje gång

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere
Registrerad
Jun 2008

Tack för varningen. Jag var precis på väg att köpa Crysis 3 hos dom.

Skrivet av makkesk8:

Köp från cjs-cdkeys istället, man får koderna direkt. köpt 6 olika spel där ifrån gått bra varje gång

tack för tipset funkade perfekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2010

Jag köpte ett spel med Paypal på deras sida och fick också problemet med "pending". Jag kontaktade Paypal och de sade att efter att en viss tid gått så avbryts transaktionen. Oneplay är riktigt dåliga, att de ens tillåter att man köper via Paypal om det inte fungerar förstår jag verkligen inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2010

Min broder köpte 2 spel från dem, han fick bara ena men de hade tagit betalt för båda.
Mejlade sedan supporten som sa att det hade skett ett fel på lagret och att det andra har nu skickats.
Han har nu båda spel men det tog ett bra tag innan han fick dem.

CPU: Intel Core i5 4670K | GPU: EVGA Geforce GTX 780 | MOBO: AsRock Z87 Pro3 | PSU: Fractal Design Integra R2 750w |
RAM: Corsair Vengeance Low Profile 2x4gb | CHASSI: Fractal Design Define R4 White Window | SSD: Samsung 840 250gb |
HDD: Seagate Barracuda STX000DM001 2TB + 3TB | CPU-FAN: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Köpte Brave new world, för civ5. Baraför att testa hur det funkade. Fick keyn inom 15minuter.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Dem är inte en legitimerad återförsäljare för Steam.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009

Köpte en BF3 Premium nyckel i fredags som inte fungerade. Skickade ett meddelande och fick den rätta nyckeln idag, det var en bokstav som skulle vara en siffra istället. Tack vare att de inte har öppet på helgerna så fick jag vänta, men de löste problemet inom 24 timmar om man räknar arbetsdagar.

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Jag kan ställa mig på listan över dem som blivit lurade nu också.
Mitt första spel-nyckel köp och blev lurad av Oneplay på ca 200 kr. Inte mycket pengar, men de sättet deras support behandlar en. Vill bara sätta mig i bilen och köra ner till danskfan och ge han på käften.

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 14Tb