Permalänk
Medlem

Datorhårdvara av LEGO!

Hejhopp,

Skapar denna tråd i ett lite underhållande och roligt syfte.

Min barndom präglades av LEGO och är troligtvis en av anledningarna till att jag älskar att bygga och konstruera egna saker, fysiskt som digitalt.
Varför inte kombinera mitt genuina datorintresse med lite LEGO?

Byggde lite nu med lillbrorsan och tänkte jag kunde bygga mitt nuvarande moderkort, Z77X-UP7, i LEGO och sedan slänga upp det här, för skoj skull.

Miniatyr moderkort GIGABYTE Z77X-UP7:

Har även byggt ett näst intill 1:1 skaligt grafikkort:

Har sett ett antal LEGO-byggen så bara posta på! Förstår om det inte blir många posts, men tänkte starta upp för skoj skull och ser gärna andras byggen!

/nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hejhopp,

Skapar denna tråd i ett lite underhållande och roligt syfte.

Min barndom präglades av LEGO och är troligtvis en av anledningarna till att jag älskar att bygga och konstruera egna saker, fysiskt som digitalt.
Varför inte kombinera mitt genuina datorintresse med lite LEGO?

Byggde lite nu med lillbrorsan och tänkte jag kunde bygga mitt nuvarande moderkort, Z77X-UP7, i LEGO och sedan slänga upp det här, för skoj skull.

Moderkort GIGABYTE Z77X-UP7:
http://imageshack.us/a/img209/811/legoke.jpg

Har även byggt ett näst intill 1:1 skaligt grafikkort:
http://imageshack.us/a/img707/3715/gpuj.jpg

Har sett ett antal LEGO-byggen så bara posta på! Förstår om det inte blir många posts, men tänkte starta upp för skoj skull och ser gärna andras byggen!

/nikkop

Moderkortet är lite meeeh, men grafikkortet är sjukt snyggt

Permalänk
Medlem

Haha, trevligt bygge! Bygg bara resten av datorn nu så förtjänar du en medalj

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45 CPU: 4670k RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: Sapphire radeon 7850 PSU: XFX Core 550W 80+ Bronze HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm 64mb cache HDD2: WD Caviar Blue 500gb
Tangentbord: Qpad MX 85
Mus: QPAD 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Moderkortet är lite meeeh, men grafikkortet är sjukt snyggt

Håller med. Grafikkortet är riktigt tufft.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Moderkortet är lite meeeh, men grafikkortet är sjukt snyggt

Haha, moderkortet är en extrem miniatyr jag gjorde på en liten stund för skoj skull ^_^
Tacktack!

Skrivet av TerraSwe:

Haha, trevligt bygge! Bygg bara resten av datorn nu så förtjänar du en medalj

Haha, hade inte varit helt fel. Hade dock krävts enormt mycket LEGO Kanske sponsring på det!

Skrivet av bjajjull:

Håller med. Grafikkortet är riktigt tufft.

Tacktack ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hejhopp,

Skapar denna tråd i ett lite underhållande och roligt syfte.

Min barndom präglades av LEGO och är troligtvis en av anledningarna till att jag älskar att bygga och konstruera egna saker, fysiskt som digitalt.
Varför inte kombinera mitt genuina datorintresse med lite LEGO?

Byggde lite nu med lillbrorsan och tänkte jag kunde bygga mitt nuvarande moderkort, Z77X-UP7, i LEGO och sedan slänga upp det här, för skoj skull.

Moderkort GIGABYTE Z77X-UP7:
http://imageshack.us/a/img32/627/mobofg.jpg

Har även byggt ett näst intill 1:1 skaligt grafikkort:
http://imageshack.us/a/img707/3715/gpuj.jpg

Har sett ett antal LEGO-byggen så bara posta på! Förstår om det inte blir många posts, men tänkte starta upp för skoj skull och ser gärna andras byggen!

/nikkop

Moderkortet vet jag inte riktit vad jag skall säga om, men grafikkortet! wow vad häftigt och verklighetstroget ser riktigt proportionellt ut, bygg resten av komponenterna i en dator så är du förjtänt av en medalj

Permalänk

har du ingen sån platta? hade ju funkat till moderkort!

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

Moderkorter ser ut så där om jag ska vara ärlig, 2/5p. Grafikkortet däremot är riktigt snyggt, full pott på det!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Fan vad roliga ider! ska se om jag kan göra något själv sen haha xD

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinjaMartin:

http://www.discshop.se/img/filmer_foton/626_prod.jpg

har du ingen sån platta? hade ju funkat till moderkort!

Lite sprayfärg så

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Då moderkortet är en liten miniatyr tycker jag faktiskt det är riktigt snyggt, jag skulle aldrig kunna göra det så bra. Nikko, du är då full av roliga idéer hela tiden det är kul att titta på!

Permalänk
Medlem

Väldigt många som bygger datorlådor av Lego och stoppar in gamla skräpkomponenter. Du kanske ska göra en som faktiskt är bra ?

Typ såhär värdelösa brukar de flesta vara, vore kul att se ett seriöst bygge

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Man blir aldrig för gammal för lego. <~~rotar i gömmorna~~>

Snyggt grafikkort

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dando:

Moderkortet vet jag inte riktit vad jag skall säga om, men grafikkortet! wow vad häftigt och verklighetstroget ser riktigt proportionellt ut, bygg resten av komponenterna i en dator så är du förjtänt av en medalj

Skrivet av Batman:

Moderkorter ser ut så där om jag ska vara ärlig, 2/5p. Grafikkortet däremot är riktigt snyggt, full pott på det!

Skrivet av nokia12:

Fan vad roliga ider! ska se om jag kan göra något själv sen haha xD

Skrivet av jakob55:

Då moderkortet är en liten miniatyr tycker jag faktiskt det är riktigt snyggt, jag skulle aldrig kunna göra det så bra. Nikko, du är då full av roliga idéer hela tiden det är kul att titta på!

Skrivet av moonblase:

Man blir aldrig för gammal för lego. <~~rotar i gömmorna~~>

Snyggt grafikkort

Haha tacktack Kul det uppskattas fast det är en rolig grej

Skrivet av NinjaMartin:

http://www.discshop.se/img/filmer_foton/626_prod.jpg

har du ingen sån platta? hade ju funkat till moderkort!

Mjo, men grön PCB är så utdaterat! Sen hade jag inte så många orange klossar heller

Skrivet av CoZalon:

Väldigt många som bygger datorlådor av Lego och stoppar in gamla skräpkomponenter. Du kanske ska göra en som faktiskt är bra ?

Typ såhär värdelösa brukar de flesta vara, vore kul att se ett seriöst bygge

http://www.bibi.org/box/2005/janeiro/lego_case.jpg

Har läääänge tänkt på det! Isåfall ett snyggt byggt chassi i en enda färg, vit eller svart. Får dock se om/när det blir av. Kommer kräva en himla massa klossar i vilket fall som helst!

Ingen annan som har byggen att posta?