Android 5.0 "Key Lime Pie" lanseras i oktober

Permalänk
Medlem

Googlade lite på detta några dagar sedan. Samsung verkar endast uppgradera några av deras mobiler. Kollade inte de andra.

Permalänk
Hedersmedlem

Då håller vi tummarna att den här uppdateringen gör så att min Galaxy Nexus inte är seg som sirap. Chrome går i princip inte att använda.

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexus blir sjukt mycket snabbare efter en reset då och då. Mer än andra mobiler. Min n4 har jag inte behövt reseta än. Den hänger på bra

Permalänk
Medlem

Lär ju aldrig få detta på en Xperia Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

Lär ju aldrig få detta på en Xperia Arc

Inte omöjligt. Jelly bean finns ju

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Inte omöjligt. Jelly bean finns ju

Tror han menade officiellt från Sony.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Inte omöjligt. Jelly bean finns ju

Det är just det det inte gör ICS är det officiellt senaste till Arc och Arc S, då Sony ansåg att ICS kommer vara överlägsen över Jelly Bean på de flesta Sony/Ericsson modellerna som gjordes under 2011

Permalänk
Avstängd

Behövs verkligen ENOOOOORMT mycket. Kolla hur bra allt flyter på en 4S med 512 MB RAM jämfört med en Galaxy S2 som kör Android 4.1.

Lyckas Google med detta samt fler och bättre animationer som de har bekräftat själva så finns snart inte många anledningar att köra iOS längre.
Flyt är det överlägset viktigaste för MIG personligen som inte geekar lika mycket nu som förr.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Behövs verkligen ENOOOOORMT mycket. Kolla hur bra allt flyter på en 4S med 512 MB RAM jämfört med en Galaxy S2 som kör Android 4.1.

Det behövs mycket mer kraft från en mobil att rendera Android 4.1 än iOS som är ett såpass enkelt OS.

Permalänk
Medlem

En fördel med nexus över samsung är att oled drar nytta av mörk ui, vilket samsung gett blanka #%& i för samtliga galaxy s modellerna.

Jag skriver det här på en sgs med 512 mb och använder cm10.1. Hoppas sgs åtminstone får en cm port till för 5.0. Jag var glad den fick ics, bara det.

Varför inte roota och flasha? Jobbigt om det inte funkar, men min telefon var värdelös på wifi och frånkopplade jämt tills jag installerade cm7.1 på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Vad jag anser vara ett av de större problemet med Android är segregeringen, vad är det för mening med att uppdatera Android så ofta om < 10% faktiskt den närmsta tiden kommer ha möjlighet att uppdatera?

Ser det verkligen som ett problem, att tillverkare inte tar ett ansvar för kunden och dens möjlighet att uppleva Android. Där har vi fördelen med iOS, vilket jag faktiskt ser som en fördel.

Så ofta är väl att ta i Android 5.0 IOS är väl uppe i 7.0

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Kommer uppdateringen till samsung galaxys3?

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

får bli att vänta på custom rom till s3an då

Permalänk
Medlem

Gissar att nästa uppdatering efter Key Lime Pie heter Lollipop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

Det är just det det inte gör ICS är det officiellt senaste till Arc och Arc S, då Sony ansåg att ICS kommer vara överlägsen över Jelly Bean på de flesta Sony/Ericsson modellerna som gjordes under 2011

CM10 - FreeXperia Project
CyanogenMod is a free, community built distribution of Android 4.1 (Jelly Bean) which greatly extends the capabilities of your phone.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1780316

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Att använda mkt RAM-minne är ofta det bästa sättet att snabba upp en mjukvara. T ex genom cachning, eller att förberäkna så mkt som möjligt innan ( tex rendera hel web-sidan, inte bara det som syns på displayen).
Så att effektivisera Android för budget-lurar med 512mb kan innebära att man missar många möjligheter att snabba upp det för enheter med mkt minne. Vi får hoppas att de mäktar med att ha olika lösningar för kritiska flaskhalsar beroende på hur mkt minne enheten har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

CM10 - FreeXperia Project
CyanogenMod is a free, community built distribution of Android 4.1 (Jelly Bean) which greatly extends the capabilities of your phone.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1780316

Ja, fast nu syftade jag på officiella uppdateringar från Sony, fast det blir nog att flasha den till Jelly Bean med CM ändå Undra om det blir sämre, prestandamässigt med Jelly Bean över ICS på en 1Ghz processor och 512 MB ram :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marreez:

Det behövs mycket mer kraft från en mobil att rendera Android 4.1 än iOS som är ett såpass enkelt OS.

Det där tror jag inte ett dugg på. Mycket av skillnaden i flytet har varit på hur de väljer att prioritera processer. I Ios har GUI högsta prioritet som kommer det ett kommando att flytta runt något på skärmen får det förtur och alla andra saker släpps. Android jobbar inte så, eller i alla fall inte tidigare. Vet inte vad de gjorde för voodoo i och med project butter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Yes!! Äntligen Då väntar jag mig en uppdatering från 4.0.3 till 5.0 till min HTC One V under julen ^^ Fan vad jag längtar!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sweagle:

Comin' right up!

Inscannat:

Text:

Grandma's Key Lime Pie

I de flesta butiker i Florida kan du köpa den här pajen som härstammar från Floridas sydligaste udde Key West. Man påstår att där växer den godaste lime-frukten. Av en väninna i Florida har jag fått det här receptet och det är inte alls svårt att baka den själv. Så här gör du.

Det här behövs för ca 4 port:
1 färdig pajbotten eller 300 g digestivekex
1 msk socker
1 tsk kanel
100 g smör eller margarin
Fyllning:
5 äggulor
2 äggvitor
1 burk kondenserad mjölk, ca 400 g
3/4 dl limejuice (finns att köpa färdig på flaska, precis som citronjuice)
1 msk rivet limeskal
Ugn: 175°
Garnering:
2 dl vispgrädde
lime

1. Smula kexen. gärna i matberedaren. Blanda smulorna med socker, kanel och det smälta fettet. Kläm ut smuldegen i en pajform med löstagbar kant, ca 23 cm i diameter. Ställ den kallt.
2. Vispa samman äggulorna med den kondenserade mjöl-ken. Blanda ner pressad lime och skal.
3. Vispa vitorna till skum i en torr och ren skål.
4. Vänd försiktigt ner de vispade äggvitorna i smeten och häll den i formen. Grädda mitt i ugnen, ca 25-30 minuter. Låt pajen kallna. Ställ den gärna i frysen en stund innan den garneras. Den ska serveras riktigt kall.

Tips: Hittar du inte kondenserad mjölk i din butik, kan du ersätta den med en blandning av 2 dl kesella, 2 dl crème fraiche och 11/2 dl socker.

Dold text

Kör på digestivekex, färdig pajbotten är inte alls lika god. Sen kan man ha i lite vaniljsocker också om man vill. Älskar vaniljsocker.

Man tackar och bockar. Detta ska testas någon dag snart för att fira att det är sommar. De nämns ju i lite alla möjliga amerikanska filmer och serier och det låter så gott varje gång.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Alla som klagar på att de inte kommer få uppdateringar, roota eller köp en Nexus-enhet, problem solved!

Så jag ska inte kunna få senaste uppdateringarna utan att meckla med telefonen eller köpa en specifik telefon. Kommer aldrig mer att köpa en samsungtelefon iallafall. Så sjukt dåligt att jag inte fortfarande sitter fast på 2.xx.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Comin' right up!

Inscannat:

Text:

Grandma's Key Lime Pie

I de flesta butiker i Florida kan du köpa den här pajen som härstammar från Floridas sydligaste udde Key West. Man påstår att där växer den godaste lime-frukten. Av en väninna i Florida har jag fått det här receptet och det är inte alls svårt att baka den själv. Så här gör du.

Det här behövs för ca 4 port:
1 färdig pajbotten eller 300 g digestivekex
1 msk socker
1 tsk kanel
100 g smör eller margarin
Fyllning:
5 äggulor
2 äggvitor
1 burk kondenserad mjölk, ca 400 g
3/4 dl limejuice (finns att köpa färdig på flaska, precis som citronjuice)
1 msk rivet limeskal
Ugn: 175°
Garnering:
2 dl vispgrädde
lime

1. Smula kexen. gärna i matberedaren. Blanda smulorna med socker, kanel och det smälta fettet. Kläm ut smuldegen i en pajform med löstagbar kant, ca 23 cm i diameter. Ställ den kallt.
2. Vispa samman äggulorna med den kondenserade mjöl-ken. Blanda ner pressad lime och skal.
3. Vispa vitorna till skum i en torr och ren skål.
4. Vänd försiktigt ner de vispade äggvitorna i smeten och häll den i formen. Grädda mitt i ugnen, ca 25-30 minuter. Låt pajen kallna. Ställ den gärna i frysen en stund innan den garneras. Den ska serveras riktigt kall.

Tips: Hittar du inte kondenserad mjölk i din butik, kan du ersätta den med en blandning av 2 dl kesella, 2 dl crème fraiche och 11/2 dl socker.

Dold text

Kör på digestivekex, färdig pajbotten är inte alls lika god. Sen kan man ha i lite vaniljsocker också om man vill. Älskar vaniljsocker.

Nice, du har inte ett fruntimmer du kan skanna in också månntro?

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Så jag ska inte kunna få senaste uppdateringarna utan att meckla med telefonen eller köpa en specifik telefon. Kommer aldrig mer att köpa en samsungtelefon iallafall. Så sjukt dåligt att jag inte fortfarande sitter fast på 2.xx.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, bra. Nexus FTW!

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Jelly bean funkar kalas på min tab 2, så detta kan nog bli toppen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Vad jag anser vara ett av de större problemet med Android är segregeringen, vad är det för mening med att uppdatera Android så ofta om < 10% faktiskt den närmsta tiden kommer ha möjlighet att uppdatera?

Ser det verkligen som ett problem, att tillverkare inte tar ett ansvar för kunden och dens möjlighet att uppleva Android. Där har vi fördelen med iOS, vilket jag faktiskt ser som en fördel.

Priset för valfrihet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Så ofta är väl att ta i Android 5.0 IOS är väl uppe i 7.0

C, D, E, F, G, H, J, K = 8
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 = 7

Så på kortare tid har google släppt fler "stora" versioner och då räknar jag inte med A och B versionerna vad de nu kan tänkas ha hetat, men de släpptes ju aldrig till allmänheten såvitt jag vet.

Dessutom, sist jag såg statistik var gingerbread fortfarande den mest använda android-versionen.

Jag skaffade android när det var nytt (nåja, HTC Hero med 1.6 så jag missade 1.5) och ville verkligen gilla det, men det är fortfarande ett källarprojekt.

Jag har en 4S och S3'a gissa vilken som är helt överlägsen på att hantera mail via exchange t ex?
S3'an är trots dubbelt ram, en högre klockad quadcore och snabbare modem-del slöare på att ladda appar, hemsidor och betydligt laggigare. Och sämre utbud av appar, sämre utvecklade appar (särskilt om man börjar jämföra surfplattor istället för telefoner).

Det kanske man kan leva med pga fördelarna med android's öppenhet, det finns ju trots allt en vettig exchange-app att köpa för "bara" strax över hundralappen. Och det går att byta launcher, trixa och fixa så det flyter lite bättre.
Men så är det ju hårdvarutillverkarna som använder android och tycker det är bättre att spotta ut hundra telefoner per år istället för att släppa åtminstone bugg-fixar till de som de redan har ute (förutom möjligen samsung och flaggskeppsmodeller).

Trots att de flesta avtalade med google för ca två år sedan att telefonerna skulle få uppdateringar i minst 18 månader.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjajjull:

Nästa blir något på "L", de går i bokstavsordning.

Cupcake, Donut, Eclair, FroYo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich, Jelly Bean och Key Lime Pie.

Lemon pie!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Lemon pie!

Två citrus-pajer i rad känns inte så fantasirikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Så ofta är väl att ta i Android 5.0 IOS är väl uppe i 7.0

1.5, 1.6, 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, 3.0, 3.1, 3.2, 4.0, 4.1, 4.2
12 uppdateringar. Finns 17 API levels.

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Perfekt! Då är det dags att byta mobil. Är mer sugen på en Googlemobil med vanilla android men note 2an är allt bra ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Can rekommendera dig Galaxy s4 google edition eller HTC one google edition .

Sedan kan jag rekommendera för dom som nu klagar på att dom inte får uppdateringar etc, som det ser ut nu så börjar tillverkarna släppa nexus verisioner av deras telefoner, samsung, htc och sony har varsin modell på väg ut, alla handlar dock om deras flagskepps telefoner men nexus verisioner är på väg. Sverige kanske inte kommer få dom men jag lovar att det kommer att släppas firmware på nätet som ni kan ladda ner och tanka ner till era telefoner för att göra om dom till nexus enheter.