Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Dec 2011

Byta Key? (A2/OA)

Såååå.
I jakten på Dayz Standalone alphan råkade jag öppna en suspekt fil.
Jag borde fan veta bättre...Jag vet...
Nu är min gamla key endera bannad eller stulen, spela får jag inte iallafall...

Som Tur är så kostar det bara 15€ under E3.
Frågan är dock vilken version jag skall köpa. rent spontakt känns det som att man bör få nycklarna i mailen oavsett men om steam versionen addas på mitt nyvarande acc så antar jag att det endera blir error eller att steam gör en rollback till mina tidigare keys, och då är 150:- till åt skogen.

https://store.bistudio.com/arma2-complete-collection/
https://store.bistudio.com/arma2-complete-collection-steam-ve...

Det är inte helt omöjligt att byta key via regedit och sedan låsa posten så att steam inte kan autouppdatera till mina gamla, om jag nu får nycklarna via mail.
Här står det att man ska kunan hitta keys via Bistudio, men inte om det gäller den valiga versionen eller steam.

Någon som bytt keys av en eller annan anledning(no questions asked) och kan hjälpa till?

Flaming kan ni skriva i en *.txt och lägga i papperskorgen, känner mig nog dum ändå.

Edit:
Rensade registret och tog bort alla spelfiler, fick just in A2 igen och verkar få ansluta till BattlEye servrar, hoppas jag har lika tur med OA

Intel 3570K@4.8ghz på ett Maximus v Gene med ett 7950 CFX OC(1150/1700, so far!), 8gb ram@1600mhz som sitter i ett Moddat Define R3, Och Drivs av ett 600w Agg Från Fractal Design (Sug på den ni som påstår att 600w inte orkar med två kort..)
Tack SimonReborn för loggan!
In Dayz, Capslock should be the panic button, not LMB...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Feb 2011

Måste du nödvändigtvis ha spelet i steam? Annars får du ju nycklarna i mail från bi-store när du köper därifrån.
Då är det bara att installera det med nya nycklar efter du tagit bort de gamla från registret.

Med Steam kan jag inte svara på om Steam ens låter dig aktivera två kopior av samma spel och vilken den i så fall skulle använda.

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Dec 2011

Ne, skiter nog i steam, reinstall fungerade inte med OA...
Fram med ekortet då..

Intel 3570K@4.8ghz på ett Maximus v Gene med ett 7950 CFX OC(1150/1700, so far!), 8gb ram@1600mhz som sitter i ett Moddat Define R3, Och Drivs av ett 600w Agg Från Fractal Design (Sug på den ni som påstår att 600w inte orkar med två kort..)
Tack SimonReborn för loggan!
In Dayz, Capslock should be the panic button, not LMB...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Du måste troligen radera din nyckel i registret innan du kan ominstallera via Steam.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Är inte helt säker, men troligen är du nog endast bannad från Arma2 OA. Vet inte riktigt hur du ska göra då du har steam.

CPU: Intel Core i7 3770K - CPU-Kylare: Corsair H80 - Grafikkort: Gigabyte GTX 670 OC Windforce X3 - Moderkort: ASUS P8Z77-V DELUXE - RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600Mhz - Chassi: Fractal Design Define S - Nätagg: Corsair TX 850W V2 - Lagring: 120GB SSD Corsair Force GT, 2TB Seagate 5900RPM
Inet: Gratis frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Löst ditt problem?
Annars har du hur man byter nyckel här, http://www.youtube.com/watch?v=bb5cRrXzn1w

CPU: Intel i5 3570k: Kingston ValueR 1333MHz 8GB GPU: Nvidia Geforce GTX 670: Seagate Barracuda 1TB CPU kylare: Akasa Freedom Tower Chassi: Cooler Master HAF 912